Permalänk
Medlem

Problem med trådlöst nätverk

Hejsan.

Nu börjar jag bli lite smått desperat.

Tar de hela från början.

När jag blev sugen på en ny dator köpte jag en laptop och allt funkade finfint.
Blev mer och mer spelsugen och tänkte jag får nog köpa en stationär dator igen, sagt och gjort så blev de en ny stationär dator.
Kom på efter ett tag att jag inte ville ha en massa sladdar liggandes över golvet så jag köpte en wifi adapter (d-link DWA-140) och allt funkade fint.
Efter några veckor så började med att jag fick dålig nedladdningshastighet sen kunde jag inte uppdatera spelen jag spelar.
Så jag trodde de var routern som strulade så jag köpte en ny sådan men problemet kvarstod.
Sen provade jag med en polares wifi-adapter och de funkade, då tänkte jag att då är de säkert min adapter som börjat flippa.

Åter till affären och köpte ny adapter (D-Link DWA-160), kom hem installerade den och allt var lika flippat som tidigare, provade igen med polares adapter men denna gången så funkade de inte med den heller. så jag gav upp. nu sitter jag här igen och kliar mig i huvudet efter att installerat om drivrutinerna till wifi adaptern, provat formatera och provat flasha om bios.

Kan tillägga att de trådlösa funkar på alla datorer i hemmet.

Vad kan vara fel?

kommer inte på fler lösningar.

Permalänk
Medlem

Har du kollat så problemet inte sitter i USB porten?
Skulle nog rekommendera att använda USB2 port framför USB3.

Permalänk
Medlem

Jag har provat alla usbportar. även de som är fram på datorn som kopplas med sladd på moderkortet

Permalänk
Medlem

Hur långt har du mellan din dator och routern?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Hur långt har du mellan din dator och routern?

Jag har ca 5-7 meter till routern helt öppet. inga väggar mellan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryppe:

Jag har ca 5-7 meter till routern helt öppet. inga väggar mellan

Står det något i din router när du försöker att ansluta dig?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

jag blir ansluten till router. kollar man rate i routern på mig så ligger jag ungifär som de andra som är anslutna till routern

Permalänk
Medlem

funkade inte med dom drivrutinerna heller

Permalänk
Medlem

Jag hade köpt ett integrerat kort från typ Asus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryppe:

jag blir ansluten till router. kollar man rate i routern på mig så ligger jag ungifär som de andra som är anslutna till routern

Kan du komma åt routern när du är ansluten?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

ja jag kan komma åt routern. är full tilgång till allt i nätverket förutom internet. har full signalstyrka och allt