Hittade en extern HDD 4TB á 1000kr

Permalänk
Medlem

Hittade en extern HDD 4TB á 1000kr

Jag begriper inte vad det är? Är det en vanlig extern disk eller är det något speciellt med denna??

https://www.komplett.se/seagate-backup-plus-desktop-4tb/753658

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Medlem

Troligtvis en helt vanlig Seagate Barracuda disk i ett externt kabinett på reapris. Slå till om du behöver utrymme.

Permalänk
Medlem

Vanlig hårddisk

Det är en helt vanlig hårddisk men det följer med ett backupprogram. Därav namnet "Backup plus". Jag använder denna disk själv kopplad till en mediaspelare. På disken finns både filmer och musik. Fungerar utmärkt. Enda nackdelen är att den blir ganska varm så en luftig placering är lämplig.

Skrivet av _SpaxX_:

Jag begriper inte vad det är? Är det en vanlig extern disk eller är det något speciellt med denna??

https://www.komplett.se/seagate-backup-plus-desktop-4tb/753658

Permalänk
Medlem
Skrivet av codegear:

Det är en helt vanlig hårddisk men det följer med ett backupprogram. Därav namnet "Backup plus". Jag använder denna disk själv kopplad till en mediaspelare. På disken finns både filmer och musik. Fungerar utmärkt. Enda nackdelen är att den blir ganska varm så en luftig placering är lämplig.

Jag köpte en sån här disk i söndags och borde få hem dem idag.. hur varm blir den? Eller blir den varm endast under load? Min kommer vara backup till min Nas och endast arbeta under ett par nätter i veckan. Jag kommer att ha den vid min NUC i TV bänken där det är halvstängt med luft.. borde jag dra dit en fläkt för att vispa omkring luft omkring disken eller borde det gå ändå? Om NUCen jobbar 100% blir det någon grad varmare än rumstemp, dock inget extremt.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem

I TV-bänk

Jag har den i skåpet i TV-bänken med stängd dörr så detta kan ju vara orsaken till värmen. Men det har inte hänt något efter 1 års användning.

Skrivet av HenKenny:

Jag köpte en sån här disk i söndags och borde få hem dem idag.. hur varm blir den? Eller blir den varm endast under load? Min kommer vara backup till min Nas och endast arbeta under ett par nätter i veckan. Jag kommer att ha den vid min NUC i TV bänken där det är halvstängt med luft.. borde jag dra dit en fläkt för att vispa omkring luft omkring disken eller borde det gå ändå? Om NUCen jobbar 100% blir det någon grad varmare än rumstemp, dock inget extremt.

Permalänk
Medlem

Grymt! Misstänkte det. Tack för svaren! Det blev en beställning ! =D

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _SpaxX_:

Jag begriper inte vad det är? Är det en vanlig extern disk eller är det något speciellt med denna??

https://www.komplett.se/seagate-backup-plus-desktop-4tb/753658

Jag har föregångaren till den på 2 tb som är liggande,den har funkat utmärkt i 2 år snart:-)

Den hänger på min asus rt-n65u som nätverksdisk.Dvs alltid tillgänglig i lanet.

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift