Logitechmöss plastigt rackel, vad finns det för alternativ med kvalité ?

Permalänk

Logitechmöss plastigt rackel, vad finns det för alternativ med kvalité ?

Hej

För nån månad sen slutade min mx518 att fungera, eller åtminstone höger musknapp. Har planer på att skaffa en ny switch och ha den som reservmus.
Musen höll i typ 8 års tid, inga jävla glappande och racklande, helt sjukt bra mus, så ska det vara ! Det var förövrigt samma med Mx500.

Men nu..

Har varit på jakt efter en ny mus. Testade först en G400. Första exemplaret började höger musknapp att rackla/glappa. Sen fick jag ett annat exemplar och samma skit med den fast med vänster musknapp. Hörde sen att dom hade haft mycket problem med knapparna i G400, och att det var därför dom introducerade G400s.

Så jag testade en G602 och samma sak där. G11 gnappen racklade/glappade. Jag bytte till en ny mus och det blev bara värre. Nu glappade både höger musknapp, vänster musknapp och G11 knappen.

Nu gav jag Logitech en sista chans och testade även en G700. Men tro fan att den har samma problem som alla andra. Skramliga, rackliga och glappiga knappar som mer liknar en billig kina-mus än en mus för 995kr.

Jag gillar annars formen och storleken på Logitechs, men nu har jag ledsnat på det jävla racklandet. Jag vill ha en trådlös mus med lite fler knappar, nåra knappar på vänster sida, upptill och möjligen på höger sida. Annars hade jag bara beställt en mx518 från Ebay...

Har ni nån erfarenhet av en bra trådlös mus ? Ungefär samma storlek som Logitechs, jag har väl ganska stora händer. En mus som håller måttet å inget jäkla snikbygge, hehe

Tack på förhand !

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Inaktiv

Jag har ägt ett gäng Logitech MX508 / G400 och aldrig haft problemen du beskriver. :/

Kan tyvärr inte ge några alternativ annat än Microsoft IntelliMouse. Jag skyr budgetmöss/"spelmöss" så som Razer och liknande hysteriska produkter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nån som vet om det finns nån vettig trådlös gamingmus med laddningsstation? Känns som att gå tillbaks i tiden med dessa möss som bara kan laddas vi kabel... =P

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Medlem

Sensei wireless har en ganska solid laddningstaion. Du kanske tycker att musen är för plastig dock.

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk

Jag ledsnad på allt Logitechskräp och beställde en Steelseries Rival Gaming Mouse, trådad. Sensei Wireless är så snuskigt dyr, vafan 1400kr för en mus :S

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Skrivet av Problematik:

Jag ledsnad på allt Logitechskräp och beställde en Steelseries Rival Gaming Mouse, trådad. Sensei Wireless är så snuskigt dyr, vafan 1400kr för en mus :S

Jag använder själv en Steelseries Rival just nu och kan säga att jag är väldigt nöjd med den!

Det ända negativa som jag själv tycker om musen är att materialet känns lite billigt, men annars är det väldigt skönt att hålla i den.

Visa signatur

Commodore 64

Permalänk
Medlem

kan bara instämma att logitec tagit ett nosedive på kvaliteten på senare år ...har märdat en mx418 och en mx500 bara i år ... kör på en logitec 600 (den med alla knappar) å den har iaf hållt ihop i några månader nu

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Skrivet av Problematik:

Hej

För nån månad sen slutade min mx518 att fungera, eller åtminstone höger musknapp. Har planer på att skaffa en ny switch och ha den som reservmus.
Musen höll i typ 8 års tid, inga jävla glappande och racklande, helt sjukt bra mus, så ska det vara ! Det var förövrigt samma med Mx500.

Men nu..

Har varit på jakt efter en ny mus. Testade först en G400. Första exemplaret började höger musknapp att rackla/glappa. Sen fick jag ett annat exemplar och samma skit med den fast med vänster musknapp. Hörde sen att dom hade haft mycket problem med knapparna i G400, och att det var därför dom introducerade G400s.

Så jag testade en G602 och samma sak där. G11 gnappen racklade/glappade. Jag bytte till en ny mus och det blev bara värre. Nu glappade både höger musknapp, vänster musknapp och G11 knappen.

Nu gav jag Logitech en sista chans och testade även en G700. Men tro fan att den har samma problem som alla andra. Skramliga, rackliga och glappiga knappar som mer liknar en billig kina-mus än en mus för 995kr.

Jag gillar annars formen och storleken på Logitechs, men nu har jag ledsnat på det jävla racklandet. Jag vill ha en trådlös mus med lite fler knappar, nåra knappar på vänster sida, upptill och möjligen på höger sida. Annars hade jag bara beställt en mx518 från Ebay...

Har ni nån erfarenhet av en bra trådlös mus ? Ungefär samma storlek som Logitechs, jag har väl ganska stora händer. En mus som håller måttet å inget jäkla snikbygge, hehe

Tack på förhand !

tjena! Jag är ingen gamer då men jag har hittat en asbra logitechmus. när min andra microsoft dog efter typ ett års surfande (en knapp blev seg liksom, switshen fucka ur) så gick jag över till logitech. Nu kör jag m500, har 3st. visst det är en lätt plastig jävel men ergonomin är jävligt bra, den absolut bästa jag har hittat, annars hade jag naturligtvis köpt bättre.

Men jag har även en trackball från logitech (älskar trackballs alltså, asbra i sängen) och där dog en av switcharna, eller dog och dog, jag måste trycka så hårt jag kan för att det ska hända nåt. Och det tog mindre än ett år! jävla piss alltså. Men nu har ju logitech typ monopol på användbara trackballs så jag köpte en ny och under tiden så ska jag försöka hitta utbytesswitchar och löda dit. men nu blir det bra kvalitet. mina m500 och dess föregångare fungerade så länge så kromet på plasten släppte, minst 5 år eller nåt, massa timmar per dag. så jag vet att det finns bra switchar om man vill.

Visa signatur

ett gäng p4:or, nån gammal amd duo, c2duo, core2, gammelquad, i5 bärbar, 4770k, 4820k, rog, tuf, massa fläktlösa gpuer, ett gäng seasonic fläktlösa platinum/gold, ram i alla varianter och storlekar, noctuor som kylare, uteslutande nexusfläktar, ett gäng crapskärmar jag fått gratis, esi julia pci/pci-e, ni ak1, wd black så långt det går. jettegrym steerio med jettemycket bas och jettegrymma hörlurar. har även en eizo crt från framtiden