Stoppa automatiska uppdateringar av appar i mobilen. Android.

Permalänk

Stoppa automatiska uppdateringar av appar i mobilen. Android.

Fler gånger om dagen uppdateras något. Går det att stoppa? Att stoppa från att uppdatera systemet, hittade jag. Men inte appar.

Går det?

Permalänk
Medlem

Play Store > Settings > Auto-update apps

Visa signatur

Intel Core i5 8600k @ 4.7 GHz - Gigabyte Aorus GTX 1080 TI - Asus PRIME Z370-A
- Corsair Vengeance LP 16 GB - EVGA Supernova G2 850W - NZXT H500i

Permalänk
Medlem

Ja det går. Det finns en funktion i Play Store som heter Auto-Update som går att stänga av. Får man fråga varför du inte vill ha auto uppdatering?

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Ja det går. Det finns en funktion i Play Store som heter Auto-Update som går att stänga av. Får man fråga varför du inte vill ha auto uppdatering?

tycker att det ofta är problem med nya versioner av appar så jag är lite försiktig när jag uppdaterar. har dock en iphone.

Permalänk

Dessa app uppdateringar gör att jag inte hinner lära mig allt nytt. Vill kunna avgöra själv.

Permalänk
Medlem

Heh, jag vill motsatsen. Just nu stör jag mig på alla appar som kräver mitt godkännande för att uppdateras. Automatic all the way!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Oftast handlar det om viktiga säkerhetsfixar och vanliga buggfixar som åtgärdar problem. Automatiska uppdateringar är guld värt.

Min ordinarie Z1 gick i graven efter 7 månader! Tot kaput mekaniskt! Får 1500 av FB. :'( men ska fortsätta betala abonnemang. ..
Så nu använder jag en skit telefon. Man trycker på en knapp och väntar i 10-15 sek på att nåt ska hända!
Därför behövde jag spärra det mesta. Nu väntar jag på en Kina lur.Från DX. Och det tar nog 3 veckor tills jag får den. Då kan jag återaktivera allt. Tror jag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kamilenski:

Min ordinarie Z1 gick i graven efter 7 månader! Tot kaput mekaniskt! Får 1500 av FB. :'( men ska fortsätta betala abonnemang. ..
Så nu använder jag en skit telefon. Man trycker på en knapp och väntar i 10-15 sek på att nåt ska hända!
Därför behövde jag spärra det mesta. Nu väntar jag på en Kina lur.Från DX. Och det tar nog 3 veckor tills jag får den. Då kan jag återaktivera allt. Tror jag.

Är det inte 1 års garanti på din Z1? De borde gå att få en ny sådan!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Är det inte 1 års garanti på din Z1? De borde gå att få en ny sådan!

Visst. Men den är så krökt i chassit att inte ens djävulen skulle godta det som garanti!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kamilenski:

Visst. Men den är så krökt i chassit att inte ens djävulen skulle godta det som garanti!

Då är du väl glad att du iaf fick 1500 för den?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Då är du väl glad att du iaf fick 1500 för den?

Säg inget. Så sur blir man. Maximal otur. Nu vet jag man ska ge fan i att försöka rädda en ramlande ur fickan mobil. Handen kan få den att flyga högre... fy...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kamilenski:

Säg inget. Så sur blir man. Maximal otur. Nu vet jag man ska ge fan i att försöka rädda en ramlande ur fickan mobil. Handen kan få den att flyga högre... fy...

Nu vill jag inte strö salt i såret, men skaffa ett slags skydd till din Kinalur, så att du slipper detta i framtiden.

Mvh Jalle

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)