Futuremark släpper 3DMark Sky Diver

Permalänk
Melding Plague

Futuremark släpper 3DMark Sky Diver

Precis som utlovat släpper finska Futuremark ett nytt deltest till senaste 3DMark, där en wingsuitflygare ska sätta press på allt mellan bärbara speldatorer till stationära mellanklassare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det så att de ska få större poängskillnad i detta så det blir lättare att jämföra olika mid- / low-end datorer med varandra? I Fire Strike så är det väl ingen större skillnad poängmässigt mellan datorer i den lägre prisklassen?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Ser farligt ut att vara sky diver...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av #enbom:

Är det så att de ska få större poängskillnad i detta så det blir lättare att jämföra olika mid- / low-end datorer med varandra? I Fire Strike så är det väl ingen större skillnad poängmässigt mellan datorer i den lägre prisklassen?

Det är nog meningen ja.
Samtidigt kan det ju vara trevligt för den som testar att inte behöva se allting i 10FPS och inte kunna njuta av benchmarken, kan själv sitta och kolla igenom Unigine Valley 1.0 i evigheter

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Det är nog meningen ja.
Samtidigt kan det ju vara trevligt för den som testar att inte behöva se allting i 10FPS och inte kunna njuta av benchmarken, kan själv sitta och kolla igenom Unigine Valley 1.0 i evigheter

Testade det just på burken i sign, fick drygt 14K. Stod på Steam att om man får mindre än 2800 på Firestrike så är detta testet att jämföra med och får man mer än 12000 på detta test så ska man jämföra med Firestrike istället. Verkar vettigt så man får lite fler prestandasteg att kolla.

Var dessutom ganska kul att se, det kombinerade testet var nästan lite komiskt med kvinnan som tittar på växter etc med massa pendlande lådor strax ovan huvudet.

Och som redan konstaterats, hon har stor byst. Sannolikt samma modell som i Firestrike-demot..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Tråkiga animationer och känns som att hela detaljrikedomen fattas utan att se ett ansikte. Tänk vad nice detta benchmark hade varit med en Lara Croft typ model med detaljerade kläder och skin (och förstås närbilder, heh). Kvinnan i benchen ser ut som vilken generisk "person i scifi rymdpilotdräkt" som helst. Nåja, med två påklistrade krockkuddar också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Testade det just på burken i sign, fick drygt 14K. Stod på Steam att om man får mindre än 2800 på Firestrike så är detta testet att jämföra med och får man mer än 12000 på detta test så ska man jämföra med Firestrike istället. Verkar vettigt så man får lite fler prestandasteg att kolla.

Var dessutom ganska kul att se, det kombinerade testet var nästan lite komiskt med kvinnan som tittar på växter etc med massa pendlande lådor strax ovan huvudet.

Och som redan konstaterats, hon har stor byst. Sannolikt samma modell som i Firestrike-demot..

Fick du inte låga poäng? Jag fick dryga 19500p.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Så jävla typiskt att det ska en tjej med stora bröst och någon slags string-dräkt. Det är ju vad G4m3Rz vill ha... Suck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Fick du inte låga poäng? Jag fick dryga 19500p.

Jo, det var lite kass.. Körde om det med Powertarget +20% istället för 0 och då blev det 16,7K, lite bättre Klockat till 1GHz, ej låst upp volten då kortet krånglat lite med MSI Afterburner.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Man blir fan sugen på att testa skydiving! Rätt snygg film. Fränt test.
Jävlar vilken putröv den animerade bruden hade i den sista scenen.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Så jävla typiskt att det ska en tjej med stora bröst och någon slags string-dräkt. Det är ju vad G4m3Rz vill ha... Suck.

Hur ska de annars få killarna att dra igång 3DMark en ensam lördagskväll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Så jävla typiskt att det ska en tjej med stora bröst och någon slags string-dräkt. Det är ju vad G4m3Rz vill ha... Suck.

Känner exakt samma, är redigt less på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Man blir fan sugen på att testa skydiving! Rätt snygg film. Fränt test.
Jävlar vilken putröv den animerade bruden hade i den sista scenen.

Det borde du göra också, otrolig upplevelse!

Permalänk

Är det bröst fysik jag ser? ^^

Visa signatur

Ryzen 5600X @4.65GHz, Noctua NH-U14S, 16GB Corsair LPX DDR4 2666MHz, MSI MAG B550 TOMAHAWK, MSI 1080 Gaming X 8GB

Permalänk
Medlem

Så... Ni blir tänd på en "brud" som finns i ett benchmark?

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Skrivet av gabinono:

Så... Ni blir tänd på en "brud" som finns i ett benchmark?

LOL, vem har sagt det? Strawman-VM right here.

Permalänk
Medlem

Och i vanlig ordning står det ASUS överallt...

Permalänk
Medlem

Det är väl jättebra att asus sponsrar den så att snåla jävlar som du och jag får den gratis.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Och i vanlig ordning står det ASUS överallt...

Nja, var väl mest MSI som ville ha sin logga på damer med utmanande klädsel..

Fast antar att de inte var ensamma om detta, de råkade bara vara klantigast.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Känner exakt samma, är redigt less på det.

Sex säljer, så är det bara..Sedan så var det ju inga jättebröst heller för den delen...vad är nästa nivå, hallonbåtar?
Hade det varit Pamela Andersson's badonkas, så är det ju självklart något man blir less på...or?
Vilken storlek skulle passa menar du, för att du skulle bli nöjd?

Alltid ska det klagas...

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Orka bry sig om det är kurvigt eller inte, kör testet för bövfeln!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Har försökt köra Sky Diver, först rullar demot på det utan problem, Men när 3D Mark laddat klart för själva testet så är det bara svart, jag ser visserligen listen längst ner som visar frames m,m, resten, alltså själva testet är svart. Data Spec finns här under. Grafikkortet är inte mixtrat med "klockat"

Visa signatur

CPU: i7 3770K 4.1 Ghz Mobo: Sabertooth Z77 Minnen Corsair 1600Mhz LP DDR3 16GB. Grafikkort: Asus GTX 780 Direct CUII 2 OC
resten är nätagg, SSD disk och hårddiskar samt ett gammalt lian li Armor Suit P80

Permalänk
Skrivet av Mr S:

Har försökt köra Sky Diver, först rullar demot på det utan problem, Men när 3D Mark laddat klart för själva testet så är det bara svart, jag ser visserligen listen längst ner som visar frames m,m, resten, alltså själva testet är svart. Data Spec finns här under. Grafikkortet är inte mixtrat med "klockat"

Kolla igenom dina enrgisparfunktioner, och om din skärm har viloläge på.

Lycka Till!

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Sex säljer, så är det bara..Sedan så var det ju inga jättebröst heller för den delen...vad är nästa nivå, hallonbåtar?
Hade det varit Pamela Andersson's badonkas, så är det ju självklart något man blir less på...or?
Vilken storlek skulle passa menar du, för att du skulle bli nöjd?

Alltid ska det klagas...

Förlåt, jag måste helt ha missuppfattat att detta var ett forum där vi diskuterade diverse saker.

Problemet är inte att det är tuttar, men att gå in i diskussion med omogna typer, det kan jag vara utan.

Alltid ska det klagas...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Förlåt, jag måste helt ha missuppfattat att detta var ett forum där vi diskuterade diverse saker.

Problemet är inte att det är tuttar, men att gå in i diskussion med omogna typer, det kan jag vara utan.

Alltid ska det klagas...

Ja, jag ställde frågor. Uppenbarligen så ligger problemet hos dig. Jag är öppen för diskussioner.

Släpp sargen och diskutera. Jag ställde ärliga frågor..

Vad är problemet, om det inte är just brösten?(som du förövrigt redan var så redigt less på....)

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dogshitjoint:

Kolla igenom dina enrgisparfunktioner, och om din skärm har viloläge på.

Lycka Till!

Hittade nåt som hette hybrid strömsparläge som jag avaktiverade, det var dock det enda jag kunde avaktivera, men problemet kvarstår. kör iofs en gammal lcd samsung 22" Syncmaster 226BW Skärm som endast klarar 60hz

Visa signatur

CPU: i7 3770K 4.1 Ghz Mobo: Sabertooth Z77 Minnen Corsair 1600Mhz LP DDR3 16GB. Grafikkort: Asus GTX 780 Direct CUII 2 OC
resten är nätagg, SSD disk och hårddiskar samt ett gammalt lian li Armor Suit P80

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Ja, jag ställde frågor. Uppenbarligen så ligger problemet hos dig. Jag är öppen för diskussioner.

Släpp sargen och diskutera. Jag ställde ärliga frågor..

Vad är problemet, om det inte är just brösten?(som du förövrigt redan var så redigt less på....)

Problemet är att de framställer henne mer som ett sexobjekt än en kvinna.
Det stänger ute kvinnor att spela samt att männen (pojkar oftast) endast ser kvinnan som en biroll eller ett objekt.

Jag har inga problem med sexiga kvinnor, men hela spelvärlden är ett stort skämt när det kommer till jämställdhet.
Det visas ganska tydligt när man diskuterar just det här genom att motargumenten är påhopp istället för att komma med något konkret. Vilket är förståeligt eftersom det inte finns några vettiga motargument.

Där har du problemet.

Permalänk
Skrivet av Wiinis:

Problemet är att de framställer henne mer som ett sexobjekt än en kvinna.
Det stänger ute kvinnor att spela samt att männen (pojkar oftast) endast ser kvinnan som en biroll eller ett objekt.

Jag har inga problem med sexiga kvinnor, men hela spelvärlden är ett stort skämt när det kommer till jämställdhet.
Det visas ganska tydligt när man diskuterar just det här genom att motargumenten är påhopp istället för att komma med något konkret. Vilket är förståeligt eftersom det inte finns några vettiga motargument.

Där har du problemet.

Äh, massmedia, spel och annan kultur är en reflektion av hur samhället ser ut, inte tvärtom!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Problemet är att de framställer henne mer som ett sexobjekt än en kvinna.
Det stänger ute kvinnor att spela samt att männen (pojkar oftast) endast ser kvinnan som en biroll eller ett objekt.

Jag har inga problem med sexiga kvinnor, men hela spelvärlden är ett stort skämt när det kommer till jämställdhet.
Det visas ganska tydligt när man diskuterar just det här genom att motargumenten är påhopp istället för att komma med något konkret. Vilket är förståeligt eftersom det inte finns några vettiga motargument.

Där har du problemet.

Vad är jämställdhet i så fall? Vart ska man dra gränsen? Det kanske känns som påhopp, men så är det inte. Säg istället vad ni vill ha, så blir det fan så mycket lättare att komma med motargument. Inte lämna några vaga avtryck där man säger "Hon är ett sexobjekt" vilket är väldigt diffust.

I detta 3DMark-klipp så tyckte jag inte att det var för mycket bröst/snusk. Vill inte påstå att det var några Lara Croft-bröst man såg.

Hade man slängt in en kvinna med fjunmusche och hår under armarna så hade folk skrikit ännu högre, men det kanske hade passat en minoritet av människor. eller?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Vad är jämställdhet i så fall? Vart ska man dra gränsen? Det kanske känns som påhopp, men så är det inte. Säg istället vad ni vill ha, så blir det fan så mycket lättare att komma med motargument. Inte lämna några vaga avtryck där man säger "Hon är ett sexobjekt" vilket är väldigt diffust.

I detta 3DMark-klipp så tyckte jag inte att det var för mycket bröst/snusk. Vill inte påstå att det var några Lara Croft-bröst man såg.

Hade man slängt in en kvinna med fjunmusche och hår under armarna så hade folk skrikit ännu högre, men det kanske hade passat en minoritet av människor. eller?

Är det diffust med sexobjekt? Det kan jag tycka räcker mer än väl..

Gränsen för jämställdhet är precis vad ordet antyder, det är lika för alla. Kan du med handen på hjärtat säga att spelindustrin är jämställt idag?

Sen att det ens är en diskussion om jämställdhet med kvinnors och mäns lika rättigheter är ju helt otroligt. Varför vill du argumentera emot? Vad får du ut av att objektifiera kvinnan (och i vissa fall mannen) och inte låta henne få samma förutsättningar som du.