Permalänk
Medlem

Hemmabioreciever ~4000kr

Söker efter en bra receiver för cirka 4000kr, billigare är bättre.
Har länge varit sugen på Onkyo tx-nr626 då den verkar strömstark, har inbyggd wifi, blåtand och stödjer dlna. Använder inga iPrylar, så att smidigt kunna spela upp musik från en Android, PC, alternativt Spotify är ett krav.
Dock verkar nr626 vara på utgång då nya enheter lanserats, och den knappt finns i lager.

En annan kandidat är ju Sonys str-dn1040. Som ligger i samma prisklass och som också fått bra betyg och utmärkelser. Den saknar dock inbyggt blåtand och verkar inte lika strömstark.

Hur ska jag göra? Några andra värdiga kandidater?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Yamaha RX-V775 är annars en prisvärd förstärkare för ~4000kr som har de funktioner du söker (tror jag?)
Annars kan du gå upp en prisklass till Onkyo TX-NR636 för 6000kr.
Pioneer VSX-922 (9xx) är också helt ok men verkar ha utgått.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Vilken är bäst (ljud och funktioner) av Sony och Yamaha då? Kan få tag på båda här i Örebro till typ samma pris. Sony på netonnet och Yamaha på BRL.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Jag har inte så mycket att gå efter än jämförelsen på Prisjakt. Yamahan verkar bättre där, den har alla funktioner som Sony har men lite extra också. Dock så har Sony trådlöst Wi-Fi medans Yamahan kräver en adapter för det.
Ang ljudet vet jag inte alls, då lär man nog jämföra båda bredvid varandra. Men jag gissar på att det inte är några större skillnader. Båda har fått bra recensioner också.
Själv hade jag nog valt Yamahan, exakt varför vet jag inte dock

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag har inte så mycket att gå efter än jämförelsen på Prisjakt. Yamahan verkar bättre där, den har alla funktioner som Sony har men lite extra också. Dock så har Sony trådlöst Wi-Fi medans Yamahan kräver en adapter för det.
Ang ljudet vet jag inte alls, då lär man nog jämföra båda bredvid varandra. Men jag gissar på att det inte är några större skillnader. Båda har fått bra recensioner också.
Själv hade jag nog valt Yamahan, exakt varför vet jag inte dock

Vilken kan tänkas vara lättast att spela upp musik på från PC eller Android då? Yamahan har ju spotify connect, men ingen inbyggd WiFi.
Hur är det att spela upp via blåtand?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Vilken är bäst (ljud och funktioner) av Sony och Yamaha då?

här är en passande test då de kört dem samtidigt. http://www.ljudochbild.se/test/sony-str-dn1040

kul att Sony ryckt upp sig även i de rimligare prisklasserna igen. ett bra tag så satsade de allt på mastodonterna i princip.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag drog iväg och köpte en Sony 1040 + högtalare på netonnet, samt en ny tv bänk på IKEA. Har spenderat hela kvällen med att bygga skruva och pilla och först nu är allt klart, när man varken har tid eller mer ork till att använda systemet

Köpte utan blåtandadaptern, DLNA får duga så länge. En glad överaskning var hur snabbt och responsivt GUIt var, att bläddra bland musiken på frugans laptop i rummet bredvid, och starta uppspelningen går sömlöst. Riktigt smooth

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk

Yamahan är riktigt bra tycker jag. Spotify connect är guld

Permalänk
Medlem

Har en Yamaha RX-V775, mycket förstärkare för pengarna .. Kan ställa in massa saker som eq tex... Ljudet verkar vara balanserat o bra...

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753