Permalänk

Mionix naos?

Hej

Då min rat 7 börjar bli rätt sönderkörd är det dags för en ny mus snart! Min bror har en mionix naos 8200 och tycker den är extremt skön så vill helst ha en mionix. Men det finns mionix 7000 som är lite billigare men har en optisk sensor så börjar jag fundera på vilket som är bäst?

Jag spelar för de mesta bara snabba fps spel, speciellt mycket cs go! Vilken mus kommer prestera bäst av mionix naos 7000/mionix naos 8200? Vilken hade ni cs go proffs valt om man säger så!

Tacksam för svar

//Victor

Permalänk
Medlem

Finns många trådar om detta. Sök efter dem.
Men mitt svar som har en Naos 8200 är 'köp en Naos 7000'. För nästan 800 kr är Naos 8200 inte värt det. Jag köpte min 8200 för 500 kr under mellandagsrean föra julen.

Visa signatur
Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2372343
Är på rea nu, kanske värt att slå till på den.

Permalänk

Tack för svaren! Vilken sensor är bäst för snabba fps spel? Optisk som på naos 7000 eller laser som på naos 8200? Skriv gärna vidare!

Permalänk
Inaktiv

Laser ska man hålla sig ifrån. För att vara mer specifik så är det accelerationen du vill slippa till varje pris.

Permalänk
Medlem

Som sagt, det finns massor av trådar om dessa två mössen och trådar som diskuterar andra ämnen om varför och varför inte man ska välja laser eller optiskt. Vad acceleration innebär för möss med mera.

Skillnaderna mellan 7000 och 8200

Ett inlägg i en tråd som tar upp några bra punkter om mus-accelation.

Visa signatur
Permalänk

Så det verkar som att naos 7000 verkar vara den bästa? Har hört att det är mer presion i laser (naos 8200) ? Stämmer det? Vilken är mest stabil och lättast att göra snabba presicions rörelser?

Tacksam för svar //Victor

Permalänk
Inaktiv

Jag föredrar optisk rakt av till spel så som counterstrike då jag får just bättre precision med dessa.

Permalänk
Medlem

Naos 7000, folk har redan förklarat varför.
Vill du ha random acceleration kör på laser, men rätt korkat.

Permalänk

Ny mus

Hej! Har tänkt över detta nu och tror att jag får bättre kontroll med en mus mer lik deathadder, zowie ec1/2. Då min rat 7 har slutat att fungera helt så ska jag åka o köpa en mus så snart som möjligt.

Har tittat på zowie mössen och tycker dom verkar vara rätt schyssta.

Skriv vilken mus ni tycker funkar bäst till cs och varför mm.
(Rörig text men var ganska stressad )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor Larsson:

Hej! Har tänkt över detta nu och tror att jag får bättre kontroll med en mus mer lik deathadder, zowie ec1/2. Då min rat 7 har slutat att fungera helt så ska jag åka o köpa en mus så snart som möjligt.

Har tittat på zowie mössen och tycker dom verkar vara rätt schyssta.

Skriv vilken mus ni tycker funkar bäst till cs och varför mm.
(Rörig text men var ganska stressad )

http://www.inet.se/produkt/6606888/mionix-avior-7000-gaming-m...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk

Väljer mellan dessa:
Razer deathadder 2013
zowie ec1/2 evo

Vilken fungerar bäst för er därute och skriv jätte gärna varför. Som sagt så spelar jag i princip bara csgo och tycker att deathaddern ser skönare ut men då jag hade en razer naga epic som gick sönder extremt fort vet jag inte om jag vågar ta en razer igen? Dock är det väldigt nice att zowien har endast 1,5mm lift distance.

Skriv vad ni tycker om dom olika mössen!

//Victor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor Larsson:

Väljer mellan dessa:
Razer deathadder 2013
zowie ec1/2 evo

Vilken fungerar bäst för er därute och skriv jätte gärna varför. Som sagt så spelar jag i princip bara csgo och tycker att deathaddern ser skönare ut men då jag hade en razer naga epic som gick sönder extremt fort vet jag inte om jag vågar ta en razer igen? Dock är det väldigt nice att zowien har endast 1,5mm lift distance.

Skriv vad ni tycker om dom olika mössen!

//Victor

Av de två, Zowie utan tvekan. DA2013 har en skum sensor som jag tycker liknar lasermöss. Dessutom är knapparna alldeles för lätta att trycka ner i min smak, jag råkade avfyra mitt vapen av misstag några gånger när jag körde DayZ med den

Permalänk
Skrivet av rsw:

Av de två, Zowie utan tvekan. DA2013 har en skum sensor som jag tycker liknar lasermöss. Dessutom är knapparna alldeles för lätta att trycka ner i min smak, jag råkade avfyra mitt vapen av misstag några gånger när jag körde DayZ med den

Ok. Har också hört att nya deathaddern kan vara lite skum.
Lutar mest åt en zowie just nu men skriv gärna vidare!

Permalänk

Har sjäv en Zowie ec1, spelar mest CSGO och tycker att den fungerar helt perfekt. Bra form, skön yta och framförallt bra sensor (utan acceleration, bra högsta track-hastighet). Känns ungefär som en intellimouse 3.0, men tror att den håller lite högre kvalité än de sista upplagorna av ie3. Kan tillägga att jag har den blå limited edition, men "gummiyta" även på sidorna, verkar vara samma som de som heter eVo.

Visa signatur

Stationär: Intel Core i5 750 @ 4 GHz | PowerColor 290x | Corsair HX850 Gold | Samsung 840 Evo 240GB | Crossover 2795 QHD @ 105 hz |
Laptop: Apple MacBook Pro late 2011

Permalänk

Kan säga att när jag skulle åka o köpa zowie ec1 evo fanns den inte i lager så de fick bli en steelseries rival! Men är riktigt nöjd och fick även med mig ett qpad mk-50 hem! Allt fungerar prima ;:D