Destiny kan hitta till PC-plattformen

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Barren Wuffet:

Mig veterligen så går det att spela WoW på en mycket sämre burk än t.ex PS4 eller Xbone.

Juice och tandkräm är ju en fantastisk kombination för övrigt. Och Destiny är inget MMO-spel.

Men flyter WoW på en i3 och 7870 även om man springer igenom en tätbefolkad stad full med andra spelare?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carolus Rex:

Fast medparten som körde alphan i helgen på ps4:an håller ej med dig...grymt snyggt och polerat spel, piskar lätt det mesta som finns till pc

Folk diggade det, på de sketna konsolerna, förstår du då hur bra det KAN bli på PC?

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvidbergstedt:

Folk diggade det, på de sketna konsolerna, förstår du då hur bra det KAN bli på PC?

Förutom snyggare grafik lär spelet så got som vara identiskt, dvs bra spelupplevelse oavsett vad. Det viktigaste i ett spel är att ha tilltalade grafik och grafik som funkar, sedan om spelet har absolut de högsta texturerna, miljarder med detaljer o.s.v. är skit samma för spelupplevelsen överlag.

Spelade själv Alphan i helgen och kan bara säga att spelet var riktigt snyggt och för min del räcker det, hade otroligt roligt av det jag såg och före dess har jag inte ens brytt mig om spelet, aldrig T.ex. varit ett fan av Halo o.s.v. Men med tanken på att jag kom med betan så tänkte jag att det vart värt att prova och glad att jag gjorde då det nu blir ett givet köp.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Inte för att Destiny är ett MMO, utan snarare bara ett online spel, ganska så rejäl skillnad där.

Åt andra sidan så finns det MMO's till konsol, Ta T.ex. FF11 som kom till PS2, fungerar utan problem på den plattformen, vist fulare men att spela det vart inga problem. FF14 samma sak där, kom till PS3, betydligt fulare grafik än PC men riktigt spelbart. Faktum är att en av de äldre MMO'na som släpptes är till Dreamcast (Phantasy Star Online) och funkade bra där med, en av konsolens bättre spel.

Vist MMO's förknippas oftast med PC spel och tja nästan alla spel finns på den plattformen men det betyder inte att det funkar på andra.

Skrivet av Barren Wuffet:

Mig veterligen så går det att spela WoW på en mycket sämre burk än t.ex PS4 eller Xbone.

Juice och tandkräm är ju en fantastisk kombination för övrigt. Och Destiny är inget MMO-spel.

Dom har använt akronymen MMO så mycket att jag har trott att flerspelarläget skulle ha stora mängder spelare.

Ta istället Battlefield spelen som exempel. PC max 64 spelare, konsol max 16(?). Det är givetvis för att dom gamla relikerna inte orkar mer.

Permalänk
Medlem

Spelade med alphan och håller med alla andra dom spelat det ihelgen. Välpolerat snyggt spel med bra känsla. Känns Mass effect MMO. Raser, leveling, krafter, sci-fi.

Enda som kändes lite kasst var voiceovern på ens ghost. Hoppas på lite mer inlevelse längre fram (om de ens behåller den nuvarande voiceovern).

Hoppas betan är längre än alphan

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Dom har använt akronymen MMO så mycket att jag har trott att flerspelarläget skulle ha stora mängder spelare.

Ta istället Battlefield spelen som exempel. PC max 64 spelare, konsol max 16(?). Det är givetvis för att dom gamla relikerna inte orkar mer.

Nej Battlefield är max 64 på PS4/Xbox one bland annat, Det är sant att spelar antalet är betydligt lägre på PS3/Xbox 360 för det nämda aspelet, men det finns FPS spel till PS3 som har över 256 spelare online samitigt på samma karta, T.ex. MAG.

Det finns MMO's redan på konsoll även på PS3 som hanterar massvis med spelare samtidigt, som jag redan skrev så är FF14 ett bra exempel.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Relik 📜

På tal om nästan något helt annat, jag gillade verkligen musiken bitvis. Lite sådär pampigt sorgligt, det faller jag för.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Köpte en PS4 nyligen för just Destiny, (och för att AMD inte levererat delar tilll årets traditionella PC uppgradering är jag kvar på 8350/280X), förtränar handkontrollsanvändning med Killzone och Wolfenstein. Spelar endast FPS spel och ser med tillförsikt fram mot 9/9, tror det blir hänförande.

tidskorrigering
Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trenixen:

Om detta kommer till PC så kommer det förmodligen vara ytterligare en gimpad version så att inte "NEXT-GEN" Consolerna ska se dåliga ut.

Folk skulle nog inte ha så höga krav på fancy stuff på denna titel, med undanag för musacceleration och framerate. Grafiken känns nog inte jätteintressant i en eventuell port.

Permalänk
Medlem

Som någon redan nämnt så säljer AAA spel inte så bra till PC om man jämför med konsol. Så i från ett utvecklar-perspektiv förstår jag varför man väljer bort PC-plattformen.

Som exempel, Watchdogs försäljningssiffror från 7:e juni.

PS4 1.79M
XBONE 850k
PS3 620k
XB360 530k
Windows 130k

Visst, digital versioner är inte inräknade. Men så vitt jag vet så finns spelet i digital form till alla plattformar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

Som någon redan nämnt så säljer AAA spel inte så bra till PC om man jämför med konsol. Så i från ett utvecklar-perspektiv förstår jag varför man väljer bort PC-plattformen.

Som exempel, Watchdogs försäljningssiffror från 7:e juni.

PS4 1.79M
XBONE 850k
PS3 620k
XB360 530k
Windows 130k

Visst, digital versioner är inte inräknade. Men så vitt jag vet så finns spelet i digital form till alla plattformar.

så vitt jag vet är digitaldistribution i princip obefintlig på konsol

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Men flyter WoW på en i3 och 7870 även om man springer igenom en tätbefolkad stad full med andra spelare?

Ingen aning hur det är idagsläget. Men under tiden som jag spelade WoW så klarade min dåvarande burk det och den var sämre än PS4 och Xbone.

Permalänk
Skrivet av jesusbarnet:

så vitt jag vet är digitaldistribution i princip obefintlig på konsol

verka som du inte har hängt med i utvecklingen, spelen släpps digitalt på psn/xboxlive med, precis som steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carolus Rex:

verka som du inte har hängt med i utvecklingen, spelen släpps digitalt på psn/xboxlive med, precis som steam.

att dom släpps har jag full koll på men att dom köps digitalt i samma utsträckning som på PC det betvivlar jag

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Entusiast
Skrivet av RockoW:

Som någon redan nämnt så säljer AAA spel inte så bra till PC om man jämför med konsol. Så i från ett utvecklar-perspektiv förstår jag varför man väljer bort PC-plattformen.

Som exempel, Watchdogs försäljningssiffror från 7:e juni.

PS4 1.79M
XBONE 850k
PS3 620k
XB360 530k
Windows 130k

Visst, digital versioner är inte inräknade. Men så vitt jag vet så finns spelet i digital form till alla plattformar.

Låter vettigt att jämföra siffror där den största distributionsplattformen för PC inte är inräknad...
Nu är Valve väldigt griniga med försäljningsstatistik men de peakade på nästan 48 000 spelare som spelade samtidigt någon dag efter lansering.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Låter vettigt att jämföra siffror där den största distributionsplattformen för PC inte är inräknad...
Nu är Valve väldigt griniga med försäljningsstatistik men de peakade på nästan 48 000 spelare som spelade samtidigt någon dag efter lansering.

Säg att det sålde 300k på Steam då. Det är ändå i underkant i jämförelse med konsol.

Siffrorna tar heller inte med försäljning på PSN eller Live, så differensen bör inte vara så stor.

Permalänk
Medlem

Ful grafik, inte förvånande, consoles yay, the thing holding pc games back.