Permalänk
Medlem

Beställa Orbweaver direkt från Razer ?

Hej !

Jag noterar att Razers gamepad Orbweaver verkar vara den enda gamepaden som har mekaniska brytare.
Är sugen på att köra en sådan. Dock finns den i två versioner, en med blåa brytare och en med bruna. Endast den med blåa verkar säljas i Sverige.
Dock låter dessa brytare väldigt mycket jämfört med de bruna, så jag föredrar de bruna.

Nu undrar jag lite om det skulle fungera att beställa direkt från Razer och vilket problem som kan uppstå ?
Någon som testat ? Är det pålitligt ? Tar det lång tid ?
Jag antar att det är någon extra tull/skatt som måste betalas ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Moms åker du på, tull brukar det inte vara på datorkomponenter och tillbehör. Ang. hur lång tid det tar så beror det ju på var dem skickar från.

Permalänk
Medlem

Är det den bruna som kallas stealth? Jag har en nostromo men knapparna på den känns väldigt tröga nu tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Moms åker du på, tull brukar det inte vara på datorkomponenter och tillbehör. Ang. hur lång tid det tar så beror det ju på var dem skickar från.

Ok, tack för svar.
Ok, så det blir lite dyrare med momsen. Bryr mig inte sådär överdrivet om hur mycket mina prylar kostar, men det är bra att veta.
Är/var mer mer lite orolig för hur pålitliga Razer är när det gäller direktbeställningar.

Skrivet av anton79:

Är det den bruna som kallas stealth? Jag har en nostromo men knapparna på den känns väldigt tröga nu tycker jag.

Precis, stealth versionen har andra brytare som är tystare. De är bruna eller svarta. Har hört lite olika bud.
Den "icke-stealth" version som säljs i Sverige har blåa brytare iallafall.
Jag har också en gampad sedan tidigare, en G13. Kvalitetsmässigt är det bland den bästa pryl jag någonsin köpt.
Dock är brytarna inte mekaniska och känslan är lite trög på mina knappar också tycker jag. Den där Orbweaver verkar vara den enda gamepaden med mekaniska brytare just nu. Den verkar också ha fått rätt goda omdömen, så därför tänkte jag testa.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Beställde en Orbweaver stealth direkt från Razer. Gick väldigt smidigt att beställa och det tog bara några dagar att få paketet.
Kan rekommenderas.
Så nu har jag äntligen en gamepad med mekaniska tangenter (cherry brown). Har testat att spela lite med den och att göra lite makros.
Var lite orolig att mjukvaran inte skulle klara allt jag ville göra, men allt går som smort. Allt jag testat funkar och mjukvaran är enkel att använda och samtidigt tämligen kraftfull. En värdig ersättare till min gamla G13.
Trevligt att kunna ställa in det mekaniska på prylen också så att den passar ens grepp bättre.
Knapparna är som väntat betydligt mer responsiva än på mitt gamla G13.

Det enda negativa jag kan se såhär långt är att knapparna på sidan sitter lite annorlunda än på min gamla G13 så det krävs lite tid att vänja sig helt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.