Samsung Galaxy Xcover 2 Problem (gäller säkert andra mobiler också)

Permalänk
Avstängd

Samsung Galaxy Xcover 2 Problem (gäller säkert andra mobiler också)

Hej jag beslutade för att mitt sista försök att få hjälp var på Sweclockers där många kloka läsare ofta hjälper varandra med problem innan jag besöker en butik. Jag hade en Xcover 2 som vägrade ladda efter att den laddat ur. Fick då på garanti en ny mobil alltså en ny Xcover 2. Bra tänkte jag.

Men problemen började nästa dag. När mobilen var fulladdad stängde den av sig ett antal x gånger vilket en telefon brukar göra när den är ny för att batteriet ska anpassa sig. Men nu är det så att den stänger av sig och för att sedan startar upp sig minst 6 gånger. Och denna mobilen är mer seg än min gamla Xcover 2. Den buggar ganska ofta när man startar en app och då startar den om sig och när jag sedan har öppnat samma app igen så kan det ta 5 min igen innan den stänger av sig ibland inte ens 3 min.

Är detta ett garantifel tror ni eller har någon samma problem och vet hur man åtgärdar detta? Tack i förhand. Och PS inget tjat om att jag ska googla osv. Det har jag redan gjort men de har inte kommit fram samma symptom so min mobil. Och jag vet att batteriet i en mobil är ganska dåligt den första dagen till den andra dagen det är för att batteriet ska bli bättre eller vad man nu ska säga.

Lite surt om det är garantifel på denna också. Min förra var rikigt bra och höll i nästan 1 år. Denna jag har nu har knappt funkat 1 min...

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem

Garanti åtgärd, Troligtvis kommer du få en ny utbytesenhet igen.

Btw, Inte svullet batteri? Om det är svullet lär du få betala för ett nytt detta brukar även leda till att telefonen stänger av sig titt som tätt

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zippeer:

Garanti åtgärd, Troligtvis kommer du få en ny utbytesenhet igen.

Btw, Inte svullet batteri? Om det är svullet lär du få betala för ett nytt detta brukar även leda till att telefonen stänger av sig titt som tätt

Vad menar du med svullet? Telefonen är ju ny har ju knappt haft den i 2 veckor hur ser man om det är svullet?

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem

Fortfarande ditt gamla batteri det är bara enhet som byts, IMEI lapp och batteri flyttas över bara.

Ser du om det har börjat bli runt? Annars kan du lägga det på en plan yta, går det att vicka på batteriet så är det svullet.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zippeer:

Fortfarande ditt gamla batteri det är bara enhet som byts, IMEI lapp och batteri flyttas över bara.

Ser du om det har börjat bli runt? Annars kan du lägga det på en plan yta, går det att vicka på batteriet så är det svullet.

Dom sa att det var en helt ny laddare och enhet och batteri dock...

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShadeMast:

Dom sa att det var en helt ny laddare och enhet och batteri dock...

Då vette fan vad den verkstaden har gjort men grattis till dig!

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2