Steamboy tar Steam till handhållen spelkonsol

Permalänk

Fejk så det skriker om det. Videon kan vem som helst göra. Valve har dessutom redan sagt att de inte är nöjda med Steam controller, så varför skulle någon släppa en konsol med samma setup? Dessutom får väl bara vissa företag tillverka "steam machines".

Hemsidan www.steamboymachine.com är registrerad av en privatperson i Spanien. Gräver man lite mer så är han spelutvecklare på ett företag som gör mobilspel. Troligtvis inte ett företag som bygger steam machines. Har inget emot att ni skriver om det, men skulle gärna se en "rykte"-stämpel på artikeln

Visa signatur

Driver sajten Komponentkoll. PMa mig gärna om du har feedback!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MugiMugi:

Nja riktigt så stark är den inte, den ligger mellan PS2 och PS3, Varför spel ser ändå hyfsade ut är för att den har en relativ stark GPU men ändå långt efter PS3, samt enheten i sig har lite mer minne än PS3. Dagens mobiler har T.ex. redan passerat Vita i ren prestanda men med tanken på att Vita'n är en dedikerad spelmaskin och kan lägga sina resurser 100% så ser spelen fortfarande bättre ut.

Men ren beräkningskraft så är PS3 betydligt mer kraftfullare.

T.ex. vettig jämförelse är Borderlands 2. Det sagt de har löst en del framerate problem med senaste patchen så vitan är inte så laggig längre. Dock detta är ett open world spel och långt ifrån de snyggare spelen på Vita. Vill du se snygga spel se T.ex. killzone.

https://www.youtube.com/watch?v=VG388vymwO8

Det var därför jag skrev "ser ungefär lika bra ut" som tillägg till prestanda. Det är klart att en så liten maskin inte klår PS3 i rå teoretisk prestanda. PS3 är till och med starkare än PS4 och man tittar på rå prestanda men det var så fruktansvärt svårt att utnyttja den och den var begränsad av RAM så det var inte till någon större nytta i spel.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

I call hoax, finns mycket som tyder på att detta endast är ett spratt från något som hade tråkigt.
Sen är namnet redan upptaget, skulle vilja se den räkningen Sony skulle komma att skicka om detta var en verklig produkt.
http://www.sonypictures.com/movies/steamboy/

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Azured:

I call hoax, finns mycket som tyder på att detta endast är ett spratt från något som hade tråkigt.
Sen är namnet redan upptaget, skulle vilja se den räkningen Sony skulle komma att skicka om detta var en verklig produkt.
http://www.sonypictures.com/movies/steamboy/

Det är fritt fram att använda samma namn om de inte riskerar att blandas ihop. Det finns två stora kända företag som heter Apple. Beatles skivbolag hade namnet först och båda finns fortfarande kvar. Finns minst två SVT i Sverige. Det ena gör TV och det andra är en VVS-firma. Har svårt att se att Sony skulle lyckas stämma någon för det. Verkar inte helt klart att det ens är Sony som äger namnet för det är inte de som gjort filmen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Azured:

I call hoax, finns mycket som tyder på att detta endast är ett spratt från något som hade tråkigt.
Sen är namnet redan upptaget, skulle vilja se den räkningen Sony skulle komma att skicka om detta var en verklig produkt.
http://www.sonypictures.com/movies/steamboy/

När man patenterar ett namn så blir det inom en viss genre. Tex. Steamboy filmen är licenserade som "movie media" och "animation media", så vill du skapa en VVS-firma eller ett spel så har du fritt fram rent tekniskt sett.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk

LAMT! "Boy" har ju dött ut att ha i namnet, och när det finns Nvidia Shield, vem skulle vilja ha detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Varför så mansnormativt namn. Varför inte Steamgirl?

Därför att inga länder på jorden förutom Sverige bryr sig om patetiska saker som "mansnormativa namn". Tack och lov.

När jag söker på Steam Girl på google kommer detta upp:

That's what I call a hot steamy girl!

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Entusiast
Skrivet av hwasser:

Därför att inga länder på jorden förutom Sverige bryr sig om patetiska saker som "mansnormativa namn". Tack och lov.

När jag söker på Steam Girl på google kommer detta upp:

http://25.media.tumblr.com/dada1465758889a1cd9a6c6e8b9e3c03/t...

That's what I call a hot steamy girl!

Jag tror du har missat tumblr...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Att göra den rosa är ju nästan lika illa som att kalla den för steamboy. Inte rättvist att anta att alla Kvinnor vill ha rosa

Världen är inte rättvis

Permalänk
Skrivet av Verysleepyme:

Jag ser inte behovet av en sådan enhet, jag har än idag inte sett någon på stan med en PS Vita. Mobiltelefonen är smidig, alltid med en och har tillräckligt många spel för att man ska tröttna. Väl hemma spelar man på sin konsol eller PC. Folk som har ett stort bibliotek med spel på steam har oftast jobb och bra ekonomi, är runt 25 +. Jag skulle tycka det var lite skämmigt att gå runt med en sån pryl. Bara mina två ören.

Då har du inte sett mig då!
Min PS Vita följer med överallt, spelas på överallt.
Mycket smidig maskin, spelutbudet, om än inte så stort, passar iaf mig.
Jag slår ett slag för vitan, jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Permalänk
Skrivet av HolyDuFF:

HAHAHA! JAG DÖR AV NAMNET! HAHAHAHAHA!

R.I.P Holy DuFF

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Världen är inte rättvis

Ja, jag tror att vi få får ta och leva med en svart steamboy

Permalänk
Medlem
Skrivet av svartdroid:

Då har du inte sett mig då!
Min PS Vita följer med överallt, spelas på överallt.
Mycket smidig maskin, spelutbudet, om än inte så stort, passar iaf mig.
Jag slår ett slag för vitan, jag

Skickades från m.sweclockers.com

Dragons Crown, borderlands 2 och ps+ är allt jag behöver på min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svartdroid:

Då har du inte sett mig då!
Min PS Vita följer med överallt, spelas på överallt.
Mycket smidig maskin, spelutbudet, om än inte så stort, passar iaf mig.
Jag slår ett slag för vitan, jag

Skickades från m.sweclockers.com

Ditto! Finns hur många balla indie-spel som helst!

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

kommer gå åt helvete, ps3 har redan svårt och dom har åtminstone sina egna skräp titlar. aja de får la försöka hade varit bättre och utöka steam app så den kunde streama från datorn till vardags rums skärmen men det är bara mitt tycke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hwasser:

Därför att inga länder på jorden förutom Sverige bryr sig om patetiska saker som "mansnormativa namn". Tack och lov.

När jag söker på Steam Girl på google kommer detta upp:

http://25.media.tumblr.com/dada1465758889a1cd9a6c6e8b9e3c03/t...

That's what I call a hot steamy girl!

Och vem fan väljer en Steamboy då?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Varför så mansnormativt namn. Varför inte Steamgirl?

Eller varför inte SteamPerson? Rullar ju fint av tungan

Permalänk
Medlem

Det är viktigt att Valve slår en bra balans av batteritid och prestanda. Med tanke på klumpen på baksidan så ser jag i alla fall möjlighet till att de lyckas.

Permalänk

SteamHen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyDuFF:

HAHAHA! JAG DÖR AV NAMNET! HAHAHAHAHA!

Nyskapande namn ju.

Son ekta rotvajlor!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Eller varför inte SteamPerson? Rullar ju fint av tungan

på svenska: StiimpÄrsson =D

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk

Varför fick jag detta som 'Het Nyhet' nu??

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojomondag:

SteamHen?

Why not HandValve? ^^