Permalänk

Datorlås, funkar det?

Hej!

Jag har nyligen köpt ett datorlås till min stationära för det spänningsfulla Dreamhack!
Jag såg då på förpackningen att det var till laptops (beställde på nätet och trodde det gick.) Det jag nu undrar är om det funkar till stationär ändå? Kan man få det genom vattenkylningen på baksidan?

Tack på förhand!

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptoptillbehor/las/K...
Datorlåset

http://www.inet.se/produkt/6900740/nzxt-phantom-svart
Chassit

Permalänk

vet inte hur det ser ut på baksidan på din dator, men jag vet att jag har en liten öggla för sidoplåten på mitt chassi, där kanske det skulle funka att den passar in, annars kanske kolla om den skulle gå att få fast i ett fläktgaller eller dylikt?

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

Skärmar brukar ha uttag för kensingtonlås, så du kan säkert få vajern genom hål i chassit och sedan vidare till skärmen.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Dessa lås är värdelösa, tar max 30 sekunder att bryta av utan några verktyg.
Är inte bara en gång jag har fått bryta loss dockor på jobbet när användarna har tappat bort nycklarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk

Tack båda två! Låset funkar nu!

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Dessa lås är värdelösa, tar max 30 sekunder att bryta av utan några verktyg.
Är inte bara en gång jag har fått bryta loss dockor på jobbet när användarna har tappat bort nycklarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag behövde bara ett lås att ha på dreamhack, ser de att det är ett lås, är det sällan att det försöker med grannar som sitter bredvid och vaktar åt dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av luigimario77:

Jag behövde bara ett lås att ha på dreamhack, ser de att det är ett lås, är det sällan att det försöker med grannar som sitter bredvid och vaktar åt dig.

Tror det är bättre att försöka låsa fast tgb, mus och headset.
Man måste väl vara bra dum för att försöka stjäla någons dator?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Tror det är bättre att försöka låsa fast tgb, mus och headset.
Man måste väl vara bra dum för att försöka stjäla någons dator?

Skickades från m.sweclockers.com

Nä, man öppnar den och snor graffekortet

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk

Bästa lösningen är köpa ett chassi som är svin tungt, Och fylla det med tunga saker, Så är det ingen som orkar lyfta iväg det

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Skrivet av CitroFrukten:

Bästa lösningen är köpa ett chassi som är svin tungt, Och fylla det med tunga saker, Så är det ingen som orkar lyfta iväg det

Problemet är att jag är mycket på lan och då är ett problem att bära ett så tungt chassi :/

Permalänk
Rekordmedlem

Bygg rejält och använd bandaggregat och kör lådan på plats, en klassisk inspirationstråd:
http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av luigimario77:

Problemet är att jag är mycket på lan och då är ett problem att bära ett så tungt chassi :/

du har extra saker du kan lägga i så det blir tyngre. du plockar ut det som du lagt i när du själv ska flytta datorn.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Nä, man öppnar den och snor graffekortet

enda sättet att få tag på titan z

Permalänk

Är det vanligt med stölder på Dreamhack?

Visa signatur

Intel i5-4670K, 4,4 GHz || DeepCool Maelstrom 120 || ASUS Z87I-PRO || MSI GTX 980 Ti Gaming 6G || Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 2x4GB || Samsung SSD 850 EVO 240 GB || EVGA Supernova G2 850 W || Fractal Design Define R5 White

Permalänk
Skrivet av SoVeryIndie:

Är det vanligt med stölder på Dreamhack?

Inte så, varit mest mobiler och plånböcker som folk lagt vid sina platser. Jag gör mest det här för säkerhetens skull :). Tillfället gör tjuven.

Permalänk
Skrivet av luigimario77:

Problemet är att jag är mycket på lan och då är ett problem att bära ett så tungt chassi :/

Då kommer du i alla fall få bra med träning kanske till å med få en massa muskler

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

småhänglås som kostar typ 10:- eller ngt på ÖoB är smidigt att ha runt kablar, tex runt tangentbordet, musen och headsettet så att dem sitter fast i varandra, sedan dra mus/tangentbord kablarna genom vattenhålsgrejerna (gummisaker där bak) i chassit och ut igen och sedan in i usb och sätt ett lås på kablarna inne i själva chassit.

Alltså i dem gummi längst upp, alternativt expasionsplåten (lånad bild)

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

småhänglås som kostar typ 10:- eller ngt på ÖoB är smidigt att ha runt kablar, tex runt tangentbordet, musen och headsettet så att dem sitter fast i varandra, sedan dra mus/tangentbord kablarna genom vattenhålsgrejerna (gummisaker där bak) i chassit och ut igen och sedan in i usb och sätt ett lås på kablarna inne i själva chassit.

Alltså i dem gummi längst upp, alternativt expasionsplåten (lånad bild)
http://i.imgur.com/bjsqe9P.jpg

Jag brukar sätta 4-5 kattstrypare på mus, hörlurar och tangentbord så att de sitter kvar i datorn även om någon skulle börja dra i dem. Några synliga, resten t.ex i chassit så att de e bökiga och ta av. När du ska sätta o och ta ur kablarna är du ändå där och bökar, s¨å inte så mycket mer jobb.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenKenny:

Jag brukar sätta 4-5 kattstrypare på mus, hörlurar och tangentbord så att de sitter kvar i datorn även om någon skulle börja dra i dem. Några synliga, resten t.ex i chassit så att de e bökiga och ta av. När du ska sätta o och ta ur kablarna är du ändå där och bökar, s¨å inte så mycket mer jobb.

Antar att du menar buntband?