Permalänk

Vattenkylning, nybörjare

Hej! Hade tänkt skaffa mig en "riktigt" vattenkylning. Det jag har för komponenter nu är: Fractal Design R4, 4670k, 2st, EVGA GTX 780 SC ACX, Z87-GD65.

Hade tänkt köpa ett kit http://www.coolerkit.se/shop/ek-h3o-kit-3627p.html
Har dock ingen anning om det kommer passa eller om jag kommer behöva några extra delar eller så. Därför uppskattar jag om någon skulle kunna ge mig lite hjälp med hur jag ska gå till väga eller om det är något mer jag kommer att behöva. Tack för snabba svar

Permalänk
Skrivet av Lukas0120:

Hej! Hade tänkt skaffa mig en "riktigt" vattenkylning. Det jag har för komponenter nu är: Fractal Design R4, 4670k, 2st, EVGA GTX 780 SC ACX, Z87-GD65.

Hade tänkt köpa ett kit http://www.coolerkit.se/shop/ek-h3o-kit-3627p.html
Har dock ingen anning om det kommer passa eller om jag kommer behöva några extra delar eller så. Därför uppskattar jag om någon skulle kunna ge mig lite hjälp med hur jag ska gå till väga eller om det är något mer jag kommer att behöva. Tack för snabba svar

Med det kitet kan du bara kyla cpu eller var det det du vill göra. Och pumpen i kitet är väldigt högljudd så du vet.
kiten är bra att ha som mall om man är ny inom vattenkylning på vad det är för komponenter man behöver.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Du har en bra mall där iaf, som sagt.
Byt ut pumpen mot en D5/VPP655 så har du bra CPU-kylning och eventuellt fläktar. Jag har ingen aning om hur dom där är, men oftast så har man favorit fläktar man kör med. Värt att notera är att du vill ha fläktar med högt statiskt tryck.
Om du däremot vill kyla GPU i samma loop så måste du ha större radiator.

Visa signatur

[CENTER]Chassi: Corsair 900D CPU: i5 3570k @ 4.5GHz MB: Z77 Extreme4 GPU: EVGA GTX680 SC Kylning: NexXxos UT60 480mm D5 pump
Mus & TB Corsair K60 / M95 |