Futuremark släpper 3DMark Sky Diver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Är det diffust med sexobjekt? Det kan jag tycka räcker mer än väl..

Gränsen för jämställdhet är precis vad ordet antyder, det är lika för alla. Kan du med handen på hjärtat säga att spelindustrin är jämställt idag?

Sen att det ens är en diskussion om jämställdhet med kvinnors och mäns lika rättigheter är ju helt otroligt. Varför vill du argumentera emot? Vad får du ut av att objektifiera kvinnan (och i vissa fall mannen) och inte låta henne få samma förutsättningar som du.

Nej jag vill inte påstå att det är jämställt i spelindustrin.

Argumentera emot? Vart har jag argumenterat emot? Läs om... Jag frågar dig, hur man skulle göra ett 3DMark-klipp, utan att såra båda sidorna....

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Nej jag vill inte påstå att det är jämställt i spelindustrin.

Argumentera emot? Vart har jag argumenterat emot? Läs om... Jag frågar dig, hur man skulle göra ett 3DMark-klipp, utan att såra båda sidorna....

Fattar inte vad du menar med båda sidorna? Vem blir sårad om det är en normal
kvinna?

Klippet i sig är väl ett av de bättre, även om jag tycker det är en bit kvar.
Varför är t ex selen som en stringtrosa, varför måste det vara "perfekta" bröst och utmanade positioner? Vet att det kan låta löjligt och i en perfekt värld är det också det.

Jag är som jag skrev innan less på sexismen i spel. The Witcher 2, ett av världens bästa spel enligt mig, är grymt nedlåtande mot kvinnor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Fattar inte vad du menar med båda sidorna? Vem blir sårad om det är en normal
kvinna?

Klippet i sig är väl ett av de bättre, även om jag tycker det är en bit kvar.
Varför är t ex selen som en stringtrosa, varför måste det vara "perfekta" bröst och utmanade positioner? Vet att det kan låta löjligt och i en perfekt värld är det också det.

Jag är som jag skrev innan less på sexismen i spel. The Witcher 2, ett av världens bästa spel enligt mig, är grymt nedlåtande mot kvinnor.

Båda sidorna = Män och Kvinnor.

För att selen kan sitta så? Jag ser inte klippet som sådan, att hon blir ett sexobjekt. Ja, det är fint med bröst, men inte mer än så.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |