Permalänk
Medlem

Installera Unity 8

Jag har installerat mir med:

sudo apt-get update
sudo apt-get dist-upgrade
sudo apt-get install unity-system-compositor
sudo apt-get install ubuntu-desktop-mir
sudo restart lightdm

jag har installerat unity8 enligt:
http://www.omgubuntu.co.uk/2014/02/unity-8-desktop-preview-se...

sudo apt-get install unity8-desktop-session-mir

När jag ändrar till Unity8-mir vid inloggningen precis som det beskrivs och slår in mitt lösenord så låser sig systemet.

Vet någon hur jag kan få detta att fungera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexdale:

Jag har installerat mir med:

sudo apt-get update
sudo apt-get dist-upgrade
sudo apt-get install unity-system-compositor
sudo apt-get install ubuntu-desktop-mir
sudo restart lightdm

jag har installerat unity8 enligt:
http://www.omgubuntu.co.uk/2014/02/unity-8-desktop-preview-se...

sudo apt-get install unity8-desktop-session-mir

När jag ändrar till Unity8-mir vid inloggningen precis som det beskrivs och slår in mitt lösenord så låser sig systemet.

Vet någon hur jag kan få detta att fungera?

Vad har du för specs, vad kör du för drivrutiner, vad får du för felmeddelanden i loggarna?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Commander, jag har bara testat på Ubuntu lite då och då i Virtualbox den senaste månaden, och vilka drivrutiner som används där är jag inte alls medveten om.

Vilka loggar är det som jag borde kolla?

jag får inget felmeddelande eller nånting. Vid inloggningen så fryser sig bara skärmen.

Jag provade även att logga in som vanligt, och starta upp terminalen och körs "unity8" där så startas ett sådant fönster upp, men vid interaktion med det så blir allting helt vitt i fönstret.

Som jag förstår så ska det gå att kolla på en tidig förhandsvisning iallafall

EDIT: jag använder Ubuntu 14.04 (i Virtualbox)

Permalänk
Medlem

Någon?

jag har även provat gjort en clean installation av ubuntu 14.04 , där blir det samma sak.
Även provat med och utan och med guest additions

jag har provat att logga in som vanligt (med Unity7) och starta terminal, slå "unity8 -mousetouch" enligt instruktioner som jag läst på nätet

då får jag upp ett liiitet fönster, format som en mobiltelefon-display. Jag kan då fälla ut sidopanelen, men vid försök att interagera med än så händer det absolut ingenting