Permalänk
Medlem

Corsair vattenpump sönder ?

Kolla på klippet.

Vattenpump sönder ?

Visa signatur

Hawaii

Permalänk

Den är nog inte helt sönder men den är defekt i och med att den låter sådär. Som jag förstår det ska det vara ett relativt vanligt problem för just Corsairs vattenkylningar..

Permalänk
Medlem

Det där är nog tyvärr ett rätt vanligt fenomen vad gäller slutna system, beror förmodligen på luft i systemet vilket gör att impellern vibrerar en aning. Svårt att göra något åt, dock sett att nån gjort som du och helt enkelt vänt på systemet ett tag för att få luften att flytta sig till ett ställe där inte pumpen störs av den.

Visa signatur

/havoc

Permalänk

Det vad haoc skrivit är korrekt. I min htpc har jag en Antec closed loop som låter precis lika. Den had inte det ljudet då ja hade den i ett annat chassi förut. Har du kollat alla temps är ok ? kän på slangarna så känner du om vattnen flödar.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem

Blir så på min h60. Det enda jag behöver göra är att sänka pumphastigheten lite (för mig uppstår problemet på ca 3900rpm).

Har för övrigt min pump i nästan full rulle hela tiden då temperaturerna blir väldigt bra.

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2