Ubisoft fryser färdigställd speltitel till Wii U

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Patan77:

~GigaFLOPS på olika system för den som undrar...
(Ger en ganska bra representation av prestanda, dock så kan den prestandan utnyttjas olika bra beroende på hårdvara, optimeringar, overhead etc. )

Dreamcast: 1,4
Gamecube: 1,9
wii: 2,9
Ps1: 3,2
xbox: 5,8
ps2: 6,2
iPhone 5s: 77
PS3: 230
xbox 360: 240
i7 4960x: 245
Tegra K1: 330
Wii U: 350
Xbox one: 1200
PS4: 1850
Gtx 780 ti: 5000
R9 290X: 5600
Titan Z: 8000
R9 295x2: 11500

Nej nu blir det bara löjligt,suck:(

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Alla tycker olika FarCry 3 var utan tvivlan ett av de bästa spelen jag spelade 2013 (köpte ej på release 2012). Utöver dOta2 var det nog det roligaste spelet jag spelade det året... Jag har inte provat WD än, men ska göra det om det kommer på rea någon gång, verkar vara sjukt kul och förstår inte hatet emot det :S

Det är väl mer att det är buggigt och allmänt slimiga kontroller imo, fast har aldrig gillat AAA titlar särskilt mycket gillar spel som är annorlunda vilket watch dogs inte är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Såg du nya Zelda-spelet? Knappast bara 40-50% kraftfullare. Ha i åtanke att Wii U är modernare och har stöd till nyare tekniker än förra generationen, och framför allt 2GB RAM vs 256MB för PS3 och 512MB för 360.

Spel idag använder inte processorn på samma sätt som på den tiden, och därför är Wii U inte i behov av en stark CPU.

Varken PS3 eller 360 skulle ens komma i närheten av sån här grafik. Grafiken är på next-gen nivå.
https://www.youtube.com/watch?v=XZmxvig1dXE

Rätt så märkligt att argumentera utifrån ett klipp gällande en förhandsvisning. Säger inget alls om hur saker och ting kommer se ut när spelet är klart. Och ska jag vara kritisk så är grafiken i exklusiva titlar på Nintendokonsoler väldigt enkel och inte i närheten av den detaljrikedom som normalt sett finns i bra konsoltitlar. Då blir det även enklare att köra i fullhd och 60fps.

Det känns rätt svårt att försvara något med Wii U. Visst finns det dem som gillar konsolen, men de är lätträknade. Försäljningssiffrorna är ett ordentligt bevis på detta. Att sedan hårdvaran är bedrövlig och inte ger speltillverkarna en ärlig chans att porta andra konsoltitlar på ett bra vis är BARA negativt för Nintendo.

Personligen är jag egentligen inte speciellt intresserad av grym grafik före spelkänsla och story men när det är så uppenbart att man från Nintendos sida inte klarat av att förutse spelmarknadens normer samt lyckats göra en ganska obegriplig konsol (och kontroll) så tycker jag att kritik är befogad. Jag gilllar Nintendo i grund och botten och tycker att de är en viktig aktör på spelmarknaden, men här har de helt enkelt gjort bort sig.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Haha!! Att påstå att WiiU har för klen hårdvara är helt fel!

Kolla Mario Kart 8.. Världens första konsoll spel som kan leverera 1080P i 60Hz!
Hallå?? Seriöst! FAIL!!
Ska inte Xbox360 & PS3 klara av att leverera detta?? Nej kanske inte.. Dom är ju rätt gamla nu iofs.. Men vänta nu lite.. XboxOne & PS4 då?? Nääee.. Inte där heller!
Dom helt nya, såkallade "Next-gen" konsollerna har fortfarande inga titlar som levererar 1080P i 60Hz.. Nää där sitter vi på 650-900P i 30Hz fortfarande..
Ren skam!

Jag äger själv ett WiiU (mest för barnensskull dock..)
och Mario Kart 8 med, och det är ett enormt flyt i det spelet måste man säga.. Märks verkligen att dom har satsat på detta! Känns Next-Gen om något!

Sen har vi ju även Lego City, vilket är ett otroligt vackert spel!
Så nära GTA serien man kan komma! Grafiken är väldigt bra för att vara en så "klen" konsoll!

Alla ni som undrar och tvekar! Sluta med det, och köp ett WiiU!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det känns rätt svårt att försvara något med Wii U. Visst finns det dem som gillar konsolen, men de är lätträknade. Försäljningssiffrorna är ett ordentligt bevis på detta. Att sedan hårdvaran är bedrövlig och inte ger speltillverkarna en ärlig chans att porta andra konsoltitlar på ett bra vis är BARA negativt för Nintendo.

Personligen är jag egentligen inte speciellt intresserad av grym grafik före spelkänsla och story men när det är så uppenbart att man från Nintendos sida inte klarat av att förutse spelmarknadens normer samt lyckats göra en ganska obegriplig konsol (och kontroll) så tycker jag att kritik är befogad. Jag gilllar Nintendo i grund och botten och tycker att de är en viktig aktör på spelmarknaden, men här har de helt enkelt gjort bort sig.

Jag känner lite som om folk har glömt bort Gamecube-eran. Där satt Nintendo med en konsoll som hade ungefär samma krut i sig som Xbox och PS2, men ändå släpptes ofta spel bara till PS2 och Xboxen medan GC ignorerades!

Jag tror det ligger mer djuprotat än bara hårdvaruskillnader. Nintendo från och med Wii vill ju trycka på att till deras konsoll ska det inte göras spel som de ser ut på konkurrenternas hårdvara. De är inte ute efter att COD ska portas till deras konsoll också, utan vill sälja på att om du köper Wii/Wii U så får du ett HELT annat spelbibliotek än du får till de andra två. Det fungerade ju uppenbarligen inte att ha tre likadana konsoller på marknaden, de har ju känt på det redan!

MEN, de gör inte rätt. Det verkar sådär med att upprätthålla relationer med tredjepartstillverkare. Så det slutar med att det blir helt upp till dem själva att skapa ett bra spelbibliotek.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Fast... 1080p 60hz klarar väl alla tre konsolerna. Det är väl speltillverkarna som själva väljer att skruva upp grafikinställningarna på bekostnad av upplösning och uppdateringsfrekvens till xbox one och ps4 som jag förstått det.
1080p och 60hz klarade även förra generationens konsoler av.

Det har jag aldrig fattat. På gamla Wii (ej U) så är alla spel som går i 60FPS så otroligt mkt skönare att spela. Tex Mario Galaxy, Metroid, Need For Speed Turbo med flera. Hellre lite sämre effekter/texturer och 60FPS än 720p med 25-30fps..det suger hårt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Zombi U
Wind Waker HD
Mario Kart 8
Super Smash Bros
Bayonetta 2
Rayman Legends (720p på PS3 och 360)
Xenoblade Chronicles X

Alla har inte släppts än, och det är säkert många spel som jag har glömt.

Inte för att det har med diskussionen att göra men Rayman Legends är 1080p på PS3..

Visa signatur

MAIN OS: W10PRO 64-bit, CPU: Intel 4790k @4,0GHz, CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2, GPU: ASUS DCII OC GTX 670, RAM: 32GB Kingston 1866MhZ, BRÄDA: ASUS Z97-A, SKÄRM: Benq BL2400PT + Samsung Syncmaster 940BW, LÅDA: Corsair 550D
LAPTOP ASUS 1215N | TV LG 55UF850V | NAS WD EX2 8TB | MOBIL YotaPhone 2 & Samsung Galaxy A3 | PLATTA Lenovo Yoga Tab 3 Pro & Linx7 32GB
KAMERA Canon 760D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Jag känner lite som om folk har glömt bort Gamecube-eran. Där satt Nintendo med en konsoll som hade ungefär samma krut i sig som Xbox och PS2, men ändå släpptes ofta spel bara till PS2 och Xboxen medan GC ignorerades!

Jag tror det ligger mer djuprotat än bara hårdvaruskillnader. Nintendo från och med Wii vill ju trycka på att till deras konsoll ska det inte göras spel som de ser ut på konkurrenternas hårdvara. De är inte ute efter att COD ska portas till deras konsoll också, utan vill sälja på att om du köper Wii/Wii U så får du ett HELT annat spelbibliotek än du får till de andra två. Det fungerade ju uppenbarligen inte att ha tre likadana konsoller på marknaden, de har ju känt på det redan!

MEN, de gör inte rätt. Det verkar sådär med att upprätthålla relationer med tredjepartstillverkare. Så det slutar med att det blir helt upp till dem själva att skapa ett bra spelbibliotek.

Detta inlägg får mig att tänka på XKCDs fundering angående olika användares attityder. Tycker det stämmer ganska så bra för det mesta.

Sen angående att det inte finns 60 Hz 1080p till de nyare konsollerna har som många tidigare nämnt väldigt lite att göra med kraften i konsollen utan hänger på utvecklarnas fokus. Jag spelade flertalet spel i 1080p och 60 Hz (sannolikt, jag mätter inte men det kändes så) på mitt gamla PS3, det rörde sig då om nedladdade småspel som grafiskt nog hade funkat även på Wii, fast då i lägre upplösning så klart. Super Rub a duck var riktigt skoj men där var inte fokus på att grafiken skulle se realistisk ut.

Sony och Microsoft vill sannolikt att deras maskiner ska leverera en så "filmlik" upplevelse som möjligt och då är detaljnivå viktigare än uppdateringsfrekvens så länge den inte sjunker under 30. På WiiU verkar det istället vara ett tänk på att flytet är viktigare och därför har spelen renare grafik med färre stora texturer och tunga effekter för att ge flytet och en illusion av detaljrikedom uppnås mer genom lättdrivna effekter som "fuskar". Själv föredrar jag nog Nintendos fokus då det är länge sen nu som grafiken blev tillräckligt bra för de flesta spelen (så länge hyperrealism ej är målet) och spelmekaniken känns viktigare. Med detta sagt så finns det såklart undantag, jag valde själv att spela Skyrim med FPS runt 30 för att blästra på med grafiska detaljer istället för flytet, men där behövdes ju inte heller några direkt snabba reflexer.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Kolla Mario Kart 8.. Världens första konsoll spel som kan leverera 1080P i 60Hz!

Likt hur jag kan köra 1080p på ett spel med låga detaljer och ett dåligt grafikkort, så säger ju 1080p 60hz egentligen inte så mycket. Sen så säger ju Digital Foundry att det visst inte är 1080p. Jag kan ärligt talat inte avgöra, annat än att det hade behövts lite anti-aliasing.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Haha!! Att påstå att WiiU har för klen hårdvara är helt fel!

Kolla Mario Kart 8.. Världens första konsoll spel som kan leverera 1080P i 60Hz!
Hallå?? Seriöst! FAIL!!
Ska inte Xbox360 & PS3 klara av att leverera detta?? Nej kanske inte.. Dom är ju rätt gamla nu iofs.. Men vänta nu lite.. XboxOne & PS4 då?? Nääee.. Inte där heller!
Dom helt nya, såkallade "Next-gen" konsollerna har fortfarande inga titlar som levererar 1080P i 60Hz.. Nää där sitter vi på 650-900P i 30Hz fortfarande..
Ren skam!

Jag äger själv ett WiiU (mest för barnensskull dock..)
och Mario Kart 8 med, och det är ett enormt flyt i det spelet måste man säga.. Märks verkligen att dom har satsat på detta! Känns Next-Gen om något!

Sen har vi ju även Lego City, vilket är ett otroligt vackert spel!
Så nära GTA serien man kan komma! Grafiken är väldigt bra för att vara en så "klen" konsoll!

Alla ni som undrar och tvekar! Sluta med det, och köp ett WiiU!

Ps3 och Xbox 360 kunde leverera spel i 1080p och 60fps, det handlar bara om hur avancerad grafik man vill ha. Wii U grafiken är väldigt enkel och icke-detaljerad och därför är det inga problem att dra upp i full hd och få ut mer fps. Men jag tror inte att folk hade accepterad urgammal grafik på ps4 och xbox one.

Att förenkla problemet bara för att få fram en konstgjord "point" går inte hem. Wii U:s hårdvara är usel i dagens mått mätt. Men det går givetvis att göra bra spel på en hårdvarumässigt underlägsen konsol. Allt handlar om spelkänsla i slutändan. Personligen kan jag få för mig att spela gamla rpg's på Super Nintendo bara för att de har så sjukt bra story och musik t ex. Men som sagt så ska inte Wii U:s hårdvara bagatelliseras eller påstås producera bättre grafik än Ps4 och Xbox One, för där har du helt fel.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Jag känner lite som om folk har glömt bort Gamecube-eran. Där satt Nintendo med en konsoll som hade ungefär samma krut i sig som Xbox och PS2, men ändå släpptes ofta spel bara till PS2 och Xboxen medan GC ignorerades!

Jag tror det ligger mer djuprotat än bara hårdvaruskillnader. Nintendo från och med Wii vill ju trycka på att till deras konsoll ska det inte göras spel som de ser ut på konkurrenternas hårdvara. De är inte ute efter att COD ska portas till deras konsoll också, utan vill sälja på att om du köper Wii/Wii U så får du ett HELT annat spelbibliotek än du får till de andra två. Det fungerade ju uppenbarligen inte att ha tre likadana konsoller på marknaden, de har ju känt på det redan!

MEN, de gör inte rätt. Det verkar sådär med att upprätthålla relationer med tredjepartstillverkare. Så det slutar med att det blir helt upp till dem själva att skapa ett bra spelbibliotek.

Finns en poäng i det du säger och jag tror också att Nintendo traditionellt varit väldigt dåliga på tredjepartsstöd. Sedan är det på sätt och vis rätt tänkt att ha ett annorlunda spelbibliotek än de andra konsolerna på marknaden, men det behöver inte utesluta att man väljer en hårdvara som det kan vara åtminstone hyffsat enkelt att porta till. Lite som det bästa av två världar. Jag tror personligen att människor gärna hade betalat lite mer för en Wii U som både kan ha de där speciella spelen som Nintendo är kända för men att även ha tillgång till stora crossplatformtitlar. Då hade försäljningen legat på en helt annan nivå, tror jag.

Bryr mig i grund och botten inte om prestanda och hårdvara i den mån som många pc-exclusivespelare gör, men rent marknadsmässigt är det viktigt att både kunna vara mainstream och speciell. Hade de lyckats med det så hade deras konsol haft något som ingen av de andra kunnat tävla med i dagsläget.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Tror inte det är så mycket svårare för utvecklarna att göra spel till WiiU än övriga plattformar. Jag antar att det mer handlar om lathet. Största utmaningen för utvecklarna är nog att kunna göra ett grafiskt tilltalande spel utan att fullt förlita sig på diverse partikel/ljus effekter, kantutjämning etc. Det krävs helt enkelt lite mer möda, kärlek och talang. Enligt mig är det just där Nintendo har sin magi.
Samtliga Mario titlar till WiiU ser ju fantastiskt bra ut, och Zelda verkar riktigt lovande. T.o.m Wind Waker HD ser sjukt bra ut på WiiU.

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skirner:

Tror inte det är så mycket svårare för utvecklarna att göra spel till WiiU än övriga plattformar. Jag antar att det mer handlar om lathet.

Tja, eftersom ingen av oss har direkt någon insikt i Nintendos devkits så kan vi egentligen bara spekulera om varför tredjepart flyr men en god gissning är att det handlar inte om lathet som du antyder utan om pengar. Det finns mer pengar att tjäna på andra håll.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Zombi U
Wind Waker HD
Mario Kart 8
Super Smash Bros
Bayonetta 2
Rayman Legends (720p på PS3 och 360)
Xenoblade Chronicles X

Alla har inte släppts än, och det är säkert många spel som jag har glömt.

Mario Kart 8 är i 720p. Wind Waker är i 1080p men i 30fps, tror jag åtminstone. Smash är inte släppt ännu. Zombi U är 720p och 30fps. Rayman Legends vet jag inte. Xenoblade är inte heller släppt ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Zombi U
Wind Waker HD
Mario Kart 8
Super Smash Bros
Bayonetta 2
Rayman Legends (720p på PS3 och 360)
Xenoblade Chronicles X

Alla har inte släppts än, och det är säkert många spel som jag har glömt.

Sorry mate, fel. De är uppskalade. Förutom Wind Waker och möjligtvis Rayman. Dessutom är de definitivt inte 1080p OCH 60 fps.
Mario Kart 8 är 100% säkert 720p, dock super stabilt 60 fps. Makalöst flyt i det spelet och trots avsaknad av AA så ser det otroligt ut.
Men har du ens ett Wii U? Eller är du blind? Du drar dina spel från röven. Det finns inget bekräftat att de ska RENDERAS i 1080p. Nyckelorden är native resolution 1080p. Ett simpelt, "it will be 1080p" från utvecklarna utan att specificera detta betyder nästan alltid att det är uppskalat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Tja, eftersom ingen av oss har direkt någon insikt i Nintendos devkits så kan vi egentligen bara spekulera om varför tredjepart flyr men en god gissning är att det handlar inte om lathet som du antyder utan om pengar. Det finns mer pengar att tjäna på andra håll.

Precis, mer lättkänade pengar antar jag. Utan någon större möda. Får känslan av att många gör ett spel och lägger till mycket specialeffekter så att det ska se bra ut, istället för att verkligen göra "rätt" från grunden.

edit: jag har inte heller vidare insikt i diverse devkits.

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Ps3 och Xbox 360 kunde leverera spel i 1080p och 60fps, det handlar bara om hur avancerad grafik man vill ha. Wii U grafiken är väldigt enkel och icke-detaljerad och därför är det inga problem att dra upp i full hd och få ut mer fps. Men jag tror inte att folk hade accepterad urgammal grafik på ps4 och xbox one.

Att förenkla problemet bara för att få fram en konstgjord "point" går inte hem. Wii U:s hårdvara är usel i dagens mått mätt. Men det går givetvis att göra bra spel på en hårdvarumässigt underlägsen konsol. Allt handlar om spelkänsla i slutändan. Personligen kan jag få för mig att spela gamla rpg's på Super Nintendo bara för att de har så sjukt bra story och musik t ex. Men som sagt så ska inte Wii U:s hårdvara bagatelliseras eller påstås producera bättre grafik än Ps4 och Xbox One, för där har du helt fel.

Säg mig bara en sak! Vart i min text hittar du att jag påstår att WiiU kan "producera" bättre grafik än vad ps4 & Xbox one gör..

Tack!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Säg mig bara en sak! Vart i min text hittar du att jag påstår att WiiU kan "producera" bättre grafik än vad ps4 & Xbox one gör..

Tack!

Det är väl undersförstått när du säger att ps4 och xbox one inte känns nextgen men att wii u gör det? Nextgen har alltid syftat på visuell upplevelse.

Men har jag missuppfattat dig så ber jag om ursäkt för det.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Dom vill inte släppa spelet för det finns inte tillräckligt många som har konsolen...
Det är ju exklusiva spel som gör att folk köper konsoler.
Släpp spelet för fan

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Nintendo varit dåliga på marknadsföra Wii U som deras nya generations konsol.

Trodde först att Wii U bara var en Wii i nytt skall precis som deras konkurrenter gjorde tidigare och struntade därför i den. Det var först ett halvår senare vid förra sommarens E3 när alla ville veta om nästa generations xbox och playstation som jag lite snabbt fick veta hur det låg till med Nintendo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Dom vill inte släppa spelet för det finns inte tillräckligt många som har konsolen...
Det är ju exklusiva spel som gör att folk köper konsoler.
Släpp spelet för fan

Problemet är att 95% av de exklusiva titlarna till Wii U är någon typ av Mario-spel, Zelda-spel, Donkey Kong, Smash Bros eller liknande. Så har det sett ut i ganska många årtionden nu.

De borde släppa fram de små speltillverkarna. Tänk hur många coola spel baserade på Wii U kontrollen som skulle kunna göras om bara Nintendo inte varit så sjukt krångliga när det gäller att göra konsolen tillgänglig för speltillverkare.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Jag tycker att Nintendo varit dåliga på marknadsföra Wii U som deras nya generations konsol.

Trodde först att Wii U bara var en Wii i nytt skall precis som deras konkurrenter gjorde tidigare och struntade därför i den. Det var först ett halvår senare vid förra sommarens E3 när alla ville veta om nästa generations xbox och playstation som jag lite snabbt fick veta hur det låg till med Nintendo.

På namnet låter Wii U som ett tillbehör till Wii, typ som Wii Fit. Tycker också xbox one har ett konstigt namn, lätt att tro det är den första generationen xbox.

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skirner:

Precis, mer lättkänade pengar antar jag. Utan någon större möda. Får känslan av att många gör ett spel och lägger till mycket specialeffekter så att det ska se bra ut, istället för att verkligen göra "rätt" från grunden.

edit: jag har inte heller vidare insikt i diverse devkits.

Köper inte riktigt den teorin om det skulle vara mer lättjänade pengar utan det handlar om att du har fler möjligheter på annat håll där du kan snabbt få till en knakilibraksuccé som Watch_Dogs har varit.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Undrar om någon hört ryktena att Nintendo snart släpper en ny konsoll för att komma runt sina försäljningsproblem? Tydligen en lätt upphottad version av den nuvarande i nytt skal som döps till Wii U2.

Skall lanserars och marknadsföras på stort av Nintendo som "nyskapande" och "innovativ".

Får se hur det går med den saken...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/