Tiny Tiny RSS - Egen moln-RSS du kan installera på NAS eller Webbhotell

Permalänk
Avstängd

Tiny Tiny RSS - Egen moln-RSS du kan installera på NAS eller Webbhotell

Försöker registrera mig på http://tt-rss.org/forum/ då jag vill veta vad för api man ska ladda in i api-foldern så man kan läsa rrs från sin egen server genom Winows Phone mobilapp Apppen finns men hur man får till det på webservern med annat än iPhone är svårt att luska ut.

Permalänk
Medlem

rss

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem

Eftersom det är en RSS/Atom aggregator så gissar jag att den tar både RSS och Atom feeds...

Vinner jag något?

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Avstängd

Ska testa

Fick i alla fall till det efter att kört fastreader först och sedan funkade det med appen Tiny Tiny RSS. Problem bara mot datorn där jag kan klicka på tex rubriken NEWS och får då blandade nyheter från SWE, NH, IDG mm i ordningen de publiceras. Med mobil måste jag välja nyhetskälla så är nog tyvärr tvungen att fortsätta med feedly. Var ju annars kul att ha det på egen server.

Permalänk
Avstängd

Har nu fått ordning på allt utom att hitta en Windows 8.1 app. Men funkar bra med Modern UI Explorer.

Jag har installerat min på mitt webbhotell. Den fanns som programpaket. Känns tryggt att inte vara i behov av andra tjänster. Tänker på när Google Reader lade ner. Tiny Tiny Reader tycker jag fungerar bättre än tex Feedly.

Har läst här att man också kan installera det på sin Synology NAS men nu när jag ändå har webbhotell så använder jag det.