Permalänk
Medlem

Ny datormus?

hej, jag ska köpa en gaming mus. jag är ganska ny till gaming på pc men har en tanke om vad jag vill ha för sorts mus, det jag undrar är vilken mus av dessa två ni tycker att jag ska välja: Corsair Vengeance M65 eller Mad Catz RAT 5, vilken är bäst och vilken skulle passa spel som battlefield och liknande bäst

Permalänk
Avstängd

Det är subjektivt vad man vill ha för mus, du måste helt enkelt testa flera och se vad som känns bäst för dig själv. Något att tänka på när man köper mus är hur du håller musen när du spelar. T.ex. håller du musen bara med fingertopparna då du spelar så är det bäst med en liten mus.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av jJokerN:

hej, jag ska köpa en gaming mus. jag är ganska ny till gaming på pc men har en tanke om vad jag vill ha för sorts mus, det jag undrar är vilken mus av dessa två ni tycker att jag ska välja: Corsair Vengeance M65 eller Mad Catz RAT 5, vilken är bäst och vilken skulle passa spel som battlefield och liknande bäst

Om jag var tvungen att välja mellan de två så hade det blivit Corsair Vengeance M65.
3 år nyare
Väldigt mycket snyggare
Högre DPI
Med hög sannorlikhet så är eventuell programvara mindre rörigt och buggigt.
Troligtvis kommer den hålla längre.
Samt att den kostar 400 pengar på inet.

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk
Medlem

Varken eller.
Kolla in Steelseries Rival eller Mionix Avior 7000/Naos 7000.
Har bästa sensorn (imo) på marknaden just nu.
Corsair's M45 har samma.
http://www.overclock.net/t/854100/gaming-mouse-sensor-list
A3090n är också poppis. PMW3310H är en uppdatering på den iirc.
I princip helt accelereringsfri till skillnad från lasermöss.

EDIT:

Skrivet av Titane:

Om jag var tvungen att välja mellan de två så hade det blivit Corsair Vengeance M65.
3 år nyare
Väldigt mycket snyggare
Högre DPI
Med hög sannorlikhet så är eventuell programvara mindre rörigt och buggigt.
Troligtvis kommer den hålla längre.
Samt att den kostar 400 pengar på inet.

Nyare är generellt sett bättre. Kan inte argumentera emot det.
Subjektivt.
Skitsnack som vem som helst som har någon som helst koll vet att man inte behöver bry sig om.
Också skitsnack.
Också skitsnack.
Pris är förstås en relativ faktor för de flesta.

Visa signatur

Close the world, txEn eht nepO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Titane:

Om jag var tvungen att välja mellan de två så hade det blivit Corsair Vengeance M65.
3 år nyare
Väldigt mycket snyggare
Högre DPI
Med hög sannorlikhet så är eventuell programvara mindre rörigt och buggigt.
Troligtvis kommer den hålla längre.
Samt att den kostar 400 pengar på inet.

Okej tack det blir nog den med eftertanke

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryuk00:

Det är subjektivt vad man vill ha för mus, du måste helt enkelt testa flera och se vad som känns bäst för dig själv. Något att tänka på när man köper mus är hur du håller musen när du spelar. T.ex. håller du musen bara med fingertopparna då du spelar så är det bäst med en liten mus.

Tack, ja jag vill ha en relativt liten mus så det blir nog Corsair

Permalänk
Medlem

ja kör med en g700 älskar den..

Visa signatur

/3900x/i7 4790k/3400g/xeon 5670 x2 32gb ram...EVGA GeForce GTX 1070ti/3070 8GB SC ACX...evga supernova 850w g2
Corsair 200r...noctuna ub9