Permalänk

Billig alu mesh?

Tjena! Funderat lite på att modda framluckan på mitt H2 (*länk*) med mesh så att fläktarna fram faktiskt kan flytta luft, och funderar då på vart jag hittar det någonstans? Såg att det fanns något sk. "modders mesh" men det verkar ju bara vara en ursäkt för dom att sätta skyhög prislapp på skiten. Hittade något på någon byggsida men det var väldigt lite hål för den yta som fanns tycker jag, så någon som vet något? Ska ju gärna vara lätt för luften att åka igenom

Och vad tror ni hade sett bäst ut, ytan framför fläktarna i mesh eller byta ut hela framsidan mot mesh frampå?

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Tjena! Funderat lite på att modda framluckan på mitt H2 (*länk*) med mesh så att fläktarna fram faktiskt kan flytta luft, och funderar då på vart jag hittar det någonstans? Såg att det fanns något sk. "modders mesh" men det verkar ju bara vara en ursäkt för dom att sätta skyhög prislapp på skiten. Hittade något på någon byggsida men det var väldigt lite hål för den yta som fanns tycker jag, så någon som vet något? Ska ju gärna vara lätt för luften att åka igenom

Och vad tror ni hade sett bäst ut, ytan framför fläktarna i mesh eller byta ut hela framsidan mot mesh frampå?

Aluminiumduk kanske?

http://www.beijerbygg.se/store/privat/f%C3%B6rn%C3%B6denheter...

Permalänk

Tackar men tänkte alltså ta bort all plats på framsidan och ersätta med denna alu mesh, så tyg/en duk lär ju inte vara optimalt.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Tackar men tänkte alltså ta bort all plats på framsidan och ersätta med denna alu mesh, så tyg/en duk lär ju inte vara optimalt.

är ett finmaskigt nät, inte en duk som du har på bordet alltså...

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Åk till Bauhaus och titta om du har det i närheten eller om du orkar beställa online kan du kolla om maskindelen har något du gillar.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Skrivet av AlbertMwugabi:

Åk till Bauhaus och titta om du har det i närheten eller om du orkar beställa online kan du kolla om maskindelen har något du gillar.

Tackar!

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av waspen123:

Tjena! Funderat lite på att modda framluckan på mitt H2 (*länk*) med mesh så att fläktarna fram faktiskt kan flytta luft, och funderar då på vart jag hittar det någonstans? Såg att det fanns något sk. "modders mesh" men det verkar ju bara vara en ursäkt för dom att sätta skyhög prislapp på skiten. Hittade något på någon byggsida men det var väldigt lite hål för den yta som fanns tycker jag, så någon som vet något? Ska ju gärna vara lätt för luften att åka igenom

Och vad tror ni hade sett bäst ut, ytan framför fläktarna i mesh eller byta ut hela framsidan mot mesh frampå?

papperskorgarna från IKEA är nog billigaste dragmetallen du kan hitta. kollar du runt på loppisar finns ju den runda varianten för 10-20kr
köper du ny finns bara fyrkantiga men dom måste bockas till för att funka.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Sträckplåt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB