840 Evo eller CORSAIR FORCE GS?

Permalänk

840 Evo eller CORSAIR FORCE GS?

Tjena, tänkte beställa en Ssd idag och har suttit i nån vecka nu och läst och kikat och blivit helt snurrig

Först kikat på Samsung Evo 840 och blivit riktigt sugen, sen Intel då de verkar ha sån bra livslängd. Men fick ett mail från Dustinhome då det var rea på en 'CORSAIR FORCE GS 128GB SATA SSD MLC' för 899kr. Men då såg jag att Evon på 240 GB kostar bara några hundringar mer..

Så frågan är vilken Ssd borde jag välja? Lutar mest åt Samsungen men undrar hur den presterar. Prio 1 är att den är stabil och håller länge, sen att den ska vara så snabb som möjligt

Den här jag tänkt på 'Samsung 840 EVO Series MZ-7TE250 250GB'

Ursäkta men har inte tid att fixa länkar nu då jag sitter på rast med telefon.

Mvh Junior

Edit: kan tillägga att jag har haft en OCZ Agility 3 60 GB som jag är less på sen länge, minne är konstant fullt och seg är den! Men byggde ihop en dator åt far för ca 1,5 år sedan och i början var den väldigt snabb, tex Windowsflaggan i boot hann knappt komma upp innan man var inne på skrivbordet men nu är den betydligt segare och den är inte fylld. Tror det är en A-data 120 GB eller crucial..
Och vill ha en disk som fortfarande håller skrivprestandan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av juniorjesper:

Tjena, tänkte beställa en Ssd idag och har suttit i nån vecka nu och läst och kikat och blivit helt snurrig

Först kikat på Samsung Evo 840 och blivit riktigt sugen, sen Intel då de verkar ha sån bra livslängd. Men fick ett mail från Dustinhome då det var rea på en 'CORSAIR FORCE GS 128GB SATA SSD MLC' för 899kr. Men då såg jag att Evon på 240 GB kostar bara några hundringar mer..

Så frågan är vilken Ssd borde jag välja? Lutar mest åt Samsungen men undrar hur den presterar. Prio 1 är att den är stabil och håller länge, sen att den ska vara så snabb som möjligt

Den här jag tänkt på 'Samsung 840 EVO Series MZ-7TE250 250GB'

Ursäkta men har inte tid att fixa länkar nu då jag sitter på rast med telefon.

Mvh Junior

Köp Samsungen. Corsair-disken är överprisad som sjutton.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon99339:

Köp Samsungen. Corsair-disken är överprisad som sjutton.

Skickades från m.sweclockers.com

Okay tack för tipset!
Blir nog en Evo

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Avstängd
Skrivet av juniorjesper:

Okay tack för tipset!
Blir nog en Evo

Ja det tycker jag. Jag var en av de som köpte samsungs SSD när den släpptes och har ALDRIG haft en enda blåskärm eller problem med mina Samsung SSDer.

Har just nu en 840 Pro :).