[Sony Z2] Problem med ojämn ljudnivå

Permalänk
Medlem

[Sony Z2] Problem med ojämn ljudnivå

Hejsan, har märkt att ljudnivån på min översta högtalare är märkbart svagare än den undre och undrar därför om någon annan har detta problem? Jag har också märkt att ljudet ibland blir "brusigt" när jag talar med någon i telefon. Då brusar det liksom varje gång de pratar men det blir tyst när de inte gör det. Detta trots att ag har bra täckning.

Jag har sök förgäves på google men hittar inget. Jag tänkte dock att eftersom det tog ett tag för mig att verkligen bekräfta felet så kanske det är fler därute som har samma fel utan att veta om det.

Köpte telefonen helt ny och undrar om detta kanske är ett garantiärende. Har haft min telefon i ca 5-6 veckor

Väldigt tacksam för svar då jag är lite orolig

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fetkoala:

Hejsan, har märkt att ljudnivån på min översta högtalare är märkbart svagare än den undre och undrar därför om någon annan har detta problem? Jag har också märkt att ljudet ibland blir "brusigt" när jag talar med någon i telefon. Då brusar det liksom varje gång de pratar men det blir tyst när de inte gör det. Detta trots att ag har bra täckning.

Jag har sök förgäves på google men hittar inget. Jag tänkte dock att eftersom det tog ett tag för mig att verkligen bekräfta felet så kanske det är fler därute som har samma fel utan att veta om det.

Köpte telefonen helt ny och undrar om detta kanske är ett garantiärende. Har haft min telefon i ca 5-6 veckor

Väldigt tacksam för svar då jag är lite orolig

Kanske detta kan hjälpa lite?

Inställningar =>
Ljud =>
Ljudeffekter => Ljudanpassning => Inställningar på EQ'n ,
bocka i xLOUD samt bocka ur ev. allt annat.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Kanske detta kan hjälpa lite?

Inställningar =>
Ljud =>
Ljudeffekter => Ljudanpassning => Inställningar på EQ'n ,
bocka i xLOUD samt bocka ur ev. allt annat.

Har testat alla möjliga inställningar men ingen av dem har hjälpt

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz