Hp EliteBook 2570p's hårddisk fylls upp hela tiden. HDD/SSD fel?

Permalänk
Medlem

Hp EliteBook 2570p's hårddisk fylls upp hela tiden. HDD/SSD fel?

Håller på och försöker att hjälpa en kille med sin Hp EliteBook som han säger fylls upp hela tiden med skräp. Han säger att när han besöker hemsidor så sparas infon från de sidorna i datorn och fyller upp disken. Det jag har problem med är att jag inte kan hitta mer filer än hans jobbfiler och mail. Men disken förblir full, trots att det borde vara gott med utrymme kvar..

Det är dock en sak som jag tror kan vara problmet, det är att han nyss bytt sin HDD mot en SSD i datorn. Jag har letat men inte hittat någon info ifall det kanske blir konflikt med den datorn han har och med SSD'n.. Någon som kanske vet ifall det är så? Skulle uppskatta alla svar!

Permalänk

Storlek på ssd disken ? kör en diskrensning / kolla diskpartitionen, ligger säkert massa dolda mappar som tar plats...

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem

Vad för SSD.. finns ju en och annan som köper 40GB SSD.. det känns ganska menlöst.

Min rekomendation är att se till att ha minst 240GB SSD så slipper man iaf små problem som att temp filer eller liknande fyller upp disken.

Permalänk
Medlem

Jag hade problem att en disk fylldes och hitta inta vart det hamnade, så hittade programmet windirstat som letade genom disken med problemet och då hittade jag snabbt vart problemet låg iaf så kan va värt testa

http://windirstat.info/download.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av Munken_89:

Storlek på ssd disken ? kör en diskrensning / kolla diskpartitionen, ligger säkert massa dolda mappar som tar plats...

Det är en 128gb SATA. Jag har testat att rensa skit med typ CCleaner och även manuellt. Även listat alla mappar i storleksordning men den visar inget speciellt konstigt nog.. Bilder och liknande tar upp ca 25 gig, men borde finnas mer plats kvar, vilket det udda nog inte finns.

Skrivet av Alpha77:

Vad för SSD.. finns ju en och annan som köper 40GB SSD.. det känns ganska menlöst.

Min rekomendation är att se till att ha minst 240GB SSD så slipper man iaf små problem som att temp filer eller liknande fyller upp disken.

Ja han sitter på en som sagt 128gb, han har även ingen HDD att lagra filer på. Är av märket Micron C400 2.5

Permalänk
Medlem
Skrivet av megabo:

Jag hade problem att en disk fylldes och hitta inta vart det hamnade, så hittade programmet windirstat som letade genom disken med problemet och då hittade jag snabbt vart problemet låg iaf så kan va värt testa

http://windirstat.info/download.html

Ok, tack! Ska testa det!