Permalänk
Medlem

HDD 13.6 TB

Hej!
Jag vet inte vad som är fel på min HDD, jag plockade isär min dator för ett tag sen o glömde sätta in en HDD, jag tänkte att det är bäst och kolla att den fungerar innan jag börjar skruva i datorn igen, så jag använde en "SATA till USB" sladd och nu står det att min disk som ska va 3TB har 13.6TB?

Betyder detta att den är trasig? Eller har den bara mega utvecklats?

Ja, jag testa att dra ur o sätta i sladden, jag har även provat att formatera flera gånger.

EDIT: Det är Den här HDD'n.

Permalänk
Medlem

varför klaga? du har fått 10.6TB gratis

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd

HaXx!

Permalänk
Medlem

Det kanske beror på att den är för stor för att USB ska klara det? så den bara skriver en slumpmässig storlek? >_<

Kanske är lika bra att pröva utan USB!

Permalänk
Medlem

Jag lånade en av de andra diskarnas SATA kabel och har den nu som "intern disk".

Jag förstår inte vad som kan vara fel? Jag har kört några HDD test och den har klarat alla, klagar aldrig på t.ex. trasiga sektorer.

Huvudvärk! Men fortfarande rätt coolt!

Permalänk
Medlem

Verkar ha fixat det! tog bort hela volymen och nu visar den 3TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapporun:

Verkar ha fixat det! tog bort hela volymen och nu visar den 3TB

så du tar frivilligt bort 10.6TB?
folk är bra konstiga

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Om jag var du skulle jag lätt testat fylla disken över 3TB
Om det funkat så ja, då hade man blivit glad

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Jag ville bara vara säker på att den fungera! Jag kanske skulle testat att fylla den nu när jag tänker på det... DO'H

Permalänk
Medlem
Dold text
Skrivet av Sapporun:

Jag ville bara vara säker på att den fungera! Jag kanske skulle testat att fylla den nu när jag tänker på det... DO'H

En fylla kan aldrig va fel!

Permalänk
Medlem
Permalänk

HDD tillverkarna kanske redan är uppe på 15TB men låser utrymmet för att bromsa utveckling och tjäna mer pengar. Bra att du avslöjade dem

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Snart kommer de väl för att försöka tysta mig isåfall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapporun:

Snart kommer de väl för att försöka tysta mig isåfall

säg att du vill ha minst 10 15TB diskar!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Skulle du kunna länka ikonerna du använde till din Samsung 840 och dina andra hårddiskar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Skulle du kunna länka ikonerna du använde till din Samsung 840 och dina andra hårddiskar?

Visst
Det du behöver göra är att du skapar ett text dokument och skriver

[autorun]
icon="wd.ico"

wd.ico = namnet på bilden
spara text dokumentet som autorun.inf

bilder:
Samsung 840 Pro
Vanlig HDD
Jag använde denna sidan för att konvertera dem icoconverter

Båda filerna måste ligga i roten av hårddisken/SSD, jag satte dem som dolda också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapporun:

Visst
Det du behöver göra är att du skapar ett text dokument och skriver

[autorun]
icon="wd.ico"

wd.ico = namnet på bilden
spara text dokumentet som autorun.inf

bilder:
Samsung 840 Pro
Vanlig HDD
Jag använde denna sidan för att konvertera dem icoconverter

Båda filerna måste ligga i roten av hårddisken/SSD, jag satte dem som dolda också!

Tackar

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamefreak:

HDD tillverkarna kanske redan är uppe på 15TB men låser utrymmet för att bromsa utveckling och tjäna mer pengar. Bra att du avslöjade dem

Det börjar ju närma sig, tekniken verkar finnas.. men inga produkter på marknaden.. vet inte om det är så mycket konspirations teori att säga att det är *för lite konkurans* med bara 2st aktörer på HDD marknaden.

"There was even speculation that the industry would see 2 TB platters within the next 12 months. Tech-On reports that TDK has indeed reached this goal, and that it will use the new technology for volume production within 2014." - citat från Oktober 2012. Källa.

Med 2TB per platter så då blir 10TB möjligt (5 platters) eller 14TB (7 platters disk med helium).