Permalänk
Medlem

Baslåda och headset?

Tjena! jag undrar om man kan ha en baslåda och ett headset samtidigt då jag vill ha bra bas och ett gaming headset samtidigt.

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem

Ja, det kan man. Det blir dock ganska meningslöst att köra headset om du ändå ska ha en baslåda som brötar. Varför inte köra med riktiga högtalare? Eller kanske hörlurar med bra ljudåtergivning i det lägre registret?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Rekordmedlem

Ja det går, jag har själv kört med basmoduler till hörlur, du behöver bara bestämma vilken kvalitetsnivå du vill ha och skaffa delar därefter, det kan bli oerhört bra om det får kosta.
Men är du mest ute efter att det ska bröta o skaka så går det att fuska och göra det billigt och du kan tex låta bli att filtrera bort basen i hörluren och inte justera in fasen mellan lur och basmodul.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Ja, det kan man. Det blir dock ganska meningslöst att köra headset om du ändå ska ha en baslåda som brötar. Varför inte köra med riktiga högtalare? Eller kanske hörlurar med bra ljudåtergivning i det lägre registret?

Vill ha basen för vibrationerna, men tack för svaret
*bort/moderator* det är väl så man skriver när man har fått svar.

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av V1pArzZ:

Vill ha basen för vibrationerna, men tack för svaret
*bort/moderator* det är väl så man skriver när man har fått svar.

Du kanske ska fundera på en vibrator i så fall, de ger väldigt lite ljud i förhållande till skakandet, finns billiga för bilbruk eller mer påkostade för främst hembio.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=1232

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du kanske ska fundera på en vibrator i så fall, de ger väldigt lite ljud i förhållande till skakandet, finns billiga för bilbruk eller mer påkostade för främst hembio.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=1232

trodde du menade sexleksaken vibrator. Tyckte det var väldigt udda trollande.:D

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Wasp:

trodde du menade sexleksaken vibrator. Tyckte det var väldigt udda trollande.:D

Nä det är allt seriöst, med rätt stol, soffa eller extragolv kan det leva om rätt rejält utan att det blir särskilt mycket ljud, upplevelsen kan säkert motsvara 20dB starkare ljud än det som hörs.
Att montera några i en soffa och ställa soffan på relativt mjuka gummifötter är ett hembiotrick som funkar bra när man inte kan spela starkt tex pga granar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.