Skickat tillbaka tv för pixelfel. Vill inte byta ut tv.

Permalänk
Medlem

Skickat tillbaka tv för pixelfel. Vill inte byta ut tv.

Ok ska berätta hur det ligger till.
Köpte en tv, den hade pixelfel så efter mycket om och men med deras kundtjänst så fick jag skicka tillbaka den.
Kundtjänst har nu tagit emot tvn och skrivit till mig.

Citat:

Hej .

Vi fick skärmen .

Vi tänkte byta ut den till dig men tyvärr att pixelpolicy 2är slut för tillfället i lager .

Vi kan betala tillbacka till dig dina pengar .

Vilka konto du ville ha peangerna .
Vi kan sätta tillbacka pengarna till ditt kort också .

Problemet är att jag inte vill ha pengarna tillbaka.
Jag vill ha en likvärdig tv.
Går det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sork01:

Ok ska berätta hur det ligger till.
Köpte en tv, den hade pixelfel så efter mycket om och men med deras kundtjänst så fick jag skicka tillbaka den.
Kundtjänst har nu tagit emot tvn och skrivit till mig.

Problemet är att jag inte vill ha pengarna tillbaka.
Jag vill ha en likvärdig tv.
Går det?

Hahahah, vilken patetisk kundtjänst, sämsta svenskan på länge. Google translate eller vad?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sork01:

Ok ska berätta hur det ligger till.
Köpte en tv, den hade pixelfel så efter mycket om och men med deras kundtjänst så fick jag skicka tillbaka den.
Kundtjänst har nu tagit emot tvn och skrivit till mig.

Problemet är att jag inte vill ha pengarna tillbaka.
Jag vill ha en likvärdig tv.
Går det?

Ta pengarna och köp tvn hos en annan återförsäljare.

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av elev10:

Ta pengarna och köp tvn hos en annan återförsäljare.

Just det som är problemet. Den finns inte hos annan återförsäljare.
Samt att jag betalade för frakt hem till dörren. Och vill inte att kasta dom pengarna i sjön lixom.

Permalänk
Medlem

Vad är det för TV? Det finns kanske någon som är bättre just nu för samma pengar, VM-fotbollserbjudande till höger och vänster hos varenda tv-handlare.

Permalänk
Medlem

Var köpte du teven?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotcpu6:

Vad är det för TV? Det finns kanske någon som är bättre just nu för samma pengar, VM-fotbollserbjudande till höger och vänster hos varenda tv-handlare.

Skrivet av Bakgrund:

Var köpte du teven?

Vill inte hänga ut nåt företag. Men det är en full hd led 40" som kostade 1999:-

Permalänk
Medlem

Nej du har inte rätt att kräva en likvärdig TV.
Säljaren kan välja att göra ett återköp.
Vet ej vad som gäller för frakten.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Pake:

Nej du har inte rätt att kräva en likvärdig TV.
Säljaren kan välja att göra ett återköp.
Vet ej vad som gäller för frakten.

Är det fråga om reklamation så har köparen rätt att kräva en likvärdig produkt annars kan köparen kräva mellanskillnaden om denne tvingas köpa en likvärdig produkt från ett annat ställe. Självklart ska även fraktkostnader betalas tillbaks om köpet hävs.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Om kundtjänsten stavar sådär skulle jag ta pengarna och springa..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pake:

Nej du har inte rätt att kräva en likvärdig TV.
Säljaren kan välja att göra ett återköp.
Vet ej vad som gäller för frakten.

Han borde visst kunna kräva ne likvärdig tv, hade en liknande sak hända mig där min datormus gick sönder och jag krävde att få en likvärdig produkt då den musen jag köpt inte fanns längre, problemet som var där var att den musen som var likvärdig hade ökat i pris med 300:- men fick en ny mus i slutändan ändå då ARN stog på min sida, refferensen har du här https://lagen.nu/arn/1999-4494

Permalänk
Medlem

Vad gick frakten på liksom.. Sluta snåla på de och ta tillbaka pengarna innan du "liksom" kastar mer pengar i "sjön"...
Du är rätt o bränna bort frakt pengar, som senare kommer bli mer än frakt.. trust me.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Vad gick frakten på liksom.. Sluta snåla på de och ta tillbaka pengarna innan du "liksom" kastar mer pengar i "sjön"...
Du är rätt o bränna bort frakt pengar, som senare kommer bli mer än frakt.. trust me.

Pratade precis med en konsumetvägledare. Och företaget kan inte tvinga mig till att ta pengarna tillbaka. Jag kan kräva en likvärdig tv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotcpu6:

Vad är det för TV? Det finns kanske någon som är bättre just nu för samma pengar, VM-fotbollserbjudande till höger och vänster hos varenda tv-handlare.

Värt att tänka på att dessa oftare är gråimport/specialserier och kan ha sämre garantivilkor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Han borde visst kunna kräva ne likvärdig tv, hade en liknande sak hända mig där min datormus gick sönder och jag krävde att få en likvärdig produkt då den musen jag köpt inte fanns längre, problemet som var där var att den musen som var likvärdig hade ökat i pris med 300:- men fick en ny mus i slutändan ändå då ARN stog på min sida, refferensen har du här https://lagen.nu/arn/1999-4494

Som jag tolkar texten så behöver säljaren inte ge en likvärdig produkt. Däremot har köparen rätt att även få mellanskillnaden mot ordinarie pris.

Permalänk
Medlem

1999:- för 40tums full hd var bra pris vilket märke var det?

Annars finns 2 helt okej för under 3000:-
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2616646
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2604581

Har själv en Toshiba tv 40tums full hd led dock ur 1000 serien köpte dock från Elgiganten tror jag gav kring 2700-2800:- för den.
Helt okej tv apparater med tanke på prislapparna.

Visst de kan ge dig en likvärdig tv om det inte blir en för stor merkostnad för företaget.
Men kundtjänsten stavade inget vidare och bildade inte korrekta meningar.
Jag är inget proffs på stavning och meningar men det där var inget vidare.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Kan man begära en likvärdig när man köper från en märkesspecifik affär? Affären i fråga har ju bara ett enda märke på sina saker. De kanske inte ens har någon distributör som säljer andra märken. Hur ska de då kunna ta in en likvärdig om de inte kan få tag på en av egna märket?

EDIT: Angående stavningen så är det uppenbart inte google translate då det inte stavar fel. Det är antagligen någon ny kille som fick för stort förtroende för fort. Vet själv att jag fått förtroendet att dra iväg viktiga mail när jag varit nybörjare utan att chefen haft en aning om min kompetens för uppgiften.

EDIT2: Folk verkar ju vara nöjda med butiken i övrigt som verkar vara serviceinriktad och hjälpsam när man ser till folks erfarenheter. Verkar helt enkelt som att de inte kan få fram fler TV-apparater av modellen i nuläget och inte heller har möjligheten att ge alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Kan man begära en likvärdig när man köper från en märkesspecifik affär? Affären i fråga har ju bara ett enda märke på sina saker. De kanske inte ens har någon distributör som säljer andra märken. Hur ska de då kunna ta in en likvärdig om de inte kan få tag på en av egna märket?

EDIT: Angående stavningen så är det uppenbart inte google translate då det inte stavar fel. Det är antagligen någon ny kille som fick för stort förtroende för fort. Vet själv att jag fått förtroendet att dra iväg viktiga mail när jag varit nybörjare utan att chefen haft en aning om min kompetens för uppgiften.

EDIT2: Folk verkar ju vara nöjda med butiken i övrigt som verkar vara serviceinriktad och hjälpsam när man ser till folks erfarenheter. Verkar helt enkelt som att de inte kan få fram fler TV-apparater av modellen i nuläget och inte heller har möjligheten att ge alternativ.

Dom har likvärdiga tv-apparater kvar på sidan. Enda skillnaden är vilken pixelpolicy det är.
Annars om köpet hävs och jag köper en ny tv av annat märke blir företaget skyldig att betala mellanskillnaden. Tror att det blir billigare för företaget att skicka en annan tv bara.

Permalänk
Avstängd

Är antagligen en tv från http://www.swedx.se/#. Enda stället jag vet som använder sig av just pixelpolicy 1-2-3. Och det förklarar samtidigt den dåliga svenskan i supporten....

Permalänk
Medlem

Undrar om kan kan begära att få ett felfri 40" LED TV för 1999 kr. Det är ju en bra bit under normalpriset för en 40" LED TV.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Undrar om kan kan begära att få ett felfri 40" LED TV för 1999 kr. Det är ju en bra bit under normalpriset för en 40" LED TV.

Kanske inte felfri, men att den ska ha mindre än X antal trasiga pixlar beroende på vilken prisklass du köpt.
www.swedx.se tillexempel arbetar efter det systemet.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Electroworld hade en utrförsäljning på lg led tv för 2000kr 40tum om jag minns rätt för några månader sen.
Inte så konstigt att dem vill sätta in pengarna då det blir billigare för dem än att ersätta ny tv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pake:

Som jag tolkar texten så behöver säljaren inte ge en likvärdig produkt. Däremot har köparen rätt att även få mellanskillnaden mot ordinarie pris.

Säljaren skall visst ge en likvärdig produkt, och lägga fokus på dom saker som är viktiga för köparen. Dvs saker som färg, form, vikt, storlek, språk, material, märke samt kompatibilitet med andra varor. Du ska kunna välja vilken produkt som helst egentligen, överdriver du så ska du lägga en mellanskillnad. Annars så ska säljaren betala mellanskillnaden.

Skrivet av Grabben_83a:

1999:- för 40tums full hd var bra pris vilket märke var det?

1999:- var inte bra pris för en tv, det är för billigt helt enkelt.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

Säljaren skall visst ge en likvärdig produkt, och lägga fokus på dom saker som är viktiga för köparen. Dvs saker som färg, form, vikt, storlek, språk, material, märke samt kompatibilitet med andra varor. Du ska kunna välja vilken produkt som helst egentligen, överdriver du så ska du lägga en mellanskillnad. Annars så ska säljaren betala mellanskillnaden.

1999:- var inte bra pris för en tv, det är för billigt helt enkelt.

Tyckte det var extremt bra pris på tvn. Men i detta fall verkar det som att de försöker medvetet sälja ut produkter med trasiga pixlar.

Men finns jue pixelpolicy för de flesta tillverkare vissa tillverkare tex Andersson tv på netonnet skall vara helt felfria från pixelfel vid leverans.

Vet att andra tillverkare också har det.
Detta handlar bla om hur mycket man är villig att betala för den extra försäkringen samt vad man har råd med.

Köper man på Elgiganten kan man alltid ta hem och kolla är man inte nöjd eller det är fel får man åka tillbaka.

Men jag har å andra sidan alltid förespråkat att oavsett pris skall varan vara felfri sen får man vara medveten om att man köpt en budgetprodukt där det bla kanske kan lida av mera backlight bleeding och såna grejer.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grabben_83a:

Men jag har å andra sidan alltid förespråkat att oavsett pris skall varan vara felfri sen får man vara medveten om att man köpt en budgetprodukt där det bla kanske kan lida av mera backlight bleeding och såna grejer.

Det var just därför jag menade att det inte var ett bra pris på tv:n, ett bra pris är snarare runt 15-20 000, man får vad man betalar för.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

Står på hemsidan under den billigaste

Fyndvara - Nedsatt pga pixelfel och/eller skönhetsfel

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dracc:

Kanske inte felfri, men att den ska ha mindre än X antal trasiga pixlar beroende på vilken prisklass du köpt.
www.swedx.se tillexempel arbetar efter det systemet.

Nej alltså jag hade inte det företaget fått röra mina pengar. TS du får skylla dig själv. Mitt tips är att du tar dina pengar så fort som möjligt.

Ser ut som att en 5-åring har gjort hemsidan. Verkar vara importerade TV från Kina dvs noname som andersson också gör men brandar om namnet till andersson. Sen ser det ut som att deras kundtjänst behöver gå en SFI kurs. Ska man driva ett företag så ska man ändå försöka göra det rätt.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

Det var just därför jag menade att det inte var ett bra pris på tv:n, ett bra pris är snarare runt 15-20 000, man får vad man betalar för.

Personligen håller jag inte riktigt med. Visst man får ofta vad man betalar för.
Men jag tycker mig hitta helt okej tv-apparater för 3000-6000:- beroende på storlek då främst upp till 46tum.

Men som med mångt och mycket måste man göra en avvägning och framförallt man måste veta vad man letar efter och veta att ja jag köper en budgettv den är inte bäst på allt men kan fortfarande vara ett bra alternativ för de flesta tv-apparater som säljs idag duger till att kolla på tv speciellt om man fortfarande har sd utsändning via marknätet går det digitalt brukar bilden även duga.

Det är ungefär som att säga jag vill ha en Porche men man köper en Fiat. Vet man vad man köper blir man ofta nöjd trots att den saken man har köpt inte är bäst på allt men man kanske fick den för rätt pris enligt än själv.

Därav är kvalite väldigt svårt att säga att det är dåligt eller bra. Tex man skall gräva ett hål 2x2m man vet att man kanske bara kommer använda spaden 1ggr man köper en spade för 50:- spaden går sönder efter man är klar var spaden värd 50:- ? Ja du är klar med ditt arbete du visste vad du köpte i annat fall hade du kanske köpt en spade med högre kvalite för 500:- men då hade du haft spaden kvar att använda flera ggr. Vad jag försöker säga är att kvalite är också hur något upplevs inte bara hur länge det håller.

Sen till TS jag skulle definitivt ta pengarna tillbaka och lägga på ca 500-1000:- och köpa från Elgiganten alt Mediamarkt , Siba då får du ett kändare märke också fast fortfarande en billig tv.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på arns beslut angående detta.
Tar sin lilla tid.

Permalänk
Avstängd

ARN:s beslut är endast rekommenderande och inte tvingande. Mao företaget i fråga kan skita i ARN:s beslut och efter lite snabb research så kan jag nog garantera att de inte lär bry sig nämvärt om de blir svartlistad eller ej.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."