Permalänk
Medlem

Ny mobiltelefon

Hejsan sweclockers!

Är i behov av ny telefon men vet inte riktigt vad jag vill ha.. Därför jag tänkte höra vilken ni rekommenderar, och motivera gärna varför den är bättre än den andra. Kan tyvärr inte vänta på någon kommande telefon då min nuvarande iphone har gett upp..

Med vänliga hälsningar en förvirrad flickvän

Visa signatur

|| Cooler Master HAF 932 || Asus MAXIMUS IV EXTREME || Intel i7 2600K 4,0Ghz || CM Hyper 212+ || Corsair Vengeance 8Gb 1600Mhz 8-8-8-24 1T || XFX Radeon HD 6970 x2 || Corsair AX 750W 80+ G || Corsair SSD Force 3 Series 120Gb || 500Gb WD Caviar Green || S27A550H || Asus Xonar D2X || ARGON 7350A v2 || Dynavoice Definition SW-10 || Razer Black Widow || Qpad 5K || SS Steelpad S&S ||

Permalänk
Medlem

Vilket operativsystem handlar det om? Välj det först innan du funderar vidare på vilken modell du ska välja.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Vad har du för budget först och främst?

Kommer du från en iPhone kan t.ex. Android vara lite förvirrande men man vänjer sig ganska fort vid både OSet samt storleken (bra modeller är runt 5 tim). Annars rekommenderar jag starkt en Nokia Lumia telefon, t.ex. en Lumia 925 (snygg design för ca 2850 kr på Siba) eller en Lumia 630 (lite enklare men billig och snabb!). Dessa kör med Windows 8 (snart 8.1) och är enligt mig en riktigt snygg, snabb och fräsch OS

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

IOS = Iphone 5S
Win = Lumia 520 (billig!)
Google = LG G3

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Vilket operativsystem handlar det om? Välj det först innan du funderar vidare på vilken modell du ska välja.

Helst hade jag velat ha android, har haft ios senaste tiden och är rätt leds på de. Sen har jag kollat windows och den gillar jag inte.

Visa signatur

|| Cooler Master HAF 932 || Asus MAXIMUS IV EXTREME || Intel i7 2600K 4,0Ghz || CM Hyper 212+ || Corsair Vengeance 8Gb 1600Mhz 8-8-8-24 1T || XFX Radeon HD 6970 x2 || Corsair AX 750W 80+ G || Corsair SSD Force 3 Series 120Gb || 500Gb WD Caviar Green || S27A550H || Asus Xonar D2X || ARGON 7350A v2 || Dynavoice Definition SW-10 || Razer Black Widow || Qpad 5K || SS Steelpad S&S ||

Permalänk
Medlem

nexus 5 är otroligt prisvärd!
Bästa telefonen jag har ägt, är riktigt nöjd med den

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Vad har du för budget först och främst?

Kommer du från en iPhone kan t.ex. Android vara lite förvirrande men man vänjer sig ganska fort vid både OSet samt storleken (bra modeller är runt 5 tim). Annars rekommenderar jag starkt en Nokia Lumia telefon, t.ex. en Lumia 925 (snygg design för ca 2850 kr på Siba) eller en Lumia 630 (lite enklare men billig och snabb!). Dessa kör med Windows 8 (snart 8.1) och är enligt mig en riktigt snygg, snabb och fräsch OS

Har en budget på 6 000 kr +/- 1 000 kr

Visa signatur

|| Cooler Master HAF 932 || Asus MAXIMUS IV EXTREME || Intel i7 2600K 4,0Ghz || CM Hyper 212+ || Corsair Vengeance 8Gb 1600Mhz 8-8-8-24 1T || XFX Radeon HD 6970 x2 || Corsair AX 750W 80+ G || Corsair SSD Force 3 Series 120Gb || 500Gb WD Caviar Green || S27A550H || Asus Xonar D2X || ARGON 7350A v2 || Dynavoice Definition SW-10 || Razer Black Widow || Qpad 5K || SS Steelpad S&S ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

nexus 5 är otroligt prisvärd!
Bästa telefonen jag har ägt, är riktigt nöjd med den

Nexus 5 är prisvärd som sagt, och bäst av allt - Android utan bloatware.

LG G3 verkar skön om du vill betala lite mer annars.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzeh-:

Har en budget på 6 000 kr +/- 1 000 kr

Du behöver inte spendera så mycket. Kolla på Nexus 5 och LG G2. Samma SoC som de senaste telefonerna (typ S5, Z2, G3) fast med lite lägre klockfrekvens. Är du okej med kinatelefoner finns Oppo Find 7(a).

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Oneplus one?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Oneplus one?

Den blir dock svår att få särskilt snabbt.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Du behöver inte spendera så mycket. Kolla på Nexus 5 och LG G2. Samma SoC som de senaste telefonerna (typ S5, Z2, G3) fast med lite lägre klockfrekvens. Är du okej med kinatelefoner finns Oppo Find 7(a).

Skrivet av LPG:

Oneplus one?

Kinesiska telefoner är tyvärr ingenting för mig :/

Visa signatur

|| Cooler Master HAF 932 || Asus MAXIMUS IV EXTREME || Intel i7 2600K 4,0Ghz || CM Hyper 212+ || Corsair Vengeance 8Gb 1600Mhz 8-8-8-24 1T || XFX Radeon HD 6970 x2 || Corsair AX 750W 80+ G || Corsair SSD Force 3 Series 120Gb || 500Gb WD Caviar Green || S27A550H || Asus Xonar D2X || ARGON 7350A v2 || Dynavoice Definition SW-10 || Razer Black Widow || Qpad 5K || SS Steelpad S&S ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzeh-:

Har en budget på 6 000 kr +/- 1 000 kr

Då rekommenderar jag följande telefoner:

Nexus 5
LG G2
LG G3
Moto X
HTC One M8

Nexus 5 har stock android vilket innebär snabba uppdateringar och väldigt clean interface. Hade en själv men sålde den då storleken (5") passa mig inte så bra. Dock är den RIKTIGT snabb, flyter på ordentligt!

Moto X är också starkt rekommenderat då den kör på en near-stock android och är grymt bra röststyrd (om du gillar styra telefoner med rösten, t.ex. fråga vad klockan är utan att öppna ögonen under natten osv så är denna oslagbar). Snabb är den också, även om den 'endast' har två kärnor och batteri tiden är grym.

LG G2 och LG G3 är också grymma telefoner, bästa batteri tiden som finns. LG G3 är också nyare och har en display på 1440p. Ganska stor dock är den, men gillar du LGs gränssnitt (kolla YouTube) och samtidigt vill ha en telefon med grym batteri tid passar den dig väldigt bra. Om du vill ha en något mindre telefon så kör på LG G2, riktigt snabbt den med.

HTC One M8 har den snabbaste respons tiden av alla telefoner som finns på marknaden just nu (slår t.o.m. iPhone 5S). Snabb, bra batteri tid samt bästa högtalare som finns på en mobiltelefon. Är även gjort i ett helskal av aluminium och ser riktigt fräsch ut. Ganska stor dock, även för en 5 tummare.

Rekommenderar att du går till en butik och klämmer på telefonerna (t.ex. PhoneHouse eller någon fysisk Tele2 butik). Android är ett bra operativsystem men skiljer sig ganska mycket från tillverkare till tillverkare. Har inte inkluderar Samsung och Sonys telefoner då Samsungs Android är enligt mig superkluddig med massa bloatware och Sony har (från egna erfarenheter) urdålig kvalité samt den värsta supporten jag någonsin haft kontakt med!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzeh-:

Har en budget på 6 000 kr +/- 1 000 kr

Jag ekar lite det andra sagt tidigare i tråden, men vill bara påpeka det att LG G3 inte är så bra att jag skulle rekommendera den.
Skärmen är skarp, men den är inte speciellt bra och LG håller än en gång på med fuffens när det kommer till mjukvaran, även kameran.

Personligen skulle jag rekommendera Nexus 5 och HTC One M8. De är de bästa telefonerna på marknaden just nu i mitt tycke.

M8 har den lägsta touch-responsen och bästa högtalaren i en telefon någonsin, samt en av marknadens bästa skärmar, bra batteritid, ett tåligt chassi med bra ergonomisk design och bra mjukvara. Enda nackdelen är att den har en kamera som tar bilder med halvdan kvalitet (samt power-knapp på ett dumt ställe, men det är en mindre grej).

Nexus 5 är Googles flaggskepp.
Den har en av marknadens bästa skärmar, ett chassi med snygg design och bra ergonomiska former, bra kamera, ypperlig mjukvara och den kostar hälften av vad andra flaggskepp kostar: 3000kr.
Anledningen till att de kan få den så billig är att Google inte lägger några pengar på att marknadsföra den. Marknadsföring är dyrt, och köper du telefon från andra tillverkare så betalar du för deras marknadsföring.
Den är nästan tveklöst bäst när det kommer till mjukvara, av alla telefoner. Då det är Google som gör Android kan du vänta dig de senaste uppdateringarna direkt, medan många andra tillverkare tvingar dig att vänta flera månader innan de anländer, om de anländer alls..
Uppdateringar kan göra stor skillnad. Kameran har gått från att vara halvdan till att vara bra, bara genom uppdateringar. Uppdateringar har även förbättrat batteritiden och tagit bort buggar. Underskatta inte kraften bakom uppdateringar.
Den största nackdelen med telefonen är tveklöst högtalaren. Den är ganska dålig. Den har bra ljud genom ljuduttaget dock, så det är inte ett problem.

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips, hon tog till sig allt och bestämde sig för en LG G3 men sen såg hon en guldig Galaxy s5 så det blev den...

Visa signatur

|| Cooler Master HAF 932 || Asus MAXIMUS IV EXTREME || Intel i7 2600K 4,0Ghz || CM Hyper 212+ || Corsair Vengeance 8Gb 1600Mhz 8-8-8-24 1T || XFX Radeon HD 6970 x2 || Corsair AX 750W 80+ G || Corsair SSD Force 3 Series 120Gb || 500Gb WD Caviar Green || S27A550H || Asus Xonar D2X || ARGON 7350A v2 || Dynavoice Definition SW-10 || Razer Black Widow || Qpad 5K || SS Steelpad S&S ||