Permalänk
Medlem

Se SVT-play utomlands?

Hej, jag vill kunna se på SVT-play utomlands via min dator hemma som är på 24/7. Vill kunna se via mobilen/surfplattan

Är ganska ny på detta och vet inte riktigt vad jag skall göra.. Är det en VPN eller proxy-server jag skall sätta upp?

Visa signatur

lol

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rezziq:

Hej, jag vill kunna se på SVT-play utomlands via min dator hemma som är på 24/7. Vill kunna se via mobilen/surfplattan

Är ganska ny på detta och vet inte riktigt vad jag skall göra.. Är det en VPN eller proxy-server jag skall sätta upp?

Både VPN och proxy gör jobbet, fast på olika sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Då kommer hela det landet att få betala TV-avgift med.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Brukar själv köpa korttidsabb. hos ngn VPN-provider inför utlandssemestern. Sedan via gratis-Wifi som finns på varenda hotell/bar/restaurang, anslut o med svensk IP access till SVT Play osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Då kommer hela det landet att få betala TV-avgift med.

Dagens klockrenaste kommentar.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Då kommer hela det landet att få betala TV-avgift med.

glöm inte kopierings avgiften folk kan ju faktiskt spela in avsnittet/serien.

Permalänk
Medlem

Jag testade openvpn nån gång tror jag. Om man har en egen server kan det funka bra att sätta upp. Detta är ju om du föredrar hosta själv framför att beställa en tjänst.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av rezziq:

Hej, jag vill kunna se på SVT-play utomlands via min dator hemma som är på 24/7. Vill kunna se via mobilen/surfplattan

Är ganska ny på detta och vet inte riktigt vad jag skall göra.. Är det en VPN eller proxy-server jag skall sätta upp?

Vet inte hur det är med extensions på mobilen/surfplattan men jag brukar bara köra med http://hola.org/ för att bli av med landsrestriktioner

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Både VPN och proxy gör jobbet, fast på olika sätt.
Skickades från m.sweclockers.com

Ok, men säg så här.. vad är enklast att sätt upp på hemmaservern? VPN?
Hur gör man?

Visa signatur

lol

Permalänk
Medlem

själv kör jag VPN via egna Synology NAS DS213+ Funkar klockrent. Min familj plus några kompisar kör via den oxo och funkar alltid som det ska.

Har man inte en synology så sätt upp en VPN server hemma istället för att betala för ngn tjänst.

Med vänlig hälsning, K

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av OceanK:

Har man inte en synology så sätt upp en VPN server hemma istället för att betala för ngn tjänst.

Skulle gärna vilja göra detta...

Visa signatur

lol

Permalänk
Medlem

Har lyckats följa denna guide: http://www.stratospherix.com/support/cfwin_bsvpn.php
VPN:en fungerar perfekt när jag är ansluten till mitt WIFI, men när jag provar att koppla bort WIFI, och ansluter via min publika adress så blir det stopp.. förstår inte alls vad som är fel.. (Android om det skulle ha någon betydelse..)

Visa signatur

lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av rezziq:

Har lyckats följa denna guide: http://www.stratospherix.com/support/cfwin_bsvpn.php
VPN:en fungerar perfekt när jag är ansluten till mitt WIFI, men när jag provar att koppla bort WIFI, och ansluter via min publika adress så blir det stopp.. förstår inte alls vad som är fel.. (Android om det skulle ha någon betydelse..)

enligt den guiden så skriver de servern med ett intern ip, 192..... dvs du borde skriva ditt externa ip där annars kommer det inte funka untaför ditt nätverk.

skaffa ditt externa på www.myipnumber.com

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av rezziq:

Ok, men säg så här.. vad är enklast att sätt upp på hemmaservern? VPN?
Hur gör man?

Beror väl på vem man frågar. IMHO är det enkelt o bekvämt att betala 70-100kr i engångsavgift för ngn VPN-tjänst en månad. Konfigurera på padda (eller whatever). Klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OceanK:

enligt den guiden så skriver de servern med ett intern ip, 192.....

De kör med externt i slutet av guiden.. det är där jag får problem...

EDIT: Fick allt att fungera nu... det tog bara lite tid för routern att trixa

Visa signatur

lol