Electroworlds returvillkor

Permalänk
Avstängd

Electroworlds returvillkor

Satt och kikade på Electroworld och deras ångerrätt och ser att man kan köpa returfrakt för x antal kronor beroende på vikt och storlek på paketet.

http://www.electroworld.se/cms/retur-av-produkt/retur-av-prod...

Det som jag fastnade för var dock det här

Citat:

Hos Electroworld har du 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen.

Du är ansvarig för varan tills den har når oss. Skador som uppstår under transport till oss är du som kund ansvarig för. Anser Posten att skadorna inte täcks av transportförsäkringen så returneras din vara utan återbetalning till dig. Så det är viktigt att du ser till att varan är packad ordentligt!

Källa: http://www.electroworld.se/product/services/EWRETUR1/returfra...

Är det verkligen så? Ska kunden stå för skador som uppstår om posten råkar tabba sig? Dessutom så köper man retufrakten från electroworld så det är dem som borde stå för eventuella skador som sker under transport.

Vad tycker ni på sweclockers? För jag vet att många har köpt bl.a TV från olika företag där posten har varit slarviga och TV:n har fått skador som företaget sedan skyller på att kunden ska ha stått för skadorna (ska ej nämna nåra namn) och kunden får ta kontakt med posten och det blir en utdragen process och där står kunden med en skadad och obrukbar TV.

Att som electroworld explicit nämner att kunden står för skador som sker under transport där man köper returfrakten av electroworld direkt känns lite nja för min del.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Hej
Du hänger upp dig på fel mening, läs meningen efter och inse att du inte kan slänga i grejerna i en tom kartong och tro att transportförsäknringen fixar resten vid ev. skador.
Kortfattat: Har du tabbat dig och packeterat taskigt så är det du som får betala.

Visa signatur

W11P -=- Asus Z97-A -=- Intel 4790K -=- Noctua NH-D15 -=- Corsair 16GB 2400MHz -=- Corsair 510P m.2 -=- 2060 RTX -=- Corsair RM750W -=- Fractal Design Meshify C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NukeDuke:

Hej
Du hänger upp dig på fel mening, läs meningen efter och inse att du inte kan slänga i grejerna i en tom kartong och tro att transportförsäknringen fixar resten vid ev. skador.
Kortfattat: Har du tabbat dig och packeterat taskigt så är det du som får betala.

Ja men tänk om jag skickar det med samma paket som electroworld skicka den med? Jag har inte heller påstått att jag ska använda en tom kartong för att skicka sakerna med, du kunde åtminstone använda sunt förnuft. Var god läst det jag har skrivit och sedan kan du försöka att skriva en kommentar.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Satt och kikade på Electroworld och deras ångerrätt och ser att man kan köpa returfrakt för x antal kronor beroende på vikt och storlek på paketet.

http://www.electroworld.se/cms/retur-av-produkt/retur-av-prod...

Det som jag fastnade för var dock det här

Källa: http://www.electroworld.se/product/services/EWRETUR1/returfra...

Är det verkligen så? Ska kunden stå för skador som uppstår om posten råkar tabba sig? Dessutom så köper man retufrakten från electroworld så det är dem som borde stå för eventuella skador som sker under transport.

Vad tycker ni på sweclockers? För jag vet att många har köpt bl.a TV från olika företag där posten har varit slarviga och TV:n har fått skador som företaget sedan skyller på att kunden ska ha stått för skadorna (ska ej nämna nåra namn) och kunden får ta kontakt med posten och det blir en utdragen process och där står kunden med en skadad och obrukbar TV.

Att som electroworld explicit nämner att kunden står för skador som sker under transport där man köper returfrakten av electroworld direkt känns lite nja för min del.

Ponera att du packar som en kratta, utan att alls lägga i erforderligt packningsmaterial, naturligtvis ansvarar du för sådant

Det är därför jag personligen alltid dokumenterar produkter innan jag öht använder mig av någon ångerrätt, och dokumenterar paketeringen för att slippa ha ord mot ord vid eventuell tvist
Tänk om folk följde de enkla råden, packa väl, dokumentera skicket på produkten innan du skickar och sen paketering, så skulle de flesta säkerligen klarat sig från diverse strul

Men självklart, ansvaret från dig till företaget är försändelsen ditt ansvar sålänge den är packad enligt postens regler

Edit:
Reagerade på det här som du skrivit innan mitt svar

Ja men tänk om jag skickar det med samma paket som electroworld skicka den med? Jag har inte heller påstått att jag ska använda en tom kartong för att skicka sakerna med, du kunde åtminstone använda sunt förnuft. Var god läst det jag har skrivit och sedan kan du försöka att skriva en kommentar.

Vad företaget gör eller skickar till dig i , är irrelevant, för de får i det läget ta riskerna själva eftersom de ansvarar för packningen och transporten till dig

Sen att han reagerar som man gör, är för att folk av dagens läge faktiskt inte gillar att ta egenansvar, försöker slippa undan fraktskador osv väldigt ofta när de packat som krattor

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Avstängd
Skrivet av godspeed:

Ponera att du packar som en kratta, utan att alls lägga i erforderligt packningsmaterial, naturligtvis ansvarar du för sådant

Det är därför jag personligen alltid dokumenterar produkter innan jag öht använder mig av någon ångerrätt, och dokumenterar paketeringen för att slippa ha ord mot ord vid eventuell tvist
Tänk om folk följde de enkla råden, packa väl, dokumentera skicket på produkten innan du skickar och sen paketering, så skulle de flesta säkerligen klarat sig från diverse strul

Men självklart, ansvaret från dig till företaget är försändelsen ditt ansvar sålänge den är packad enligt postens regler

Jag förstår, och jag gör även samma sak med dokumentationen. Det kommer dock inte vara till stor hjälp när företaget envisas med att ha en sådan klausul i sina returvillkor. Förslagsvis så returnerar man med samma box och kartong som electroworld skicka den med.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Klart som fan att det är DU och inte Electroworld som ansvarar för att varorna returneras korrekt, om något skiter sig under transporten är det en tvist mellan dig och transportfirman.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Jag förstår, och jag gör även samma sak med dokumentationen. Det kommer dock inte vara till stor hjälp när företaget envisas med att ha en sådan klausul i sina returvillkor. Förslagsvis så returnerar man med samma box och kartong som electroworld skicka den med.

Som jag sa innan, irrelevant, du står alltid för ansvaret och de har bara skrivit ut detta som jag tar för självklart och även de flesta personer
Tyvärr i mitt yrke vet jag att det finns de som inte gör det och som inte riktigt tänker till innan man skickar, och använder samma box som den kom i, även om den ser ut som en smärre kontinentalförskjutning

Det är iallafall inget konstigt i det där, förstår inte varför du reagerar på det, det är praxis vad jag vet att det fungerar på det sättet
Avvisar posten skadan pga undermålig packning, ja då bär DU ansvaret oavsett om du själv använt samma kartong etc som företaget

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Avstängd
Skrivet av godspeed:

Som jag sa innan, irrelevant, du står alltid för ansvaret och de har bara skrivit ut detta som jag tar för självklart och även de flesta personer
Tyvärr i mitt yrke vet jag att det finns de som inte gör det och som inte riktigt tänker till innan man skickar, och använder samma box som den kom i, även om den ser ut som en smärre kontinentalförskjutning

Det är iallafall inget konstigt i det där, förstår inte varför du reagerar på det, det är praxis vad jag vet att det fungerar på det sättet
Avvisar posten skadan pga undermålig packning, ja då bär DU ansvaret oavsett om du själv använt samma kartong etc som företaget

Jaså? Och om man råkar ut för detta http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1294722-dus...

Notera återigen, det är electroworld som skickar retursedeln...

Citerar "ODDNAME"

Skrivet av ODDNAME:

Har Dustin skickat en retursedel är de dock kunden, inte den som råkar lämna in tvn.
TS har ju bara lämnat in tvn å Dustins vägnar, så det är ju de som måste hantera posten.

Spelar ingen roll om han ska betala för den sen i efterhand, det är ju ändå dustin som är inköpare av tjänsten.
Allt löser sig med lite tid.

Dock förstår jag inte argumentet att du inte har råd att ligga ute med pengarna, du inser att om du köper en tv du vill behålla sen så får du inte tillbaka pengarna Även om du ber snällt. Tror inte du lider av att inte sitta vid en tv 1-2 veckor, det är skönt väder, ut med dig lite!

ELECTROWORLD köper tjänsten av posten.

Det är två helt olika saker med att inte paketera rätt och stå för kostnaden och paketera rätt men sedan får stå för transportskador där electroworld har köpt tjänsten av posten och sedan förmedlat det till kunden. Citerar electroworld: "Returfrakt för varor som väger 0-2kg. Snabb och billig returfrakt om du vill ångra ditt köp. Fraktsedel för frakt med Posten levereras per E-post inom 1 arbetsdag."

Det finns säkert någon kunning inom konsumentköplagen som har bättre koll och får gärna komma med upplysningar om hur det verkligen ligger till.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Jaså? Och om man råkar ut för detta http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1294722-dus...

Notera återigen, det är electroworld som skickar retursedeln...

Citerar "ODDNAME"

ELECTROWORLD köper tjänsten av posten.

Det är två helt olika saker med att inte paketera rätt och stå för kostnaden och paketera rätt men sedan får stå för transportskador där electroworld har köpt tjänsten av posten och sedan förmedlat det till kunden.

Det finns säkert någon kunning inom konsumentrelationer som har bättre koll och får gärna komma med upplysningar om hur det verkligen ligger till.

Också en hel del irrelevant, då jag inte ser att varken Dustin eller TS där i det fallet gjort en skadeanmälan
Någon av dem måste göra det, så vi vet inte om det godkänts
En TV är dock lite annorlunda, de ska ha sådan packning att de ska klara en transport normalt sett, här så lär nog posten ta sitt ansvar om kund packat ner den exakt så som den kom, men det vet vi inte i nuläget då det inte verkar klart

Förstår var du tänkt dig med det hela, men haltande exempel då de flesta tv är packade till guds nåde och ofta skickas paketerad på pall, det har inte de flesta privatpersoner

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

***bort/moderator***

Sure, vi tycker olika men handhar frakter dagligen och just den här frågeställningen, så du menar alltså på fullaste allvar att om TS bara använder samma kartong men fyller den med ingenting på insidan och produkten skadas så ska inte denne ta sitt ansvar bara för att företaget skickat fraktsedeln?

Nu överdriver jag, bäst jag skriver ut det så att du inte går bananas här efteråt men det här är väldigt vid tolkning

Men det är ju bara att fråga innan man skickar om man är osäker, det är inte direkt raketforskning att göra sig säker innan man skickar.

Tagit bort otrevligt citat
Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Avstängd
Skrivet av godspeed:

Sure, vi tycker olika men handhar frakter dagligen och just den här frågeställningen, så du menar alltså på fullaste allvar att om TS bara använder samma kartong men fyller den med ingenting på insidan och produkten skadas så ska inte denne ta sitt ansvar bara för att företaget skickat fraktsedeln?

Nu överdriver jag, bäst jag skriver ut det så att du inte går bananas här efteråt men det här är väldigt vid tolkning

Men det är ju bara att fråga innan man skickar om man är osäker, det är inte direkt raketforskning att göra sig säker innan man skickar.

Nej nu får du ta och läsa det jag har skrivit igen. Man köper returfrakten av electroworld, och som jag har förstått det dock utan någon källa förutom en SweC medlem (om någon har mer info så får ni gärna upplysa om hur det ligger till) så är det electroworld som ska stå för skadorna. Hade jag lunkat ner till posten och köpt en egen fraktsedel så hade det varit något helt annat. Det är alltså en tvist som electroworld ska lösa med posten, inte gå mot kunden direkt.

och ja, jag hade funderingar på att köpa en TV från Electroworld.

Det råder delade meningar om hur det ligger till om ett företag skickar fraktsedel och står för transportskador eller om kunden ska stå för skadorna själv. Jag sitter inte här och startar en tråd för att tjafsa utan man vill ju veta hur det ligger till och om det kommer till kritan hur man ska agera mot företaget i fråga.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Nej nu får du ta och läsa det jag har skrivit igen. Man köper returfrakten av electroworld, och som jag har förstått det dock utan någon källa förutom en SweC medlem (om någon har mer info så får ni gärna upplysa om hur det ligger till) så är det electroworld som ska stå för skadorna. Hade jag lunkat ner till posten och köpt en egen fraktsedel så hade det varit något helt annat.

och ja, jag hade funderingar på att köpa en TV från Electroworld.

Och du får också gärna läsa vad jag skriver.

Packar du dåligt även om du får returfrakten och packar som en påse nötter fråntar dig det inte ansvar, förstår inte vad du inte begriper i det enkla faktumet även om firman i sig skickat fraktsedeln till dig?
Vore ju en annan femma om du packade ner den här tv´n som vi nu vet att det gäller exakt så som den kom och sedan skickar åter den och de hävdar undermålig packning, det vore ju ett rätt skönt stolpskott till firma isåfall men det tar jag för rätt osannolikt

De vill nog snarare åt de som slänger originalkartongen och skickar det i 2 lager bubbelplast och fjärrkontrollen löst inuti etc (exempel) och inte de som faktiskt sköter sina kort

Kontakta butiken om du finner det här orimligt, eller om varför de skrivit som de gör, de har helt säkert haft en hel del fraktskador av den här typen och tröttnat på att folk inte tänker innan de skickar, det är vad jag tror men kan förstås också ha fel

Själv hade aldrig köpt en tv via nätet, sure det kan bli lite billigare (ibland mycket) men om nåt krånglar till sig, så är det inte värt varken tiden eller pengarna att behöva krångla, särskilt inte om något går sönder i eventuell frakt vid returer, reklamationer eller garantiärenden
Antar att det är distansavtalslagen du vill åt eller en specifik produkt som man kanske inte är säker på funkar som det är tänkt

Det jag däremot inte begriper! -hos de flesta fraktbolagen är att de anser att man ska packa en originalkartong och sen en yttre..jag vet inte hur många som sett en kartong som är större än en 55" tv t e x ... stort hmm på den iallafall, kan förstå moderkort, laptops osv, men en så stor produkt, nja!

Därav går jag till lokala butikerna för att undvika fraktskadorna på t e x tv då riskerna är för stora med fraktbolagens usla hanteringar
(för det är de oftast tyvärr, tid är pengar och hanteringen blir därefter)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Rekordmedlem

Det var en snarlik tråd upp för några veckor sedan där nån beställt en tv och returnerat den i samma kartong, skillnaden var däremot att det var pallfrakt från leverantören men vid retur så var det bara kartongen och inget annat och naturligtvis gick tvn sönder utan pallfrakt vilket ledde till problem.

Samma emballage men väldigt olika behandling av godset under transporten.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Finns gott om idioter som inte kan packa för fem öre.
Jag personligen har inte packat upp sådan paket men min kusin jobbar på ett online butik på retur avdelningen.
Vissa tror att en 40" platt tv klarar transport i original kartong utan frigolit och bubbelplast som fanns där från fabrik.
Vissa var bara inlindad i tidningspapper.

Nu har dom fått lära sig att skaka på paketen och höra om det är rätt packat, skramlar det så skickas det tillbaka direkt.
En har fått uppsöka akuten efter glaskärvor som skar upp låret när paketet öppnades.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

J

Notera återigen, det är electroworld som skickar retursedeln...

Jaha, tyckte du citerade en ångerrättsparagraf? Där brukar du själv stå för returfrakten. Fraktsedlar får man som tumregel enbart vid reklamationer och garantiärenden.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Hedersmedlem

amanito: vad var syftet med den här tråden? Att få medhåll? Förstår inte hur du kan säga att Godspeed's inlägg är irrelevanta och inte tillför något. Tvärtom tycker jag han har motiverat sin åsikt väldigt bra.

Du kanske inte håller med men om du vill höra andras åsikter kan det vara bra att inte börja gråta när folk inte håller med dig.

Du citerade ångerrätten där kunden är den som betalar frakten. Det står klart och tydligt att det endast är om posten finner att de inte har gjort något fel som det kan bli du som ansvarar för skador på varan. Man kan normalt anta att om en vara normalt skickas i sin förpackning via posten så kommer den hålla även när du skickar tillbaka den. Det Electroworld friskriver sig ifrån är om du som kund klantar dig och t ex struntar i delar av förpackningen så är det ditt fel.

Faktum är att jag har svårt att se att även vid en reklamation du kan skicka in en vara hur som helst, oavsett vem som betalar frakten. En reklamation handlar ju om att affären tar emot en vara och undersöker den för att se om reklamationen stämmer. Om varan gått sönder under frakten p g a undermålig paketering så kan det ju vara svårt för företaget att verifiera att felet är ursprungligt och inte har uppstått p g a frakten.

Så med andra ord - jag tycker inte det de skriver är något konstigt.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Entusiast

Du har två alternativ. Antingen köper du egen frakt och står per automatik för risken vid transporten, på samma sätt som säljaren står för risken vid transporten hem till dig. Eller så köper du tjänsten av säljaren och får ändå stå för risken enligt de villkor som ingår i tjänsten du betalar för. Du ingår ju ett avtal med säljaren där det klart och tydligt framgår att de löser administrationen medan du står för risken för transporten. Det är väl inget konstigt med det?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort otrevliga inlägg. Väljer man att skapa en tråd i ett diskussionsforum får man acceptera att kanske inte alla håller med.

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Vid garanti och reklamation så ska företaget betala för frakten tillbaks och då även ansvara för den och detta kan gå till så att dom skickar ut en fraktsedel antingen på epost heller vanligt brev.

MEN TS frågade ju om ångerrätten då är det kunden som ska betala frakten tillbaks till företaget och även ansvara för den.
Du kan göra detta på två sätt med ett är att beställa/skicka paketet själv men dom flesta butiker idag erbjuder kunderna att få en fraktsedel (epost/brev) som dom har beställt detta av en anledning det blir vid 99,9% av fallen betydligt billigare för kunden då denna då får företagets rabatt på det aktuella fraktbolaget.
Detta betyder att företaget är ju dom som är kunderna till fraktbolaget och är då dom som ska prata med/kräva/få betalt av fraktbolaget.
blir ett paket skadat så pratar dom ju med fraktbolaget och visar det sig att paketeringen ej klarar "normal posthantering" (när det gäller posten) heller det aktuella bolagets villkor, så godkänner ju inte fraktbolaget paketeringen och således godtar ju inte butiken den heller då dom ej kan få ut någon ersättning för den för dåliga paketeringen.

Posten själva säger detta.

"Normal postbehandling innebär att paketet ska kunna tåla en fallhöjd på 1
meter och det ska kunna tåla att få paket som väger upp till 35 kg på sig.
Det ska klara att inte skadas eller att skada andra paket."

Sen att förpackningen som företaget använde ofta är undermålig stämmer oftas detta för att det är billigare för företaget att ersätta dom produkter som blir skadade i frakten än att paketera säkrare (och då troligen få lite högre frakt med då det kräver större paket).
Detta gäller verkligen saker som är halvstora som datorskärmar/datorchassin/etc som i 99% av fallen skickas separat och i bästa fall med ett omslagspapper (som inte höjer säkerheten alls) inga av dessa förpackningar är lämpade för separat frakt.
Dom är framtagna av tillverkaren för att klara pallfrakter och det är en betydligt annan risk med separata frakter.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av grizzly666:

Vid garanti och reklamation så ska företaget betala för frakten tillbaks och då även ansvara för den och detta kan gå till så att dom skickar ut en fraktsedel antingen på epost heller vanligt brev.

MEN TS frågade ju om ångerrätten då är det kunden som ska betala frakten tillbaks till företaget och även ansvara för den.
Du kan göra detta på två sätt med ett är att beställa/skicka paketet själv men dom flesta butiker idag erbjuder kunderna att få en fraktsedel (epost/brev) som dom har beställt detta av en anledning det blir vid 99,9% av fallen betydligt billigare för kunden då denna då får företagets rabatt på det aktuella fraktbolaget.
Detta betyder att företaget är ju dom som är kunderna till fraktbolaget och är då dom som ska prata med/kräva/få betalt av fraktbolaget.
blir ett paket skadat så pratar dom ju med fraktbolaget och visar det sig att paketeringen ej klarar "normal posthantering" (när det gäller posten) heller det aktuella bolagets villkor, så godkänner ju inte fraktbolaget paketeringen och således godtar ju inte butiken den heller då dom ej kan få ut någon ersättning för den för dåliga paketeringen.

Posten själva säger detta.

"Normal postbehandling innebär att paketet ska kunna tåla en fallhöjd på 1
meter och det ska kunna tåla att få paket som väger upp till 35 kg på sig.
Det ska klara att inte skadas eller att skada andra paket."

Sen att förpackningen som företaget använde ofta är undermålig stämmer oftas detta för att det är billigare för företaget att ersätta dom produkter som blir skadade i frakten än att paketera säkrare (och då troligen få lite högre frakt med då det kräver större paket).
Detta gäller verkligen saker som är halvstora som datorskärmar/datorchassin/etc som i 99% av fallen skickas separat och i bästa fall med ett omslagspapper (som inte höjer säkerheten alls) inga av dessa förpackningar är lämpade för separat frakt.
Dom är framtagna av tillverkaren för att klara pallfrakter och det är en betydligt annan risk med separata frakter.

Fast i det specifika fallet så köper du en frakttjänst av Electroworld där det ingår i avtalet du ingår att du står för risken för skador på godset.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24