Permalänk
Medlem

Red alert 2 problem

Hej!

Jag har köpt spelet Command & Conquer Red alert 2 och expansionspaketet Yuris revenge. När jag försöker spela så laggar allt otroligt mycket och går i princip inte att spela.. Någon som känner till problemet? Är det p g a W7?

Det är som att ha 10 fps typ...
Är rätt säker på att mitt 760 ska klara av det..

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

Google is your friend

Detta kanske funkar ...

[1] Run Red Alert 2 once (this will create a file called RA2.ini in the folder where the game is installed)
[2] open the RA2.ini file in Notepad.
[3] Find the section headed [Video].
[4] Enter this line in that section ... VideoBackBuffer=no
[5] Save and exit the file.
[6] The game now runs at full speed.

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

Hej!

Jag har köpt spelet Command & Conquer Red alert 2 och expansionspaketet Yuris revenge. När jag försöker spela så laggar allt otroligt mycket och går i princip inte att spela.. Någon som känner till problemet? Är det p g a W7?

Det är som att ha 10 fps typ...
Är rätt säker på att mitt 760 ska klara av det..

Prestandaproblem med W7 antagligen, problem med flera kärnor? Skulle testa att slå av multithread från kontrollpanelen i nvidia control panel.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brajg:

Google is your friend

Detta kanske funkar ...

[1] Run Red Alert 2 once (this will create a file called RA2.ini in the folder where the game is installed)
[2] open the RA2.ini file in Notepad.
[3] Find the section headed [Video].
[4] Enter this line in that section ... VideoBackBuffer=no
[5] Save and exit the file.
[6] The game now runs at full speed.

Tack för svar! Detta hjälpte
Dock var det inne på RA2MD.ini (konfigurationsinställningar) som jag fick lägga till "VideoBackBuffer=no" på eftersom det var Expansionen

Skrivet av trickysaer:

Prestandaproblem med W7 antagligen, problem med flera kärnor? Skulle testa att slå av multithread från kontrollpanelen i nvidia control panel.

Tack för svar!

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

Skönt att det löste sig

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.