Skrivskydd på icy box

Permalänk
Medlem

Skrivskydd på icy box

Jag har en usb 3,0 icy box (extern hd mekanisk) som helt plötsligt skaffat sig ett skrivskydd, även om jag är ägare av objektet vägrar den släppa skyddet eller tillåta mig att skriva på den, då jag har viktiga saker på disken vill jag inte formatera
Jag provade att installera den direkt till moderkortet, då försvann skrivskyddet, men hur skall jag ta bort det från icy boxen, den har ju ingen programvara som man enkelt kan ominstallera Hjälp någon?

Permalänk
Medlem

Om du inte har en säkerhetskopia av innehållet på hårddisken är det hög tid att skaffa det!
Spontant låter det som någon form av fel på USB-bryggan/eventuell tillhörande mjukvara (då, om jag fattar det rätt, problemet inte uppstår när du kopplar förbi USB-bryggan).

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem

Tack för ditt svar, jag har provat att starta om datorn med icy boxen urkopplad men det hjälper inte, man måste kunna ominstallera den på något sätt, jag vet inte hur då jag inte hittar den varken i enhetshanteraren eller i program, finns det fler sätt?

Permalänk
Medlem

Kontakta Icy Box (RaidSonic) support?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Tack, det finns inga drivrutiner att ladda hem från RaidSonic konstigt nog, får väl prova att skriva till dem.

Permalänk

shit jag har också en sån där. Hoppas det löser sig.

Visa signatur

ett gäng p4:or, nån gammal amd duo, c2duo, core2, gammelquad, i5 bärbar, 4770k, 4820k, rog, tuf, massa fläktlösa gpuer, ett gäng seasonic fläktlösa platinum/gold, ram i alla varianter och storlekar, noctuor som kylare, uteslutande nexusfläktar, ett gäng crapskärmar jag fått gratis, esi julia pci/pci-e, ni ak1, wd black så långt det går. jettegrym steerio med jettemycket bas och jettegrymma hörlurar. har även en eizo crt från framtiden

Permalänk
Medlem

Ingen vidare support de har, inget svar än ;=( man skall väl ändå inte behöva installera om hela skiten grrr

Permalänk
Medlem

Nu så gick det

Nu har jag en lösning, testade enheten på en liknande dator och då under drivrutins installationen fick jag fram vad den hette "ASMT2105 usb" efter det in i min dator till enhetshanteraren och leta upp den avinstallera den därefter koppla in den på nytt och låta den installera sig på nytt, då funkade allt som vanligt igen.