Permalänk
Medlem

nedladdningshastighet

tjena jag håller på att installera Tera online men den tar bara hem 1mb/s och innan tog den hem 3,5mb/s, min fråga är kan man priotera ordningen för vad som ska ha mest internet på datorn så jag kan öka nedladdningshastigheten på tera ?

svara gärna snabbt då jag och min polare ska lira det snart för han har såklart fiber

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ca1P3:

tjena jag håller på att installera Tera online men den tar bara hem 1mb/s och innan tog den hem 3,5mb/s, min fråga är kan man priotera ordningen för vad som ska ha mest internet på datorn så jag kan öka nedladdningshastigheten på tera ?

svara gärna snabbt då jag och min polare ska lira det snart för han har såklart fiber

Stäng av allt annat som drar bandbredd så får ju nedladdningen all kapacitet. Har du inget annat igång så finns det inget att prioritera emellan.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ca1P3:

tjena jag håller på att installera Tera online men den tar bara hem 1mb/s och innan tog den hem 3,5mb/s, min fråga är kan man priotera ordningen för vad som ska ha mest internet på datorn så jag kan öka nedladdningshastigheten på tera ?

svara gärna snabbt då jag och min polare ska lira det snart för han har såklart fiber

Man kan köra cFos Speed på bägge burkarna så samarbetar dom och ni kan köra trafficshaping.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det handlar såklart om hur många som laddar ner det och din uppkoppling mot servern. Jag har 100/10 fiber och har aldrig någonsin kommit över 12 MB/s på Steam.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av friskybob:

Det handlar såklart om hur många som laddar ner det och din uppkoppling mot servern. Jag har 100/10 fiber och har aldrig någonsin kommit över 12 MB/s på Steam.

12MB/s är väl ungefär vad man kan få ut ur en 100mbit uppkoppling, så jag tror inte att du kommit mycket över det med någon nedladdning.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Avstängd

Konstigt Jag fick ut 50mb/s på mitt 1000/100 ? Borde jag inte ha högre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Det handlar såklart om hur många som laddar ner det och din uppkoppling mot servern. Jag har 100/10 fiber och har aldrig någonsin kommit över 12 MB/s på Steam.

Det är tyvärr en skillnad på 1 MB/s och 1 Mb/s. 'B' står för Byte, och 'b' står för bit och det går 8 bits på en byte; det är därför du "bara" får 12 MB/s på steam när din internetleverantör säger att hen ger dig 100 Mb/s.

12 MB/s * 8 = 96 Mb/s vilket är ganska nära vad din internetleverantör lovar dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

12MB/s är väl ungefär vad man kan få ut ur en 100mbit uppkoppling, så jag tror inte att du kommit mycket över det med någon nedladdning.

Precis det jag menar.

Skrivet av Sacrum:

Det är tyvärr en skillnad på 1 MB/s och 1 Mb/s. 'B' står för Byte, och 'b' står för bit och det går 8 bits på en byte; det är därför du "bara" får 12 MB/s på steam när din internetleverantör säger att hen ger dig 100 Mb/s.

12 MB/s * 8 = 96 Mb/s vilket är ganska nära vad din internetleverantör lovar dig.

Näfan, vad taskigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSNörden:

Konstigt Jag fick ut 50mb/s på mitt 1000/100 ? Borde jag inte ha högre?

Routern sätter ju stopp också. Att ladda ner i gigabit-hastighet kräver en "monsterrouter".

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H