billig mobil för internet-tether

Permalänk
Medlem

billig mobil för internet-tether

hej, då jag inte har något hemma-internet utan telenors gammla 3 mbit/s obegränsat för mobilen och nyligen byt till en mobil som inte hanterar tethering speciellt bra tänke jag fråga om ni vet någon billig mobil som skulle kunna användas enbart för tethering.

p.s. den nya mobilen (en galaxy core+) hanterar all sorts tethering extremt dåligt och kan throttla internet utan anledning.

om ni hittar t.ex. en billig router som tar ett simkort och skapar ett wifi-nät från 3g skulle de va härligt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dinlo:

hej, då jag inte har något hemma-internet utan telenors gammla 3 mbit/s obegränsat för mobilen och nyligen byt till en mobil som inte hanterar tethering speciellt bra tänke jag fråga om ni vet någon billig mobil som skulle kunna användas enbart för tethering.

p.s. den nya mobilen (en galaxy core+) hanterar all sorts tethering extremt dåligt och kan throttla internet utan anledning.

om ni hittar t.ex. en billig router som tar ett simkort och skapar ett wifi-nät från 3g skulle de va härligt.

Har du testat en annan mobil som är "bättre" delningsmässigt, så att du med säkerhet kan säga att det är telefonens fel?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jag har själv en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2376834 som jag är skitnöjd med, inbyggt batteri som klarar upp till 8h också har jag för mig. Kan kopplas via usb också om det behövs.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Har du testat en annan mobil som är "bättre" delningsmässigt, så att du med säkerhet kan säga att det är telefonens fel?

Hade en s+ innan, den gav 500 kbyte/s på 20 ms ping och hållde den där i stort sett obegränsat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av webbson:

Jag har själv en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2376834 som jag är skitnöjd med, inbyggt batteri som klarar upp till 8h också har jag för mig. Kan kopplas via usb också om det behövs.

Detta ser trevligt ut men det verkar som att jag kan reklamera telefonen och då kommer jag köpa en bättre telefon istället

Permalänk
Avstängd

Bytte nyligen ut min gamla Phablet Samsung N7000 G Note mot en S6410 G Young+, för att få en fickvänligare mobil.
Young+ är enklare än en Galaxy Core+ (har jag för mig) men deT fungerar utmärkt att dela Youngs 3G Internet, dock använder jag endast internetdelning över Wifi och bara till Surfplattan Galaxy Note8 och Androiddatorn Lenovo A10.
Har inte de problem som TS nämner.

Var mellan två bredbands abonnemang i mars, fick då dela "UrNotens" internet med bärbara datorn. Det gick utmärkt i Win7 att surfa genom Wifi-delning på mobilen och samtidigt vara uppkopplad på det trådlösa hemnätverket och dess NAS (också Wifi).

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av dinlo:

hej, då jag inte har något hemma-internet utan telenors gammla 3 mbit/s obegränsat för mobilen och nyligen byt till en mobil som inte hanterar tethering speciellt bra tänke jag fråga om ni vet någon billig mobil som skulle kunna användas enbart för tethering.

p.s. den nya mobilen (en galaxy core+) hanterar all sorts tethering extremt dåligt och kan throttla internet utan anledning.

om ni hittar t.ex. en billig router som tar ett simkort och skapar ett wifi-nät från 3g skulle de va härligt.

Har en sån här http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00B4AYPLU/ref=oh_details_o01_s00_i00?ie=UTF8&psc=1 och är nöjd med den. Anväder den dock mest med ethernet in porten tilll att skapa ett trådlöst nätverk. Du behöver också en nätadapter (använde min gamla iphone laddare) och sladd (microusb till USB). Är även batteri i den.

Visa signatur

|Obsidian 800D|Corsair Force 120gb|Samsung SP F3 1TB|Seagate Barracuda 2TB|Asus Z97-A| Intel i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS HD 7970 DCII 1125/6300 MHz|DDR 3 16gb 1600mhz|Corsair hx 850W|Nokia Lumia 930|Sony Vaio Pro 13|

Permalänk
Medlem

reklamtion och modell-byte

då det verkar som att ja kan reklamera telefonen funderar jag på att ta pengarna, byta affär och betala de extra 200 för denna
http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

låter detta som en bra ide tror ni?

Permalänk
Medlem

Eller en Lumia 520?

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av J-Ballz:

Eller en Lumia 520?

skulle nog ta en sån eller liknande billigare om det inte är så att jag (antagligen) reklamerar min huvud-telefon och köper en annan för att ha 24/7.