Trådlöst hastighetsproblem med NETGEAR WNR316
Nu måste jag få bukt på mina internetproblem en gång för alla innan jag gör någon illa till följd av all frustration.
När datorn är kopplad till internetuttaget genom kabel fungerar det fläckfritt. Problemen uppstår när jag använder det trådlösa nätverket. Routern är en NETGEAR WNR316. I nätverket finns dels en Sonos Bridge, Sonos Play:1 och mobiltelefonen när jag är hemma. Problemen består dock även när allt utom datorn kopplas ur. Det som redan är gjort är: uppdaterat till senaste firmware, fabriksåterställt routern, installerat om drivrutinerna till nätverkskortet, fabriksåterställt Sonos-enheterna, fabriksåterställt mobiltelefonen och prövat att köra med särskilda kanaler. Jag har säkert slösat över 100 timmar på detta.
Ibland fungerar alla enheter men när dem gör det så går det långsamt. Det kan jämföras vid att det "tuggar" och sedan "kommer igång". När det är på det viset går det att överleva. Däremot är de värsta problemen som är: att sidor som redan är öppna går att navigera på, "nya sidor" blir det bara "fel vid sidhämtning" på. Ibland fungerar exempelvis bara Google och resultaten går inte att gå in på. Typ som nu, jag kom in på Sweclockers efter att ha våldtagit enterknappen en miljon gånger, jag kan navigera mig här men ska jag komma in på en ny sida måste jag våldta knappen på nytt.
När nätet krånglar så står det ändå att jag har "internetåtkomst". Det står även att jag har stark signal. BLIR SÅ FÖRBANNAD. IBLAND FUNGERAR DET (DOCK DÅLIGT) SEN HELT PLÖTSLIGT FRÅN INGENSTANS BLIR DET CP.
Supporten i alla led är efterblivna och fattar ingenting. Jag vet inte vad mer jag kan göra. Snälla hjälp mig innan jag slår ihjäl någon.