Permalänk

Nytt tangentbord!

Hej

Jag ska åka och lämna in min rat 7 till netonnet snart då sensorn gör lite vad den vill, och hoppas då givetvis på pengarna tillbaka då jag har garanti på den. Den nya musen jag tänkte köpa är en zowie ec1 evo och den finns inte på netonnet så att jag köper antagligen ett tangentbord för dom pengarna istället. Så får jag köpa musen nån annan stans helt enkelt.
Vilket tangentbord tycker ni då jag ska köpa? Vilket ger mest kvalite för pengarna. Måste vara mx red eller mx brown också

Rat 7 kostar 700kr har jag för mig så jag sätter en max budget på 800kr.

Tack o hej
//Victor

Permalänk
Avstängd

Jag skulle rekommendera denna http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/mekaniska-tangentbord...

Grymt tangentbord. Snabb knappläsning och den jobbiga windowsknappen är borttagen så du inte råkar klicka på den när du spelar.

Fnatic Xpeke använder detta tangentbord om du vet vem det är

Billigt och bra.

Permalänk
Medlem

Många som gillar Qpad MK-50, läs recensionerna.

Värt att tänka på är att Steelseriesen som länkades ovan inte har något handledsstöd. Verkar asjobbigt att inte ha det

Permalänk
Avstängd

Går inte heller att ändra höjd på de men det är en vanesak

Permalänk
Skrivet av Xerdoin:

Jag skulle rekommendera denna http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/mekaniska-tangentbord...

Grymt tangentbord. Snabb knappläsning och den jobbiga windowsknappen är borttagen så du inte råkar klicka på den när du spelar.

Fnatic Xpeke använder detta tangentbord om du vet vem det är

Billigt och bra.

Aa vet vem de är! Vet inte om jag gillar mx black bara :/

Skrivet av Appel99:

Många som gillar Qpad MK-50, läs recensionerna.

Värt att tänka på är att Steelseriesen som länkades ovan inte har något handledsstöd. Verkar asjobbigt att inte ha det

Har tittat på qpad mk-50. Är det ett bra tangentbord eller är det nåt man borde undvika?

Permalänk
Medlem

Qpad är skräp.
Steelseries har värdelös layout.

För den budgeten func kb460 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2331171

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av JimmieSan:

Qpad är skräp.
Steelseries har värdelös layout.

För den budgeten func kb460 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2331171

Rent teoretiskt så borde då Func också var skräp med tanke på att de tillverkas i samma fabrik som Qpad gör. Det är även väldigt lätt att se om man jämför hårdvaran mellan de två olika tangentborden. De är näst intill identiska förutom på ytterhöljet som skiljer en del åt det positivahållet på Func's modell då det ser mycket mer rent och avskalat ut.

Med detta sagt så försvarar jag inte Qpad. Jag har själv haft ett Qpad MK-85 som fick sönder efter bara ett år. Vi får hoppas att Func på något sätt håller högre kvalité.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Rent teoretiskt så borde då Func också var skräp med tanke på att de tillverkas i samma fabrik som Qpad gör. Det är även väldigt lätt att se om man jämför hårdvaran mellan de två olika tangentborden. De är näst intill identiska förutom på ytterhöljet som skiljer en del åt det positivahållet på Func's modell då det ser mycket mer rent och avskalat ut.

Med detta sagt så försvarar jag inte Qpad. Jag har själv haft ett Qpad MK-85 som fick sönder efter bara ett år. Vi får hoppas att Func på något sätt håller högre kvalité.

Absolut.
Func ledsen känns betydligt mer stabila än qpads även om båda är iOne.
Armstödet är bättre än qpads värdelösa clips som går sönder nonstop.
Höljet är stabilare och mer avskalat än skitet Xarmor/qpads.

Fick problem med ledsen direkt på MK80 som extremt många andra, och även folk med Xarmor (100% samma skal etc som qpads) fått länge.
Armstödet clipsen gick sönder efter någon månad, space hade problem på både mitt mk80 och mk50 efter ett tag.

Köpte dock func 460 för 349:- så det är ju rätt prisvärt.

Grejen är, det finns absolut 0 mening att köpa qpad när man kan köpa ett func för samma pris som är bättre på precis alla punkter.

I denna prisklassen är det omöjligt att hitta något bättre om man vill ha leds osv.
Kvalite kan man köpa ett QFR runt denna summan såklart.

I dom högre tittar man ju verkligen inte åt qpads håll (mk80-85), och mk50 har ingen mening längre då det finns bättre för runt samma kostnad.

MK50 var prisvärt när det släpptes, nu not so much.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av JimmieSan:

Grejen är, det finns absolut 0 mening att köpa qpad när man kan köpa ett func för samma pris som är bättre på precis alla punkter.

Absolut instämmer till fullo. Skulle aldrig falla mig in att köpa ett Qpad nu när Func finns som alternativ till det priset. Tack för den övriga informationen. Funderar nämligen på att köpa ett mekaniskt tangentbord för att ha på jobbet då det står ett sunkigt rubberdome där nu med tangenter som fastnar och har sig. Då känns Func KB-460 som det rätta valet med tanke på sitt pris. Gillade känslan i MK-85 och dess röda brytare men inte kvalitén.

Har någon tangent fastnat i nedtryckt läge på ditt Func? Hade stora problem med det på mitt MK-85.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk

Fick bli ett qpad mk-50 då dom inte hade func i lager. Mycket nöjd med det. Bara att de känns som att W tangenten registreras mycket senare. Att man får trycka ner den lite längre för att det ska hända något. Detta kanske bara är vanesak då jag gick från ett gammalt razer lycosa Men det är ändå ingen stor grej så försöker att inte bry mig )

Annars extremt nöjd! Blev en steelseries rival istället för zowie ec1 evo för den fanns inte heller i lager! Mycket nöjd med allt

Permalänk
Medlem

Vilka brytare vill du ha?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Skrivet av LPG:

Vilka brytare vill du ha?

Blev ett qpad mk-50 med röda brytare!