Permalänk

Nytt Headset!

Hej!

Jag behöver lite tips på bra gaming headset för mig logitech g930 har just gått sönder så behöver lite hjälp vad jag ska införskaffa mig för nytt headset!

Budget 1300kr

Vill ha med:

* Sladd (inte trådlöst)
¨
* bra ljud o mick

* lite snyggt

* inte razer inte sennheiser och steelseries

Mvh : Simon

Permalänk
Medlem

QH90, som vanligt

Permalänk

jag har kollat på QH90 hur är det utan ljudkort?

Permalänk

Såg att du inte vill ha Sennheiser...men rekommenderar det ändå
http://www.inet.se/kampanj/1561/sennheiser-pc360-rip

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av s.nilsson.94:

jag har kollat på QH90 hur är det utan ljudkort?

Beror på ditt moderkort

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vad han menar med "beror på ditt moderkort" är att vissa moderkort kommer numer med bättre inbyggda ljudkort, men de är ofta de lite dyrare moderkorten.

Vad jag förstått det som kommer QH-90 alltid låta bättre med ett ljudkort. Men de är säkert lika bra som andra i prisklassen utan ljudkort. Med det menar jag att alla hörlurar i princip alltid kommer låta bättre med ljudkort...

Permalänk
Medlem

Mina kingston hyperx cloud låter iprincip lika bra ut min iphone some ur min dyrare anläggning. Så det är inte en jättekräsen lur men ack vad bra ljud för pengarna

Permalänk

jag har funderat på de med hyperx hur är basen om det är någon

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/6606177/sennheiser-pc-360-g4me-hea... Om du ska köpa ett gaming headset, köp ett tillverkat av ett företag som kan sin sak när det gäller ljud.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av s.nilsson.94:

jag har kollat på QH90 hur är det utan ljudkort?

Som med alla andra headset avsedda för gaming behövs inte ett ljudkort mer än en eventuell hörlursförstärkare beroende på vilken impedans hörlurarna har, men om du behöver fråga om det så är det absolut ingenting nödvändigt. I stort sett alla moderkort tillverkade de senaste tre åren har en integrerad ljudkrets som fyller sin funktion galant om användningsområdet är att spela och Skype/TS/Vent etc. så spara dina pengar och köp inte ett ljudkort i onödan.

Skrivet av Timelord Sloth:

http://www.inet.se/produkt/6606177/sennheiser-pc-360-g4me-hea... Om du ska köpa ett gaming headset, köp ett tillverkat av ett företag som kan sin sak när det gäller ljud.

Skojar du? Då användningsområdet tycks vara ganska casual i TS fall blir det du länkar bara onödigt dyrt. Om man nu dessutom verkligen är ute efter att få så bra ljud som möjligt när man spelar så köper man inte något så oseriöst (och undermåligt) som något med "g4me" i namnet utan väljer istället antingen Senheiser eller någon annan tillverkare av hörlurar och får till ett mycket lägre pris hörlurar som utklassar "g4me 360"-headset alla dagar i veckan. Mic kan köpas separat och bara hänga på sladden.

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Medlem

QH90, hade sennheiser pc360 innan, har inget externt ljudkort och tycker att QH90 har minst lika bra ljud medans allt annat är bättre

Permalänk
Skrivet av Isse00:

Som med alla andra headset avsedda för gaming behövs inte ett ljudkort mer än en eventuell hörlursförstärkare beroende på vilken impedans hörlurarna har, men om du behöver fråga om det så är det absolut ingenting nödvändigt. I stort sett alla moderkort tillverkade de senaste tre åren har en integrerad ljudkrets som fyller sin funktion galant om användningsområdet är att spela och Skype/TS/Vent etc. så spara dina pengar och köp inte ett ljudkort i onödan.

Skojar du? Då användningsområdet tycks vara ganska casual i TS fall blir det du länkar bara onödigt dyrt. Om man nu dessutom verkligen är ute efter att få så bra ljud som möjligt när man spelar så köper man inte något så oseriöst (och undermåligt) som något med "g4me" i namnet utan väljer istället antingen Senheiser eller någon annan tillverkare av hörlurar och får till ett mycket lägre pris hörlurar som utklassar "g4me 360"-headset alla dagar i veckan. Mic kan köpas separat och bara hänga på sladden.

Nästa gång klicka på länken innan du uttalar dig...länken leder just till Sennheiser 360...som är inom TS budget! för att vara exakt...37kr över budget.

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Jag tror det blir ett qh90 eller hyperx Cloud

Permalänk
Medlem

Köp ett par bra hörlurar och köp en bra mic separat.

I princip får du inget bra om du köper headset. Du kanske får acceptabla hörlurar och acceptabel mic i ett headsets, du kommer inte få BRA hörlurar och mic i ett headset såvida du inte pungar ut stora pengar, plus det slits rätt bra, specielt om du ska ha mic som går fälla up och ner osv. Sedan om du köpet ett headset och din mic går sönder så måste du köpa nytt headset. Om ljudet i hörlurarna går sönder måste du köpa nytt headset. Så åter fler nackdelar med ha headset vs att köpa separata grejer.

Plus att du någonsin ska resa bort, åka buss, spårvagn eller liknande så kan du ta med dig ett par hörlurar som inte har en ful jävla mic som sticker ut som en antenn.

Du ska ju änndå inte ha trådlöst, så det känns lite som du inte kommer dansa runt i lägenheten, gå på toa osv med micen. Så varför köper du inte en fast mic du kan ställa på bordet ?

Jag förstår mig inte på allt dumt folk som köper skitna headsets. Ni får helt klart bättre saker om ni köper separata grejer. Plus att om ni senare vill uppgradera hörlurar. Så går det göra utan större problem. Micen kommer stå på bordet, det är inget slitage på en mic som bara står där. Så slopa alla skitna tankar om headset och istället köp mic och hörlurar separat. Du kommer inte ångra dig.

Förslag på vettiga mics som är i vettiga prisklasser, under 600kr och oerhört bra mic.
Köp en vettig mic, här har du 2 förlsag till vettiga micar, personligen skulle jag nog köpt blue Yeti från "Apple Store" för 539kr.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=880922
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=166706
http://store.apple.com/se/product/HFRD2ZM/A/blue-microphones-...

Jag snabbläste bara, men dubbelkolla så det inte är någon "Endast apple skit variant" av Snowballen. Snowball är oerhört bra mic och den är snygg. Det finns öven en chromad variant, men den kan vara svårare att få tag på än de andra färgerna, Vit, Svart, Blå...

Och sedan köp några hörlurar UTAN mic. Vilka hörlurar är lite din smak och vad du ska ha dom till. Vilka du än väljer så rekomenderar jag dig om du har möjlighet gå till butik och testa hur hörlurarna känns att ha på dig, och hur ljudet låter. Ta med din sorts musik i din mobil, och testa hörlurana till din musik.

Men här är några förslag. Kanske är några kroner över din budget, men köp micen, och vänta till nästa månad och köp hörlurarna, du KANSKE kan överleva utan hörlurar i en månad, använd dig av några skitna i en månad, stå ut för att få något som är bra nästa månad. Och visar det sig att du köpte micen, och testar den, gillar du den inte, så har du ångerrätt och lämna tillbaka miken och köp då ett headset om det är nu det du önskar.

Audio Technica ATH-M50 995kr http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=256102
Sennheiser HD518 890kr http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=734933

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Men om du mot all förmodan MÅSTE ha ett headset så redomenderar jag följande. Låt inte det billiga priset på under 500kr skrämma dig.

Har du kontakter i USA,Amazon UK eller liknande och kan få tag på 777 Serien så är det dom som jag med 100% kan stå bakom.
http://www.amazon.com/Plantronics-GameCom-777-Surround-Techno...

"Plantronics Gamecom 777"

Plantronics Gamecom 780, jag ägde ett par "Plantronics Gamecom 777", oerhört sköna att ha på mig, och då pratar vi om 12h gaming pass utan tryck på öronen och allt annat skit som vissa andra hörlurar kan orsaka. Micen på 777 var oerhört bra. Och 780 serien skulle jag tänka mig är en uppgradering av 777 serien. Så underskatta dom inte för dom är billiga.

Jag hade mina 777, i 2år utan problem, sedan så införskaffade jag mig Sennheiser 595 hörlurar och Blue Yeti mic. Så min polare fick ärva dom, han använder headsetet fortfarande många år senare. Så billiga, bra, sköna....

"Plantronics Gamecom 780"

Men åter igen, även om 777 headsetet är oerhört bra, så förespråkar jag fortfarande att du ska köpa hörlurar och mikrofon separat.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer