Tappa mobilen från ca 15 cm, Xperia z2

Permalänk

Tappa mobilen från ca 15 cm, Xperia z2

Jag tappa min mobil när jag höll på med bilen och den sprack på den nedre delen , En liten spricka som inte ens känns. över hela skärmen där nere.

Touchen fungerar knappt. Denna mobil kostar ca 6000 ?, Och jag har haft mycket problem med den innan, tex: Appar dör, Den fryser och går inte att använda på en timme osv osv. Jag köpte den för ca 1-2 mån sen tror jag, Kommer inte ihåg, direkt när den kom ut iaf hade förbeställt den.

Har jag någon garanti till det här?, Ska jag kontakta tele2 som jag köpte av?, eller sony direkt

Mvh Alex , Väldigt tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

Sprickan kommer du inte få laga på garanti.
Nu vet jag inte hur Z2an är uppbyggd men så länge de inte behöver gå in vid sprickan för att fixa de andra problemen du har så ska du kunna hävda garanti på de problemen.

Måste dem gå in vid sprickan så finns det stor risk att de inte tar något på garanti då sprickan kan bli väldigt mycket värre än vad den är i nuläget.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Sprickan kommer du inte få laga på garanti.
Nu vet jag inte hur Z2an är uppbyggd men så länge de inte behöver gå in vid sprickan för att fixa de andra problemen du har så ska du kunna hävda garanti på de problemen.

Måste dem gå in vid sprickan så finns det stor risk att de inte tar något på garanti då sprickan kan bli väldigt mycket värre än vad den är i nuläget.

Den är inte användbar i nuläget, Så finns inte så mycket mer som kan hända.. Det borde väl vara fabriksfel när mobilen går sönder från en så kort höjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexTheGamer:

Den är inte användbar i nuläget, Så finns inte så mycket mer som kan hända.. Det borde väl vara fabriksfel när mobilen går sönder från en så kort höjd.

Nej det är nog inte ett fabriksfel, men de andra problemen du har är nog ett fabriksfel.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem

Jo för z2 precis som alla andra telefoner är ju inte byggda för att ringa/surfa/smsa på utan för att tappas. Troligtvis så kommer du inte få något då detta inte är ett garanti ärende. Att din telefon inte fungerat riktigt innan kan man ju isåfall fråga sig varför du inte skickade in den eller alt hörde av dig till dom om det då.

Permalänk
Medlem

En tapp skada är en tapp skada oavsett hur man ser på det. Oavsett om den går sönder från 1cm eller 2m så täcks det ej av garanti så länge man inte lyckas snacka till sig hos tillverkaren att få det på garanti.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Genostra:

Jo för z2 precis som alla andra telefoner är ju inte byggda för att ringa/surfa/smsa på utan för att tappas. Troligtvis så kommer du inte få något då detta inte är ett garanti ärende. Att din telefon inte fungerat riktigt innan kan man ju isåfall fråga sig varför du inte skickade in den eller alt hörde av dig till dom om det då.

Jag har bara en mobil och har stor användning av den så att ha den inne på lagning i nån månad för att den stänger ner appar, hade jag inte tid med.

Permalänk
Avstängd

Garanti kan du glömma eftersom en sån spricka blir bara om man tappar mobilen men har du ingen hemförsäkring? den kan täcka mobilen.
Sen är det nog inte omöjligt att få låna en lånemobil undertiden som din mobil är på lagning.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

I framtiden kan det vara värt att satsa på en Nokia-mobil, då kan du köra på den med bilen om du vill (om bilen ej är dig kär) Säger för övrigt som de andra, de lär med all säkerhet inte göra mycket för dig när du lämnar in mobilen i skicket som du beskriver.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Ska man gå efter iFon.se så landar ett display byte på 2000kr, De garanterar dock inte att telefonen är "vattentät" efter vilket låter jävligt ruttet.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Hade nog hellre då skickat in den så¨att den skickas till proper verkstad så att den fungerar riktigt efter, då du verkar ha "otur" så kanske det är värt några hundringar mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

I framtiden kan det vara värt att satsa på en Nokia-mobil, då kan du köra på den med bilen om du vill (om bilen ej är dig kär) Säger för övrigt som de andra, de lär med all säkerhet inte göra mycket för dig när du lämnar in mobilen i skicket som du beskriver.

Tror inte någon modern smartphone, föutom de som är byggda för att hålla, t.ex CAT eller Sonim eller nåt, håller för att bli överkörda. Sen kan du köpa något gummiskal eller något och stoppa in telefonen i, så borde den hålla mkt bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genostra:

Hade nog hellre då skickat in den så¨att den skickas till proper verkstad så att den fungerar riktigt efter, då du verkar ha "otur" så kanske det är värt några hundringar mer

Jo självfallet så bör han skicka in den till en auktoriserad verkstad och inte t.ex iFon.se, tog det bara för att få ut ett ca pris på lagningen

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Tror inte någon modern smartphone, föutom de som är byggda för att hålla, t.ex CAT eller Sonim eller nåt, håller för att bli överkörda..

Självklart inte, det var ett skämt!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Att mobilen spricker från den fallhöjden är bara otur men inget ovanligt. Det finns ingen speciell höjd som en mobil ska klara av, allt handlar om underlaget och hur den landar och då spelar varje millimeter roll. Tyvärr får man helt enkelt skylla sig själv.
Angående apparna låter det som mjukvarufel, brukar vara så på nyare telefoner precis som med andra teknikprylar. Gör en återställning och uppdatera allt så brukar det lösa det mesta.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Avstängd

Hur kan man vara så jävla vårdslös. Jag är otroligt rädd om min mobil. Jag behandlar den som guld. Förstår mig inte på folk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Hur kan man vara så jävla vårdslös. Jag är otroligt rädd om min mobil. Jag behandlar den som guld. Förstår mig inte på folk.

Jag förstår inte mig inte på dig? Helt meningslöst inlägg och det blir även mitt.

Alla kan tappa en telefonen det handlar bara om otur?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alibaba123:

Hur kan man vara så jävla vårdslös. Jag är otroligt rädd om min mobil. Jag behandlar den som guld. Förstår mig inte på folk.

Själv har jag en xperia play som jag har haft i 4 år eller så, inte en repa på den. men olyckor kallas ju just olyckor för att nått som inte var tänkt hände.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Jag förstår inte mig inte på dig? Helt meningslöst inlägg och det blir även mitt.

Alla kan tappa en telefonen det handlar bara om otur?

Mjo, blir oftast så

Ett till meninglöst inlägg.

Farsan tappade sin z2 från taket förra helgen. Blev två märken, där den slog i byggställningen(stål) och marken(trä).
Räknar man med när den gled på taket blev det nog en 7 meter. Blev faktiskt förvånad att det inte blev skrot av den.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Hur kan man vara så jävla vårdslös. Jag är otroligt rädd om min mobil. Jag behandlar den som guld. Förstår mig inte på folk.

Guld spricker väl iaf inte om man tappar det från 15cm