Klarar alla blu-ray-spelare av alla ljud

Permalänk
Medlem

Klarar alla blu-ray-spelare av alla ljud

Tjena

Är Tok-ny på det här området. Kan det vara så att en billig intern blu-ray-spelare inte klarar av att decoda t.ex dts-hd om man skulle vilja rippa en film?

Eller skulle denna funka?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/190000-lite-o...

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

Tjena

Är Tok-ny på det här området. Kan det vara så att en billig intern blu-ray-spelare inte klarar av att decoda t.ex dts-hd om man skulle vilja rippa en film?

Eller skulle denna funka?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/190000-lite-o...

Läsaren har väl ingen aning om vad den läser för något. Jag tror då inte att det gör någon skillnad.

Är ju en helt annan sak vad gäller blurayspelare, dock.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Ja ok. Så då borde den fungera för mitt ändåmål?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

Ja ok. Så då borde den fungera för mitt ändåmål?

Förutsatt att du har ett ljudkort som kan avkoda de ljudspår du vill ha så ja.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Rekordmedlem

Den optiska enheten läser bara av skivan och den struntar i innehållet, den matar bara ut en dataström som nått program sedan ska hantera.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

kanon, vad bra. Då köper jag en sån.

Stort tack för hjälpen allihopa!