Xbox One till Sverige den 5 september

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Vad väljer du att ignorera?
Att Xbox har betydlig sämre grafik, eller att det kommer roligare spel till PS4?

Jag ignorerar ingenting. Ps4 har bra grafik, vilket är trevligt speciellt i tredjepartsspel. därför kommer den fortsätta vara min tredjepartsmaskin för spel jag vill lira på konsol. Sony har även några trevliga exklusiva spel. Dock är Xbox bättre när det kommer till exklusiva spel enligt mig.

Microsoft visade många spel jag blev riktigt sugen på under E3. Forza Horizon, Crackdown, Sunset overdrive, Halo. Sen har jag även varit väldigt sugen på Forza 5. det här är spel som definitivt kommer göra att jag skaffar en Xbox One för microsofts exklusiva spel. Sony har tyvärr inte lika mycket lockande spel där.

det är inte så att jag ogillar min Ps4a. Det är en väldigt bra maskin som även den har bra exklusiva spel. Men Microsoft har även dem exklusiva spel som är väldigt bra och kommande spel som verkar väldigt bra.

Om folk slutade vara så vidrigt fanboyiga som de tyvärr verkar vara här så kanske de skulle förstå att man kan gilla båda konsoler. Man kan till och med tycka att Xbox One är den mer lockande konsolen, även om den är lite svagare.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

För högt pris som vanligt av MS

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Hellre Xbox One än PS4 ja :). För då kan man ju spela alla de där spelen som är "Only on Xbox" :). Har ens Playstation nånting liknande som "Only on Playstation"?

Inte helt säker på om detta är ironi eller ej, men för det senare fallet.

Gran turismo
Last of Us
Metal Gear Solid
Ratchet and Clank
God of War
LittleBigPlanet
Heavy Rain
Infamous
Killzone
Kingdom Hearts

Är några, huruvida dom är bra eller ej lägger jag mig inte i men populära är dom iaf.

Som vanligt konsoll köper man endast för exklusiva titlar, annars ser jag ingen mening med dom.

Vad använder ni era Xbone's till förutom att spela? Då menar jag verkligen funktioner ni använder regelbundet, inte vad man skulle kunna göra.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Windir87:

Ser ut som att PS4 kommer att få sträcka på benen inom en snar framtid. Om det sedan blir lika snyggt och mjukt som utlovats är ju som vanligt en helt annan femma:

Om man vänder på det: har Naughty Dog de senaste åren levererat något annat än tekniskt excellens på PS3? Varför skulle det ändras bara för de ger sig på PS4?

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Hahahah woot trodde den redan fanns i sverige

Permalänk
Avstängd

Kommer nog skaffa mig en Xbox One, grafiken är inte allt på konsoller och vill hellre ha en smidig användarupplevelse med kinect än lite bättre grafik, det har man ju ändå datorn till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raymond:

För högt pris som vanligt av MS

För högt pris? Så löjligt att skylla på de! Folk skyller på att MS satt för högt pris bara för alla barn inte orka vänta på xb1. Skippa ETT spel till ps4 så har du råd med xb1. Vad är problemet. De skiljer inte flera tusen på konsolerna direkt. Dom trogna fortsätter vänta, trots "högt" pris. Men dom som är så kåta på "de senaste" väntar inte, utan köper ps4 och skyller på "för högt pris"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

enda som intressar mig för stunden är forza..men den dagen då lådan kostar 2000 med ett spel i priset så kanske jag kommer slå till.. just nu känner jag inte ett dugg sug att skaffa nån av "nya generationen" verkar ju meeehh med allt från både sony o ms, klarar mig med ps3 o 360n ett tag till verkar det som

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av zekjie:

För högt pris? Så löjligt att skylla på de! Folk skyller på att MS satt för högt pris bara för alla barn inte orka vänta på xb1. Skippa ETT spel till ps4 så har du råd med xb1. Vad är problemet. De skiljer inte flera tusen på konsolerna direkt. Dom trogna fortsätter vänta, trots "högt" pris. Men dom som är så kåta på "de senaste" väntar inte, utan köper ps4 och skyller på "för högt pris"

Skickades från m.sweclockers.com

Priset är för högt i relation till PS4 helt enkelt, självklart att man klagar på det då. Själv kommer jag nog skaffa ett Xbox One då M$ exklusiva titlar är mer intressanta, och alla andra spel lirar jag på min PC. Men jag kommer i vilket fall som helst av rena principskäl inte köpa Xbox One förräns det är skäligt prissatt, så det blir nog att vänta ett år eller två på slim varianten och fler spel, sedan slår man till. Men mycket kan hända på den tiden, kanske lockar Sonys exklusiva titlar mer då?

Viktigt att nämna är ju M$ finansiella muskler. Visst Xbox One går lite dåligt nu, vad gör man då? Jo man fullkomligt öser pengar över sina egna och tredjepartsutvecklare, något M$ kan då resten av verksamheten gör enorma vinster, vilket inte riktigt gäller för Sony.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Ser ut som att PS4 kommer att få sträcka på benen inom en snar framtid. Om det sedan blir lika snyggt och mjukt som utlovats är ju som vanligt en helt annan femma:

http://www.youtube.com/watch?v=y1Rx-Bbht5E

Fakk sakk mein kakk.
Det där spelet hade varit über på PC.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Glöm det, lägger hellre de pengarna på en dator eller ny ljudanläggning.

Visa signatur

Mac!

Permalänk
Medlem

Jo jag skall tala om vad skillnaden är, NADA, det är skräp båda två, jag har haft nästa alla tvspel som finns, och dessa två, inkl WIIYOU, är det sämsta jag har varit med om, jag har provat samtliga en längre tid, priset är inte avgörande, utan spelen, man tillverkar inte maskiner och sen inte förser dem med bra mjukvara.

vadå 2015, om jag vill spela så vill jag det nu, inte 2015, nej då blir det hellre något annat. NEXTGEN kan vänta, ett bra tag, gör mig inte ett skit. det finns så mkt bra spel till både PS3 och Xbox 360 än, så det är bara mata på med dem. skillnaden på PS2 och 3 var ljusår, precis som Xbox och Xbox 360, PS4 och Xboner är bara kosmetika! fall inte för all hype och skitsnack.

E3 var en stor besvikelse, kanske coolt om man var 14 år igen och gillar ljud och ljus

Visa signatur

Mac!

Permalänk
Skrivet av buenofunk:

Svårt att bli upphetsad av 900p@30FPS år 2014.

Skrivet av MakeCoke:

Nej, nu är det ju 792p som gäller!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av XHI:

Alla vet ju att 792p är nya 4K.

Fast det verkar ju inte vara några problem att köra 1080p@60Hz enligt Bungie," s'atte ".

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Sedär, bäst man kniper förstaplatsen utanför webhallen redan ikväll då...

Permalänk
Skrivet av holmberg:

ps4. Tyvärr. Den känns lite "meh" eller ps3 1.2 i jämförelse med xbox one. Oavsett upplösning.

Har hört detta uttalande väldigt väldigt många gånger. (brukar iofs vara ps3.5)
Brukar försöka fråga varför men har aldrig fått något direkt svar.

Men ska försöka mig på det ännu en gång... Varför känns ps4 som en ps3 1.2 om man jämför med xbox one? Var är det som gör X1 en mer "värdig" uppgradering gentemot förra generationen?

Inte för att jag förväntar mig något vettigt svar egentligen... men skadar ju inte att försöka

Skrivet av Zek3:

För högt pris? Så löjligt att skylla på de! Folk skyller på att MS satt för högt pris bara för alla barn inte orka vänta på xb1. Skippa ETT spel till ps4 så har du råd med xb1. Vad är problemet. De skiljer inte flera tusen på konsolerna direkt. Dom trogna fortsätter vänta, trots "högt" pris. Men dom som är så kåta på "de senaste" väntar inte, utan köper ps4 och skyller på "för högt pris"

Varför är det löjligt?
Låt oss säga att du ska köpa ett nytt grafikkort. Du har 2 att välja mellan. X och Y
X presterar bättre än Y och är dessutom 600 kronor billigare. Anser du då inte att grafikkort Y har för högt pris?

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Avstängd

gör som mig. jag kommer skaffa ett ps4 också. så man har bägge. gillar båda enheternas exklusiva spel. Grafiken skiter jag fullständigt i. det är spelen jag vill spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Hellre Xbox One än PS4 ja :). För då kan man ju spela alla de där spelen som är "Only on Xbox" :). Har ens Playstation nånting liknande som "Only on Playstation"?

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Xbox_One-only_games

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:PlayStation_4-only_game...

Varsegod

EDIT: Verkar inte som det är lika många "storproduktioner" på Playstations lista, men bara färre. X1 har lite plojskit som Kinect Sports Rivals, Rullstolsgolf Xbox Fitness.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Varför är det löjligt?
Låt oss säga att du ska köpa ett nytt grafikkort. Du har 2 att välja mellan. X och Y
X presterar bättre än Y och är dessutom 600 kronor billigare. Anser du då inte att grafikkort Y har för högt pris?

Äpplen och apelsiner. En bättre jämförselse är att jämföra två pizzerior där den ena har dyrare och mindre pizzor, men de är så jävla goda. Den andre kostar mindre och har större pizzor, men de smakar som ett otvättat anus.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Skrivet av Sweede:

Inte helt säker på om detta är ironi eller ej, men för det senare fallet.

Gran turismo
Last of Us
Metal Gear Solid
Ratchet and Clank
God of War
LittleBigPlanet
Heavy Rain
Infamous
Killzone
Kingdom Hearts

Är några, huruvida dom är bra eller ej lägger jag mig inte i men populära är dom iaf.

Som vanligt konsoll köper man endast för exklusiva titlar, annars ser jag ingen mening med dom.

Vad använder ni era Xbone's till förutom att spela? Då menar jag verkligen funktioner ni använder regelbundet, inte vad man skulle kunna göra.

Du glömde ju ett av de bästa: Uncharted

Nä, det exklusiva spelutbudet till ps tilltalar mig personligen mycket mer än det till xbox. Men är man mer aktion/fps-orienterad så lär väl xbox vinna - fast när det gäller den typen av spel så sitter jag hellre med mus o tangentbord m min dator...

PS4-ans obestridda prestandamässiga överlägsenhet slår också högre för mig än de mediaboxliknande funktioner som xboxen har - svårt att se nyttan med dem.

Kinect har ju kanske varit det som skulle kunna få en att välja xbox one, men jag är inte så såld på det. Dock är jag mer nyfiken på playstations VR-projekt som enligt testare ska vara riktigt lovande. Fast å andra sidan hade jag ju helst sett en occulus rift tillsammans med omnia "springband" i vardagsrummet

Får också erkänna att det är lite av en principsak att välja bort xboxen efter deras grisiga lansering. Nu backade de ju förvisso med många saker, men man fick en ganska tydlig bild av hur gaminglandskapet kommer att se ut om MS får monopol även på denna marknad.

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Har hört detta uttalande väldigt väldigt många gånger. (brukar iofs vara ps3.5)
Brukar försöka fråga varför men har aldrig fått något direkt svar.

Men ska försöka mig på det ännu en gång... Varför känns ps4 som en ps3 1.2 om man jämför med xbox one? Var är det som gör X1 en mer "värdig" uppgradering gentemot förra generationen?

Inte för att jag förväntar mig något vettigt svar egentligen... men skadar ju inte att försöka

Varför är det löjligt?
Låt oss säga att du ska köpa ett nytt grafikkort. Du har 2 att välja mellan. X och Y
X presterar bättre än Y och är dessutom 600 kronor billigare. Anser du då inte att grafikkort Y har för högt pris?

Korta svaret är väl ungefär att jag diggade Microsofts vision från början. Digitala spel som går att dela. Kinect på alla enheter. Funktionaliteten med kinect. Media/tv-funktionerna (jag börjar bli gammal och vill att allt bara ska funka. En riktig webbläsare. En blandning av dator och konsol liksom.

Ja. Microsofts PR-avdelning misslyckades kapitalt. Men. Vad hörde man från Sony? Inget mer än att de drog fördel av Microsofts pr-misslyckande.

Sen sitter jag med ps3 nu och är riktigt trött på sonys menyer och framförallt deras värdelösa och laggande store.

Sen är ju Xbox live bättre än psn.

Därför känns ps4an lite "meh".

Det skall tilläggas att jag inte kännt/upplevt någon av konsolerna än. Vilken jag nu köper först avgörs i höst och huruvida jag kommer köpa Nhl 15 eller inte.

Annars har jag en hög med ps3 spel som jag inte lirat igenom än. Så det kanske blir nextgen nästa höst istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Blir svårt med PS4 övertag.

Permalänk
Skrivet av kelthar:

Äpplen och apelsiner. En bättre jämförselse är att jämföra två pizzerior där den ena har dyrare och mindre pizzor, men de är så jävla goda. Den andre kostar mindre och har större pizzor, men de smakar som ett otvättat anus.

visst... Din jämförelse skulle fungera om din åsikt skulle ses som fakta.
men tyvärr så är det ju inte så det fungerar och det enda du har lyckats med är att förlöjliga dig själv

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Skrivet av holmberg:

Korta svaret är väl ungefär att jag diggade Microsofts vision från början. Digitala spel som går att dela. Kinect på alla enheter. Funktionaliteten med kinect. Media/tv-funktionerna (jag börjar bli gammal och vill att allt bara ska funka. En riktig webbläsare. En blandning av dator och konsol liksom.

Ja. Microsofts PR-avdelning misslyckades kapitalt. Men. Vad hörde man från Sony? Inget mer än att de drog fördel av Microsofts pr-misslyckande.

Sen sitter jag med ps3 nu och är riktigt trött på sonys menyer och framförallt deras värdelösa och laggande store.

Sen är ju Xbox live bättre än psn.

Därför känns ps4an lite "meh".

Det skall tilläggas att jag inte kännt/upplevt någon av konsolerna än. Vilken jag nu köper först avgörs i höst och huruvida jag kommer köpa Nhl 15 eller inte.

Annars har jag en hög med ps3 spel som jag inte lirat igenom än. Så det kanske blir nextgen nästa höst istället.

visionen som inte längre finns kvar. Kinect som dom mer eller mindre slopat helt. Sonys sätt att reagera mot MS pr stuff, samt dina upplevelser med förra generation?

ahaaaaaaa.. Så det är därför det är ps3 1.2... Har tidigare fått väldigt lösa svar på den frågan men ditt svar... Jaa du

vilka medie/tv funktioner är det du tänker på btw

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

visionen som inte längre finns kvar. Kinect som dom mer eller mindre slopat helt. Sonys sätt att reagera mot MS pr stuff, samt dina upplevelser med förra generation?

ahaaaaaaa.. Så det är därför det är ps3 1.2... Har tidigare fått väldigt lösa svar på den frågan men ditt svar... Jaa du

vilka medie/tv funktioner är det du tänker på btw

Jodå den visionen finns kvar någonstans.

Det jag menar är att jag inte hörde ett piss intressant från Sony. Inte imponerad/tröttnat på deras nuvarande plattform. Då är det väl inte så konstigt man inte blir sugen på deras nästa generation utan tittar mot konkurrenterna?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Skrivet av holmberg:

Jodå den visionen finns kvar någonstans.

Det jag menar är att jag inte hörde ett piss intressant från Sony. Inte imponerad/tröttnat på deras nuvarande plattform. Då är det väl inte så konstigt man inte blir sugen på deras nästa generation utan tittar mot konkurrenterna?

Skickades från m.sweclockers.com

Ahaa... Så det är för att du inte finner ps4an tilltalande som den känns som en ps3 1.2 eller? Det har då inget med hårdvara eller funktioner att göra utan det är helt enkelt vad du bestämt dig den ska kännas som, alltså helt obefogat.
Att du föredrar x1 över ps4 är inte konstigt eftersom vi alla tycker olika. men att kalla ps4 för ps3 1.2 är bara dumt.

Själv har jag inte sett något från MS angående X1 som skulle intressera mig, speciellt inte nu när DR3 även kommer till PC, men jag kallar den ändå för xbox one. Det är säkert en bra maskin men är inget som tilltalar mig. Skulle jag kanske behöva börja kalla den för xbox 360 1.2 då istället?

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Ahaa... Så det är för att du inte finner ps4an tilltalande som den känns som en ps3 1.2 eller? Det har då inget med hårdvara eller funktioner att göra utan det är helt enkelt vad du bestämt dig den ska kännas som, alltså helt obefogat.
Att du föredrar x1 över ps4 är inte konstigt eftersom vi alla tycker olika. men att kalla ps4 för ps3 1.2 är bara dumt.

Själv har jag inte sett något från MS angående X1 som skulle intressera mig, speciellt inte nu när DR3 även kommer till PC, men jag kallar den ändå för xbox one. Det är säkert en bra maskin men är inget som tilltalar mig. Skulle jag kanske behöva börja kalla den för xbox 360 1.2 då istället?

Jag håller med dig om att det kanske var ett löjligt sätt att lägga fram det. Huvudpoängen var att jag tycker Microsoft lagt mer på bordet om man ser till helheten både vad gäller utvecklare och användare. Att mixen av dator/konsol, kinect, mer kraft/fler servrar, multitasking/snapping, integration med tv/box etc. (hdmi in) samt att man kan hoppas att deras digitala vision trots allt kan få ett fotfäste denna generation - gör den något mer "next gen" än ps4. Så jag tycker absolut det finns belägg både vad gäller hårdvara och funktioner.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Skrivet av holmberg:

Jag håller med dig om att det kanske var ett löjligt sätt att lägga fram det. Huvudpoängen var att jag tycker Microsoft lagt mer på bordet om man ser till helheten både vad gäller utvecklare och användare. Att mixen av dator/konsol, kinect, mer kraft/fler servrar, multitasking/snapping, integration med tv/box etc. (hdmi in) samt att man kan hoppas att deras digitala vision trots allt kan få ett fotfäste denna generation - gör den något mer "next gen" än ps4. Så jag tycker absolut det finns belägg både vad gäller hårdvara och funktioner.

Hårdvaran är ju sämre i X1 än i Ps4an... hur kan det då ha belägg i både hårdvara och funktioner.
Ps4an är ju även den en mix av dator/konsol, Ps4an har mer kraft. Server antalet vet jag inte, men där har väl MS fler skulle jag tro, men har ännu inte upplevt att Xbox Live skulle vara bättre än PSN eller tvärtom (har ps3,x360 och ps4 hemma)
Ps4an har även Multitasking. Och vad gör man med kinect förutom röststyrning egentligen? Dessutom nu när x1an säljs utan kinect. Med ps4an behöver man inte kameran för att använda röststyrning. TV delen skulle varit intressant om MS inkluderat en DVB-C/T/S dekoder, samt att snapping funktion har de flesta tv redan med PIP.

Sen kan man ju även med PS4 hoppas på att deras vision med project morpheus slår genom och VR får ett fotfäste i denna generation vilket är ganska sannolikt när vi även har Oculus Rift. Detta är även något jag anser vara välidgt mycket "mer" next gen än MS digitala vision...

Helheten vad gäller utvecklare och användare får du gärna förklara lite mer ingående eftersom det mesta MS lagt på bordet har fått sig helomvändningar.
Det enda som finns kvar av deras urpsrungliga utlåtande är väl i princip att X1 existerar. samt att deras indie-policy även den är lite bakåtsträvande imo

Att x1 är "mer" next gen än ps4 håller jag verkligen inte med om. Men jag säger inte heller att ps4an är "mer" next gen än x1. Dom är lika mycket next gen. Deras main fokus är helt enkelt på olika saker. MS vill ha en multimedia box med spelkonsol funktioner. Sony vill ha en spelkonsol med multimedia box funktioner. Det de 2 olika konsolerna gör, gör dom bra. Men att kalla en av dom "mer" next gen än den andra är bara Fanboyism.

Nu är det bara spelutbudet (där jag finner fler spel som tilltalar mig till ps4an) och vilken konsol som flest av mina IRL vänner har som har gjort att jag skaffat en ps4 i första hand. Att den även är billigare och lite kraftfullare kommer bara som en fin liten bonus

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem

Ursäkta att jag väcker en gammal tråd så här. Men har varit på semester Och det blev precis fruktansvärt långtråkigt på jobbet!

Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Hårdvaran är ju sämre i X1 än i Ps4an... hur kan det då ha belägg i både hårdvara och funktioner.
Ps4an är ju även den en mix av dator/konsol, Ps4an har mer kraft. Server antalet vet jag inte, men där har väl MS fler skulle jag tro, men har ännu inte upplevt att Xbox Live skulle vara bättre än PSN eller tvärtom (har ps3,x360 och ps4 hemma)
Ps4an har även Multitasking. Och vad gör man med kinect förutom röststyrning egentligen? Dessutom nu när x1an säljs utan kinect. Med ps4an behöver man inte kameran för att använda röststyrning. TV delen skulle varit intressant om MS inkluderat en DVB-C/T/S dekoder, samt att snapping funktion har de flesta tv redan med PIP.

Med hårdvara tänkte jag just och främst på Kinect och HDMI in. Det är ju de funktionerna som (enligt min högst subjektiva tanke ) gör konsolen till "next gen". Multitaskingen är väl ganska överlägsen på one av det jag sett. Att te.x. snappa Skype undertiden man lirar ett spel kan ju knappast jämföras med PIP Röststyrningen blir inte heller så "bara". Den påverkar ju hela användarupplevelsen och det är snarare själva spelupplevelsen och "hur" man spelar som blir lite annorlunda mot föregående generation. Mer socialt och bättre lämpat för casual gaming på något sätt. Och rent spontant skulle jag vilja säga att One är betydligt mer en mix av pc/konsol än vad ps4 är (på grund av anledningarna ovan)

Jag ser det bara som en fördel att mikrofon och kamera kommer tillsammans - mindre antal sladdar, enklare placering m.m. Vitsen med HDMI-in får man väl ändå anta är att man skall kunna använda sina befintliga prylar och att det skall vara enkelt att hantera/använda.

Sen kan man ju även med PS4 hoppas på att deras vision med project morpheus slår genom och VR får ett fotfäste i denna generation vilket är ganska sannolikt när vi även har Oculus Rift. Detta är även något jag anser vara välidgt mycket "mer" next gen än MS digitala vision...

VR är naturligtvis intressant!

Helheten vad gäller utvecklare och användare får du gärna förklara lite mer ingående eftersom det mesta MS lagt på bordet har fått sig helomvändningar.
Det enda som finns kvar av deras urpsrungliga utlåtande är väl i princip att X1 existerar. samt att deras indie-policy även den är lite bakåtsträvande imo

Det handlade mest om att jag gillade deras ursprungliga utlåtande och att jag därför hoppas det finns möjligheter att den visionen blir verklighet denna generation.

Att x1 är "mer" next gen än ps4 håller jag verkligen inte med om. Men jag säger inte heller att ps4an är "mer" next gen än x1. Dom är lika mycket next gen. Deras main fokus är helt enkelt på olika saker. MS vill ha en multimedia box med spelkonsol funktioner. Sony vill ha en spelkonsol med multimedia box funktioner. Det de 2 olika konsolerna gör, gör dom bra. Men att kalla en av dom "mer" next gen än den andra är bara Fanboyism.

Jag tycker One ger en ny dimension tack vare just röststyrningen och multitaskingen. Typ spela, twitcha, skypa, växla mellan spel, appar, tv m.m. på ett djäkligt smidigt sätt (det ser så ut iaf). Att presentera dem som två motpoler på det sättet du gör kan jag inte hålla med om alls

Nu är det bara spelutbudet (där jag finner fler spel som tilltalar mig till ps4an) och vilken konsol som flest av mina IRL vänner har som har gjort att jag skaffat en ps4 i första hand. Att den även är billigare och lite kraftfullare kommer bara som en fin liten bonus

Det är på det sättet jag väljer konsol också. Risken är stor att det blir PS4 just på grund av att de jag lirar med (NHL) kör PS4 (å andra sidan finns det väl bra gmc-ligor på one också ). Samt att ps4 stödjer g27 Som enhet/pryl i vardagsrummet tycker jag dock X1 är betydligt mer intressant.

Anyway. Önskar helst man hade råd att köpa båda direkt =D

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W