Permalänk
Medlem

Qpad mk-80 har slutat lysa

Hej sweclockers!

har inte orkat brytt mig så mycket men mitt qpad mk-80 tangentbord har slutat lysa. Hittar inga drivrutiner någonstans.

Det slutade lysa ungefär samtidigt som "du har råka ut för oäkta windows" kan de ha något med saken att göra?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av NaaanO:

Hej sweclockers!

har inte orkat brytt mig så mycket men mitt qpad mk-80 tangentbord har slutat lysa. Hittar inga drivrutiner någonstans.

Det slutade lysa ungefär samtidigt som "du har råka ut för oäkta windows" kan de ha något med saken att göra?

Ljuset är hårdvarubaserat och aktiveras genom FN knapp + Numpad 8 eller stänges av med fn + numpad 2.

Drivrutiner, pfft!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Ljuset är hårdvarubaserat och aktiveras genom FN knapp + Numpad 8 eller stänges av med fn + numpad 2.

Drivrutiner, pfft!

ahaa, har klickat fn+num 8 men de går inte.
Fn knappen fungerar till allt annat och num 8 fungerar också, så de är ingen knapp som är trasig

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaaanO:

Hej sweclockers!

har inte orkat brytt mig så mycket men mitt qpad mk-80 tangentbord har slutat lysa. Hittar inga drivrutiner någonstans.

Det slutade lysa ungefär samtidigt som "du har råka ut för oäkta windows" kan de ha något med saken att göra?

Jag har varit med om att MK-80/85 bara slutat lysa utan vidare, i så fall brukar det gå på garantin från butiken där du köpte det.

Visa signatur

Sony α7III | BMPCC
XPS 13 9360 | 3770k | GTX970
CA Dacmagic+ | AQ Dragonfly Red
DT880 Pro | DT250
Xperia 1 IV

Permalänk
Medlem

Jag har gått igenom 3 stycken mk-85or där ljuset bara dog hade dock garanti på dem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

Jag har gått igenom 3 stycken mk-85or där ljuset bara dog hade dock garanti på dem

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av ostersjo:

Jag har varit med om att MK-80/85 bara slutat lysa utan vidare, i så fall brukar det gå på garantin från butiken där du köpte det.

aokej, de sög ju. aja, tack för svar!

Permalänk
Medlem

Du kan ju bara öppna upp det och kolla ifall något är utslitet och laga det? Eftersom du sa att det sög så antar jag att garantin är slut?

Testa det

Fixade mitt mekaniska tangentbord genom att löda om och byta plats mot fungerande switchar m.m.

Permalänk
Medlem

Min C-knapp slutade lysa. Två veckor efter inlämning fick jag ett nytt.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk

Mitt MK-80 Pro har slutat lysa på några knappar. En del är permanent döda medans på en del kommer o går ljuset lite som det vill. Orkar inte bry mig tillräckligt mycket för att göra nåt åt det

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!