Permalänk

Hur vattenkänsliga är sändare?

Jag tappade nyss sändaren till min trådlösa mus i ett vattenglas, men tog genast upp den igen och torkade av den. Idag har den legat och torkat ett dygn. 2.4 GHz på sändaren, Hama mus.

Tror ni att en överlever? Måste man köpa en helt ny mus, eller vågar jag ens stoppa in den i en USB-port utan att smälta moderkortet eller nåt? Hur känsliga är egentligen sändare?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det en sån liten usb plupp, eller en "station" som var kopplad via usb när du tappade den? Om den var ansluten till datorn när du tappade den i vattnet finns viss risk att den kortslöt, men var den inte ansluten till datorn så har den nog klarat sig.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Skrivet av thorsama:

Är det en sån liten usb plupp, eller en "station" som var kopplad via usb när du tappade den? Om den var ansluten till datorn när du tappade den i vattnet finns viss risk att den kortslöt, men var den inte ansluten till datorn så har den nog klarat sig.

Nej, det är bara en liten plupp och den var inte ansluten när jag tappade den. Tror du det är riskfritt att koppla in den igen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Solen lyser, du kan ju torka musen i den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marzupilami:

Nej, det är bara en liten plupp och den var inte ansluten när jag tappade den. Tror du det är riskfritt att koppla in den igen?

Skickades från m.sweclockers.com

Det bör gå bra så länge den är helt torr när du kopplar in den.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.