Permalänk
Medlem

Jailbreak 7.0.6

Tjo!

Har en iPhone 4S och kör med 6.1 och jailbreak (vet inte vilken dock). Idag tänkte jag att det är dags att uppdatera till senaste; har gjort back-up på mobilen och laddat ner jailbreak till 7.0.6 och håller på att ladda ner update till 7.0.6. Skulle då återställa telefonen till 6.1 men iTunes låter mig inte att återställa telefonen utan att samtidigt uppdatera till 7.1. Hur ska jag göra nu? Finns ju ingen jailbreak ute för 7.1(?)

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det går tyvärr inte att återställa till iOS 6 längre, Apple har slutat signa de versionerna.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem

Så jag kan inte återställa min telefon och därmed aldrig uppdatera?...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannema:

Så jag kan inte återställa min telefon och därmed aldrig uppdatera?...

Nej, det går inte att återställa till 6.1 (eller 7.0.6 för den delen). Det går endast att återställa till den senast tillgängliga versionen.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Nej, det går inte att återställa till 6.1 (eller 7.0.6 för den delen). Det går endast att återställa till den senast tillgängliga versionen.

Japp, har kommit fram till det. Då väntar jag tills iOS 8 och dess jailbreak istället. T ack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannema:

Japp, har kommit fram till det. Då väntar jag tills iOS 8 och dess jailbreak istället. T ack!

Mja, det ska gå om du sparat din SHSH i Tinyumbrella.
Eller om du ställt in att Cydia ska göra det automatiskt, tror det är på automatiskt faktiskt.
Om det inte är så att det bara är för återställning ska fungera med samma programvara och inte uppgradering, blev lite osäker faktiskt.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Mja, det ska gå om du sparat din SHSH i Tinyumbrella.
Eller om du ställt in att Cydia ska göra det automatiskt, tror det är på automatiskt faktiskt.
Om det inte är så att det bara är för återställning ska fungera med samma programvara och inte uppgradering, blev lite osäker faktiskt.

Vet tyvärr inte vad det är, så jag har förmodligen inte gjort det
Men äsch, jag tycker min mobil är bra som den är just nu. Tänkte mest att nu när jag har sommarlov/mer fritid kunde jag lika gärna uppdatera mobilen då jag inte trodde att det skulle innebära särskilt mycket jobb.. Aja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannema:

Vet tyvärr inte vad det är, så jag har förmodligen inte gjort det
Men äsch, jag tycker min mobil är bra som den är just nu. Tänkte mest att nu när jag har sommarlov/mer fritid kunde jag lika gärna uppdatera mobilen då jag inte trodde att det skulle innebära särskilt mycket jobb.. Aja

Om du googla på SHSH så hittar du snabbt information, och hur du gör osv.
Om inte så blir det till att vänta och hoppas på att det kommer till iOS 8

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Mja, det ska gå om du sparat din SHSH i Tinyumbrella.
Eller om du ställt in att Cydia ska göra det automatiskt, tror det är på automatiskt faktiskt.
Om det inte är så att det bara är för återställning ska fungera med samma programvara och inte uppgradering, blev lite osäker faktiskt.

Det går endast om man har en iPhone 4 (eller 3GS, men den kör ju inte iOS 7). Om man kör iOS 5.x på en iPhone 4S eller iPad 2 vill jag minnas att det går att återställa till den version som är installerad med hjälp av SHSH-blobben (och även upp/ner mellan iOS 5-versionerna).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Om du googla på SHSH så hittar du snabbt information, och hur du gör osv.
Om inte så blir det till att vänta och hoppas på att det kommer till iOS 8

Äsch, jag skippar det, tack ändå!
Vill ju testa iOS 7 på grund av ovanstående anledningar, samt att jag märkt att iOS 6 och jailbreak är lite buggigt; mobilen kraschar då och då när lite för mycket händer samtidigt (ibland då jag t.ex. öppnar en app och samtidigt får ett sms) och andra småbuggar som typ att tangentbordet försvinner när jag ska skriva sms genom biteSMS och att jag inte kan få ner den där gardinen (i brist på bättre ord )...