Permalänk
Medlem

Problem med min stream

Hej, Sweclockers.
Jag vet inte om den frågan ska placeras i den här delen av forumet men det stämde in bra enligt mig.

Jag har lite problem med min Livestream på Twitch.tv, det laggar lite och jag antar att jag ställt in kodningen fel på OBS (Open broadcaster software) som jag använder.

Jag mäter kring 50-60 mbps upp och ner, Comhem som leverantör.

Dator specs:
Intel core i5-4460
GeForce Gtx 770
SSD hårddisk
MSI B-85-E45, Socket-1150
Ram, 8GB 1600MHz
nätagg, 650W

22" Skärm (inte hdmi-sladd)

Nu undrar jag om någon vet hur jag ställer in mina inställningar för att få ut maximal kvalité utan varken streamlags eller FPS drops ingame.
Streamar mest League of Legends.
Tacksam för svar, /Freekto

Permalänk
Medlem

Står det på twitch att dina inställningar är ok ?

Jag fick upp något om att ändra keyframe och något mer första gången jag startade OBS, kollat det med ?

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Använd obs estimator på deras hemsida och läsa några guider som finns på deras forum. Ta dig faktiskt tiden till att hitta informationen först(som är väldigt lättillgänglig) innan du skapar massa trådar.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W