Köpt teve som nu sänktes i pris - pengar tillbaka?

Permalänk

Köpt teve som nu sänktes i pris - pengar tillbaka?

Köpte den 28 maj, alltså för lite mer än en vecka sen, en teve på NetOnNet, Scantic B3920FHD, för 2790 kr. Är nöjd med skärmen, men idag när jag gick in på NetOnNets hemsida för att dubbelkolla kontrastration på skärmen såg jag att de sänkt priset till 2490. Det är bara 300 kr, men jag får väl skylla på att jag är student för detta stör mig.

Det jag undrar är förstås om det är lönt att uppmärksamma NetOnNet på detta och be om mellanskillnaden tillbaka, eller åtminstone ett presentkort. Kanske snålt, men jag vill mest veta om det är lönt att lägga tid på (och kanske bemötas av sura miner av säljarna på NetOnNet), enligt er?

Återställt trådens första post. /Mod
Permalänk
Medlem

jag vet flera personer som lyckats med detta på netonnet, så om du känner att det är värt det lilla besväret och du är i behov av 300kr, kör på!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Om skärmen är i oförändrat skick så ska väl öppet köp gälla? Skadar inte och ta med dig kvittot in till netonnet och förklara situationen. Min erfarenhet av netonnet är att deras kundservice är överlag väldigt bra. Ge det ett försök, det värsta du kan få är ett ''tyvärr''.

Permalänk
Medlem

Du vill veta om det är lönt att lägga tid på, det kan väl bara du svara på.
Själv har jag spelat bort 4000:- idag och skulle inte bry mig om jag pissar bort 300:-
Ialla fall, vad kostar det dig att lämna tillbaka den? Resor, tid tankeverksamhet mm. Är det lönt då? Det är bara du som har inputs.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jantelagen:

Köpte den 28 maj, alltså för lite mer än en vecka sen, en teve på NetOnNet, Scantic B3920FHD, för 2790 kr. Är nöjd med skärmen, men idag när jag gick in på NetOnNets hemsida för att dubbelkolla kontrastration på skärmen såg jag att de sänkt priset till 2490. Det är bara 300 kr, men jag får väl skylla på att jag är student för detta stör mig.

Det jag undrar är förstås om det är lönt att uppmärksamma NetOnNet på detta och be om mellanskillnaden tillbaka, eller åtminstone ett presentkort. Kanske snålt, men jag vill mest veta om det är lönt att lägga tid på (och kanske bemötas av sura miner av säljarna på NetOnNet), enligt er?

NetonNet har 14 dagars ångerrätt. Oavsett om du har köpt i butik eller via internet.

Ring och hör med dom, innan de 14 dagarna tar slut. Berätta vad som har hänt.

Oavsett om du handlar via Internet eller i någon av våra Lagershopar erbjuder vi dig 14 dagars ångerrätt (Öppet köp) från det att du tagit emot varan.

Hur får jag använda produkten? För att kunna ångra ditt köp får du endast använda produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den, vilket normalt är en gång. Du får självklart öppna produktförpackningen om det behövs för att undersöka varan.

Vad är en produktförpackning? Produktförpackningen är en särskilt framtagen förpackning som är unik för varan. Den har bilder och texter med syfte att förklara och tydliggöra varans funktion och egenskaper. Den skyddar produkten samt dess tillbehör och erfordras för att kunna sälja varan igen.

För att utnyttja ångerrätten ska produkten vara i väsentligen oförändrat skick och bör skickas/lämnas tillbaka till oss tillsammans med den ursprungliga produktförpackningen. Tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Se därför till att varan är väl förpackad. Den ursprungliga produktförpackningen med det specialgjorda inneremballaget hjälper produkten att ligga stadigt under transporten. Vid retur rekommenderar vi dig att använda ett transportemballage för att på så sätt ge extra skydd åt produkten. Varan ska vara komplett, vilket innebär att alla tillbehör såsom fjärrkontroll, bruksanvisning, batterier m.m. ska gå med i returen.

Dold text
Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Vet inte hur sådana tankar uppkommer, men har sett det förr. I princip skulle alla butiker då vara väldigt försiktiga med att rea något över huvud taget; risken finns annars att senaste månadens köpare vill ha kompensation. Men det är möjligt att vissa butiker erbjuder att betala mellanskillnaden inom viss tid; konkurrensen är så hård i många branscher att de försöker med det mesta.

Se denna kommentar:
http://lawline.se/answers/14787

Permalänk
Medlem

Bara en stilla undran, om NetOnNet hade höjt priset med 300kr denna veckan och kontaktat dig och sagt att du därför skulle betala 300 kr extra för TV:n du redan köpt, hur hade du ställt dig till det?

Permalänk

Om du får sänkt pris är det ren goodwill, NetOnNet har ingen prisgaranti över huvud taget.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Du kan ju fråga, men dom har ingen egentlig skyldighet - som några har sagt; om du får mellanskillnaden så är det på ren goodwill.

Själv hade jag nog inte orkat bry mig för enbart 300 kronors skull (och jag är också student).

Se det så här: Du betalade 300 kronor för att få tillgång till TV:n X dagar tidigare.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

All teknik faller i pris rätt kraftigt över tid, hur länge ska en köpare ha rätt att kräva kompensation för sänkningar ? För det blir ju billigare senare ändå..

De nya priset kanske är ett nytt parti de köpt senare och fått bättre pris på ?

Dessutom är vinstmarginalerna små inom hemelektronik, annars skulle kedjorna inte göra förluster i sin kamp att utkonkurrera varandra.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jantelagen:

Som att NetOnNet är ett företag, inte en person, och därför går min konsumenträtt före dem. D.v.s. att om jag kunnat få varan billigare, har jag rätt till det då min ekonomi är så astronomiskt liten jämfört med deras vinstmarginaler.

Det finns gränser för konsumenträtt även om somliga inte tror det. (Konsumentskyddande lagstiftning tar sikte på det faktum att det handlar om avtal mellan två parter som inte är jämbördiga, då främst vad gäller kunskap och erfarenhet, och de möjligheter som följer att påverka, inte ekonomiska skillnader.)
Finns just ingenting i detta som säger att man har rätt att få varan billigare. Däremot finns det personer som gör lite av varje, numera, åberopandes konsumenträtt.
Här är en tomte som beställde glasögon, hämtade och betalade dessa, och sedan önskar kompensation för att en annan optiker sägs kunna sälja liknande billigare (dock tvistigt om prisuppgift före, men likväl blev de uthämtade).
https://lagen.nu/arn/1997-0170

För övrigt kan man inte ställa sin egen ekonomi i relation till ett företags omsättning eller marginaler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jantelagen:

Köpte den 28 maj, alltså för lite mer än en vecka sen, en teve på NetOnNet, Scantic B3920FHD, för 2790 kr. Är nöjd med skärmen, men idag när jag gick in på NetOnNets hemsida för att dubbelkolla kontrastration på skärmen såg jag att de sänkt priset till 2490. Det är bara 300 kr, men jag får väl skylla på att jag är student för detta stör mig.

Det jag undrar är förstås om det är lönt att uppmärksamma NetOnNet på detta och be om mellanskillnaden tillbaka, eller åtminstone ett presentkort. Kanske snålt, men jag vill mest veta om det är lönt att lägga tid på (och kanske bemötas av sura miner av säljarna på NetOnNet), enligt er?

Vissa butiker kör med att om du VID KÖPTILLFÄLLE, kan bevisa att en annan butik säljer en vara billigare, så får du den till samma pris.
Dock är ju detta istället en fråga som gäller återbetalning av mellanskillnad mot dagspris.
Detta medför att Netonnet som är butiken ifråga, har helt fri vilja att antingen betala mellanskillnaden eller ej.
Precis som en annan talare sade, så kan det vara så att dom fått nya partiet billigare, då tillverkaren sänkt sitt inköpspris.
Elektronikförsäljarna går i förlust i kampen om att konkurrera ut varandra, och behöver varenda öre.
Men vill du kriga för dina pengar, så skall du absolut göra det.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Jantelagen:

Köpte den 28 maj, alltså för lite mer än en vecka sen, en teve på NetOnNet, Scantic B3920FHD, för 2790 kr. Är nöjd med skärmen, men idag när jag gick in på NetOnNets hemsida för att dubbelkolla kontrastration på skärmen såg jag att de sänkt priset till 2490. Det är bara 300 kr, men jag får väl skylla på att jag är student för detta stör mig.

Det jag undrar är förstås om det är lönt att uppmärksamma NetOnNet på detta och be om mellanskillnaden tillbaka, eller åtminstone ett presentkort. Kanske snålt, men jag vill mest veta om det är lönt att lägga tid på (och kanske bemötas av sura miner av säljarna på NetOnNet), enligt er?

Som andra har skrivit så borde du väl veta själv om det är värt besväret. Du ser det som schysst av företaget att göra en efterhandsdeal med dig. Jag har aldrig haft moral att gå och begära pengar för något jag redan har köpt som sjunkit i pris. Det priset som jag köpte varan för vid köptillfället är vad jag accepterade som avtal. Jag betalade det priset och därmed har jag accepterat det. Sen huruvida du tycker att det är rimligt att begära tillbaka pengarna på detta sätt är hur du själv ställer dig till frågan. Oavsett vad jag tycker så anser jag att du kan ha helt rätt i din idé då detta handlar om dig. Gör ett försök om du tror att det är värt det, så som du köpte den TV:n som du trodde det var värt det. Lycka till i alla fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jantelagen:

Som att NetOnNet är ett företag, inte en person, och därför går min konsumenträtt före dem. D.v.s. att om jag kunnat få varan billigare, har jag rätt till det då min ekonomi är så astronomiskt liten jämfört med deras vinstmarginaler.

Konsumenträtten har inget att göra med din "rätt" att få varan billigare, oavsett vad din ekenomi är.
http://www.konsumentverket.se/lagar--regler/din-ratt-som-kons...

Permalänk
Medlem

Gå jobba ett par timmar någon stans iställe för att använda tiden här på forumet, så tjäner du på det ennu mera.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osprey:

Finns just ingenting i detta som säger att man har rätt att få varan billigare. Däremot finns det personer som gör lite av varje, numera, åberopandes konsumenträtt.
Här är en tomte som beställde glasögon, hämtade och betalade dessa, och sedan önskar kompensation för att en annan optiker sägs kunna sälja liknande billigare (dock tvistigt om prisuppgift före, men likväl blev de uthämtade).
https://lagen.nu/arn/1997-0170

Tycker det är lite konstigt att du säger att folk gör lite av varje "numera" sen åberopar du ett fall som är 17 år gammalt

Edit1:

Skrivet av Jantelagen:

Köpte den 28 maj, alltså för lite mer än en vecka sen, en teve på NetOnNet, Scantic B3920FHD, för 2790 kr. Är nöjd med skärmen, men idag när jag gick in på NetOnNets hemsida för att dubbelkolla kontrastration på skärmen såg jag att de sänkt priset till 2490. Det är bara 300 kr, men jag får väl skylla på att jag är student för detta stör mig.

Det jag undrar är förstås om det är lönt att uppmärksamma NetOnNet på detta och be om mellanskillnaden tillbaka, eller åtminstone ett presentkort. Kanske snålt, men jag vill mest veta om det är lönt att lägga tid på (och kanske bemötas av sura miner av säljarna på NetOnNet), enligt er?

Varför ens fundera på det? Om du vill ha den billigare och tycker att du har tid och hålla på med det så gör det. Det är inte någonting fult eller dåligt med det. Det är affärer, de har ju tydligen marginal att sälja den för det nya priset och du har full rätt att använda dig av öppet köp i 14 dagar. Så att de inte skulle ge dig mellanskillnaden tillbaka är i sig bara dumt av NetOnNet efter som att avtalet ni träffade genom att du köpte varan var att du har öppet köp i 14 dagar. Men du kan ju inte tvinga dem att ge di mellanskillnaden utan att lämna tillbaka produkten och sedan köpa den igen för det nya priset.

Men som du skrev tidigare, ring dem och fråga. Jag har svårt att tro att de vill att du ska lämna tillbaka varan för att sedan köpa en annan TV i ny förpackning för att få det nya priset, innebär ju ganska mycket mer jobb för dem.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad och flyttad*

Det finns andra trådar som är bättre lämpade för politiska diskussioner.
Flyttar även tråden till konsumenträtt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd

Jag köpte kök och vitvaror på El-Giganten. Ett par veckor senare var det kampanj på kylen och frysen. Åkte in till varuhuset och fick prissänkningen, 4000SEK, i kontanter.

Men dom har prisgaranti (mot sig själva) i en månad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad skulle du göra om dom höjer priset då, gå tillbaka och ge dom pengar eller?

Permalänk

Jag blir bara förvirrad när jag läser en tråd som denna.
Precis som vissa frågar, om dom hade höjt priset, hade du då gått dit o betalat mellanskillnaden?

Att pris sjunker är något man får vara beredd på... Om jag köper något och priset sänks dagen efter så blir jag bara sur för att man har otur. Aldrig att jag skulle gå till butiken och kräva pengar tillbaka.
Om alla skulle göra så här så skulle en butik aldrig kunna sänka priser på varor, det skulle sluta med att allt är dyrt istället för att äldre modeller blir billigare o nya modeller kommer in på marknaden med ett bra pris

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Bara en stilla undran, om NetOnNet hade höjt priset med 300kr denna veckan och kontaktat dig och sagt att du därför skulle betala 300 kr extra för TV:n du redan köpt, hur hade du ställt dig till det?

Spot on!
Personligen tycker jag TS kanske skulle väntat med inköpet av Tvn om dom där 300:- nu är så viktiga. Eller redan från början köpt en tv som var 300:- under priset han köpte Tvn för.
När människor är gnidna över 300:- så har man antingen dålig koll på sin ekonomi och gör snart besök i lyxfällan eller så är man snål...

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

Är väl bara att lämna tillbaka tvn på öppet köp, och sedan köpa den igen? Är väl inga konstigheter... DU får ju den summa du betalade för den oavsett om den sjunker i värde.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

Det kostar förmodligen affären mer om kunden nyttjar öppet köp, ångerrätt eller whatever och de sedan tvingas sälja den som returvara till nedsatt pris. Så ja, det finns nog en bra chans att du kan få mellanskillnaden. Kostar inget att försöka om kosingen är betydande för dig.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Medlem

Vissa butiker har en sådan policy, tex XXL (Sport och fritid). http://www.xxl.se/30-dagars-prisgaranti

Men vad jag vet så är det ganska ovanligt hos butiker som säljer hemelektronik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jantelagen:

Som att NetOnNet är ett företag, inte en person, och därför går min konsumenträtt före dem. D.v.s. att om jag kunnat få varan billigare, har jag rätt till det då min ekonomi är så astronomiskt liten jämfört med deras vinstmarginaler.

Stämmer inte helt, du har troligtvis mycket större relativa marginaler i din ekonomi än vad de har.

Net On Net omsätter 2792 miljoner SEK och gör vinst på 53 miljoner.

Det betyder att om de skulle sälja alla sina varor 10% billigare så som i ditt fall så skulle de istället göra en förlust på 226 miljoner istället.

Net on Nets vinstmarginal är alltså bara 1.9%. Det är ungefär som ifall du för varje 10'000 SEK du tjänade endast hade 190 SEK kvar att spara undan ( eller slösa ), allt annat går åt bara att överleva.

Normalt sett har vi privatpersoner betydligt större marginaler än så i vår ekonomi!

Permalänk
Avstängd

Nu ska jag åka och gnälla hos elgiganten. De har höjt priset på tv:n som jag köpte för 3 veckor sedan med 2000 kr! Rätt ska vara rätt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Tycker det är lite konstigt att du säger att folk gör lite av varje "numera" sen åberopar du ett fall som är 17 år gammalt

Vad jag säger, och menar, är att det tycks ha blivit allt vanligare. Folk i allmänhet fick länge sin kunskap via tv och liknande dravel; förr brukade man säga att uppfattningen om hur det går till i en domstol den fick folk från amerikanska tv-serier; analogt, ser folk någon enstaka butik eller kedja som i kampanj eller som policy säger att de sänker priset om man kan peka på ett lägre pris för samma vara, så tycks en del tro att detta är universellt. Så långt andra frågor.

Av en händelse hade jag tidigare sett det som jag länkade till, i den kommentaren, och var medveten om att det var ett ganska gammalt fall, men också, framförallt, att det i inte har direkt bäring på det som diskuteras i denna tråd. Men likväl ville jag visa på ett exempel. Jag gav däremot ett färskt exempel, med bäring på frågan även någon då redan nämnt ångerrätt, i min första kommentar. Den andra handlade mer om ett beteende jag ej förstår, och som jag anser har blivit vanligare, även om det startade när Moses låg i vassen.

Jag är fullt för uppfattningen att var och en bevakar sina intressen, men anser att prisfrågan är avklarad i och med köpet, annat än i fall där fel konstateras med prisavdrag som en möjlighet. Löpande tjänster, abonnemang, tycker jag däremot är något annorlunda, och att man gott kan kontakta leverantören om man ser ett sänkt pris. Skrev också ovan att: det är möjligt att vissa butiker erbjuder att betala mellanskillnaden inom viss tid; konkurrensen är så hård i många branscher att de försöker med det mesta. Det kan vara ett större besvär att hantera en återtagen vara.

Permalänk
Medlem

Frågan är väl vad du söker för svar här? Du vet ju redan att du inte har någon rätt till pengarna utan det handlar bara om goodwill isåfall, alltså är det helt omöjligt för någon här att besvara frågan. Maila och se vad netonnet säger, svårare är det inte, funkar det så funkar det. Lycka till!

Visa signatur

E det så?

Permalänk

Av egen erfarenhet så vet jag att de brukar lösa dessa problem genom att ge dig mellanskilnaden tillbaka.
Skynda dig bara så att det fortfarande är inom ÖK tiden.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cyzed:

Tycker det är lite konstigt att du säger att folk gör lite av varje "numera" sen åberopar du ett fall som är 17 år gammalt

Edit1:

Varför ens fundera på det? Om du vill ha den billigare och tycker att du har tid och hålla på med det så gör det. Det är inte någonting fult eller dåligt med det. Det är affärer, de har ju tydligen marginal att sälja den för det nya priset och du har full rätt att använda dig av öppet köp i 14 dagar. Så att de inte skulle ge dig mellanskillnaden tillbaka är i sig bara dumt av NetOnNet efter som att avtalet ni träffade genom att du köpte varan var att du har öppet köp i 14 dagar. Men du kan ju inte tvinga dem att ge di mellanskillnaden utan att lämna tillbaka produkten och sedan köpa den igen för det nya priset.

Men som du skrev tidigare, ring dem och fråga. Jag har svårt att tro att de vill att du ska lämna tillbaka varan för att sedan köpa en annan TV i ny förpackning för att få det nya priset, innebär ju ganska mycket mer jobb för dem.

Att fallet är 17 år gammalt är oväsentligt. Lagen som gällde då, gäller även idag - utfärdad 1990-09.

Skickades från m.sweclockers.com