Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

hej, det är explorer, tror inte man kan installera eller avinstall det. och visst jag har gjort flera soft och hardreset pga olika anledningar.
men det problemet hänger kvar uppdatering efter uppdatering.

det sker bara i google sidans sökruta, en sökning kan jag göra sen är det blankt, tvärdött, den slutar reagera. inga sökningar dyker upp nedan och alla tidigare sökningar försvinner. annars brukar ju förslag börja dyka upp medans man skriver men nej, en gång kan jag skriva. sen är det bara att stänga appen för att kunna söka nåt annat.

och det sker med UC Browser appen också

om jag byter sökmotor så funkar det utan några problem dock.
men jag gillar ju inte bing etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Jag har en konstigt "bugg" högra hörlur bara lägger av att fungera titt som tätt, gör jag en omstart av telefonen så verkar det funka normalt igen..

Skrivet av Telepati:

Ruskigt irriterande. Man får helt enkelt köra vänster och snacka som vanligt, det känns konstigt men det låter bra.

Skrivet av Rattnalle:

Intressant. Sambon har samma problem på sin 720. Så antingen har de någon gemensam hårdvara som strular eller så är det en ren mjukvarugrej.

Skrivet av Telepati:

Den är ruskigt irriterande men den uppkom färre gånger när jag började med Jays för WP, Jays5, och i 1020 existerar den inte. Men den är fasiken kvar, även med 8.1 i 920:an.

Skrivet av Cable:

Säkerligen en mjukvarubugg då detta har skett på min Lumia 920 och 925.

Skrivet av nVIDIA:

Precis, riktigt irriterande o jobbigt, borde inte dessa "buggar" vara fixade?

Angående ljudproblemen. Har ni kollat så ni inte har massa ludd i hörlurskontakten? Stäng av telefonen och peta runt lite med ett uppvikt gem eller liknande i botten av kontakten. Gjorde detta nyss på min Lumia då det glappade en hel del med vissa hörlurar. Kunde plocka ut 3 st stora dammtussar. På min gamla iPhone 3GS jag hade för länge sedan var det samma sak, kunde få gräva flera gånger för att få ut allt dam som packats ihop där i botten på kontakten.

En annan fråga.

Någon som vet när det är tänkt att WP 8.1 ska släppas på riktigt så att man kan tanka ner det genom sin operatör?

Mvh

Permalänk
Skrivet av martini:

Angående ljudproblemen. Har ni kollat så ni inte har massa ludd i hörlurskontakten? Stäng av telefonen och peta runt lite med ett uppvikt gem eller liknande i botten av kontakten. Gjorde detta nyss på min Lumia då det glappade en hel del med vissa hörlurar. Kunde plocka ut 3 st stora dammtussar. På min gamla iPhone 3GS jag hade för länge sedan var det samma sak, kunde få gräva flera gånger för att få ut allt dam som packats ihop där i botten på kontakten.

En annan fråga.

Någon som vet när det är tänkt att WP 8.1 ska släppas på riktigt så att man kan tanka ner det genom sin operatör?

Mvh

Först lanseras lumia 630 med 8,1 sen under sommaren kommer andra lumior få uppdateringen läste jag på wpcentral.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Vilken underbar telefon även med dessa små buggar finns, var ute sent i stan runt 23:30 o fotade piren o lite överallt, o det som slog mig var hur bra bildrna blir även när det är skymning/mörkt, fick även snabb respons på det.. Skickade iväg en bunt bilder till bekanta o dom undrade ned vad jag har fotat med, får väl anses vara bra kvalitet på bildena helt lysande Nokia har fixat det där, vad jag känner till så måste man ha systemksmera för att få sådana bilder då andra mobiler/märken inte går mäta sig...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk

Någon som har märkt någon skillnad från senaste uppdateringen?

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem

Inte sett några ändringar men tycker batteritiden blivit mycket bättre!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mottagningen har blivit bättre för mig.

Permalänk
Avstängd

Får ganska många låsningar med dom två senaste uppdateringarna till dev. preview. Krävs soft reset. Oftast låsskärmen som blir helt låst, telefonen slutar reagera. Hade inte det med ursprungliga 8.1 dev. preview.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ett litet tips!

Tänk på att en uppdatering av ett OS kan vara en ganska tuff grej för en telefon att genomföra, det är lätt hänt att något gammalt skräp kan bli liggande kvar och blockera.

För att råda bot på detta tag för vana att alltid göra 3 softreset på raken direkt efter varje OS-uppdatering.
3 softreset efter varandra brukar motsvara en hardreset i effektivitet.

Permalänk
Skrivet av Wickman:

Ett litet tips!

Tänk på att en uppdatering av ett OS kan vara en ganska tuff grej för en telefon att genomföra, det är lätt hänt att något gammalt skräp kan bli liggande kvar och blockera.

För att råda bot på detta tag för vana att alltid göra 3 softreset på raken direkt efter varje OS-uppdatering.
3 softreset efter varandra brukar motsvara en hardreset i effektivitet.

Förstår inte riktigt hur du kan jämföra tre softresets med en hardreset

Permalänk

Har någon av er fått sämre täckning efter 8.1 Dev?

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem
Skrivet av geforcevsati:

Har någon av er fått sämre täckning efter 8.1 Dev?

Som jag skrev längre upp i tråden har jag fått bättre täckning med DP8.1 uppdate2 än vad jag hade med original WP8.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasAsb:

Förstår inte riktigt hur du kan jämföra tre softresets med en hardreset

Jag jämför inte softreset med hardreset eftersom de gör olika saker.
Vad jag menade var bara att ur ett användarperspektiv kan det räcka med att göra 3 softresets efter varandra istället för att göra en hardreset om man upplever problem.
En hardreset kan för många medföra så många andra "disadvantages", och då bör man först prova 3 softresets på raken för att se om det hjälper.
Dessutom är det bra att göra det till en vana att alltid göra dessa direkt efter varje större uppdatering.

Permalänk

Det kom in vatten i min 920 så skiten kortslöts... Lämnade in den på ett lokalt lagningställe och de sa att moderkortat är rostat.

Nån som har erfarenhet av att skicka in luren till Tele2:s reparationställe? Vad kommer det kosta? Är moderkort dyra grejer?

kanske mer värt att köpa en begagnad på blocket :/

satfläsk!

Permalänk
Skrivet av BrittMuske:

Det kom in vatten i min 920 så skiten kortslöts... Lämnade in den på ett lokalt lagningställe och de sa att moderkortat är rostat.

Nån som har erfarenhet av att skicka in luren till Tele2:s reparationställe? Vad kommer det kosta? Är moderkort dyra grejer?

kanske mer värt att köpa en begagnad på blocket :/

satfläsk!

Har du försäkring kanske du kommer undan med självrisken. Men misstänker att det blir dyrare än vad det är värt (med tanke på at 920 snart är 2 år gammal.) De låg ju under 2000kr för ett tag sedan.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

När jag har på 4G och laddar då märker jag att telefonen inte får tillräckligt med kräm. Tillslut stänger den av sig.... Någon som känner igen problemet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem
Skrivet av geforcevsati:

När jag har på 4G och laddar då märker jag att telefonen inte får tillräckligt med kräm. Tillslut stänger den av sig.... Någon som känner igen problemet?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har 4G på och har inte märkt någon skillnad på laddningen mot 3G.

Permalänk
Skrivet av stelex:

Jag har 4G på och har inte märkt någon skillnad på laddningen mot 3G.

Okej, hur gammal är din 920?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem
Skrivet av geforcevsati:

Okej, hur gammal är din 920?

Skickades från m.sweclockers.com

Köptes ny November 2013

Permalänk
Medlem

Vad använder ni för kalender i era lurar?Kalendern vart ju bättre iom uppdateringen men fattar inte varför dom inta la till vecko nummer?på jobbet anväder jag det mycke och kommer aldrig ihåg vilken vecka det är;) så har ni några bra ersättare?

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

Vad använder ni för kalender i era lurar?Kalendern vart ju bättre iom uppdateringen men fattar inte varför dom inta la till vecko nummer?på jobbet anväder jag det mycke och kommer aldrig ihåg vilken vecka det är;) så har ni några bra ersättare?

Chronos är ju helt grym, möjligheterna att utforma den hur man vill är enorm. Jag kör den då den är så ruskigt snygg, underbart lättöverskådlig, veckonummer på tilen, osv osv.

Ett tips när du eftersöker en viss typ av app, är att titta i populära gratis och betal-appar, och se vilken som kommer i topp där. Den brukar i regel vara bra då så många har valt den. Alltså vilken kalender-app är med i toppen, vilken kart-app, etc. Det slår sällan fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Chronos är ju helt grym, möjligheterna att utforma den hur man vill är enorm. Jag kör den då den är så ruskigt snygg, underbart lättöverskådlig, veckonummer på tilen, osv osv.

Ett tips när du eftersöker en viss typ av app, är att titta i populära gratis och betal-appar, och se vilken som kommer i topp där. Den brukar i regel vara bra då så många har valt den. Alltså vilken kalender-app är med i toppen, vilken kart-app, etc. Det slår sällan fel.

Den såg riktigt trevlig ut!Men får inte betalfunktionen att fungera!ska se om jag får ordning på det!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk

Vilken boost min 920 fick när jag tog bort Viber och Skype... Har nu 30% mer batteri vid denna tidpunkt än vad jag annars brukar ha!

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem

Hotmail (Outlook)

Jag kan använda hotmail i appen utan problem, men när jag försöker i webläsaren så blir det "Det går inte att visa sidan". Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Live tiles för både Battery och Microsofts nyhetsapp har helt lagt ned för mig, och det funkar inte även efter att ha ominstallerat dem. Någon som vet en lösning, eller ska jag bara vänta på att stora uppdateringen kommer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalimac:

Live tiles för både Battery och Microsofts nyhetsapp har helt lagt ned för mig, och det funkar inte även efter att ha ominstallerat dem. Någon som vet en lösning, eller ska jag bara vänta på att stora uppdateringen kommer?

Prova med "soft reset".

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Prova med "soft reset".

Testade det, men löste tyvärr inte problemet. Och jag är inte speciellt sugen på en hard reset.

Permalänk

Någon som har en aning om när wp 8.1 kommer lanseras?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z77-V. HDD: SSD Intel 520 120gb, 1TB. CPU: I7 3770k. GPU: ASUS STRIX 1080.
Ram: Corsair Vengence 8gb. Cpukylare: Cooler master 612s. PSU: Corsair 650w. Chassi: Corsair Obsidian 650D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwerty3225:

Någon som har en aning om när wp 8.1 kommer lanseras?

Lanserades gjorde det ju redan i april, men du menar nog när det kommer att rullas ut via OTA till vanliga konsumenter? Det kommer att ske nu under juli, det har redan börjat i vissa länder.

Permalänk
Medlem

Hej .
Jag lyssnar mycket pa ljudbocker i min 920 . Dom kan ju innehalla flera hundra filer ibland sa det blir ratt jobbigt nar mobilen "tappar minnet" efter att jag pausat boken och jag maste sitta och bladdra igen om alla filerna for att hitta "ratt sida" igen . Att den tappar minnet nar man startar om mobilen ar kanske inte sa konstigt men detta verkar handa slumpmassigt vid normal anvandning . Nagon som har en ide om hur detta kan atgardas ?
MVH Zeke