Ny router eller accespunkt till Com Hem

Permalänk
Medlem

Ny router eller accespunkt till Com Hem

Tjenare!
Farsan skaffade nyss något nytt höghastighetsbredband från Com Hem, 500 ner 50 upp.

Ballt, även om det kanske inte direkt "behövdes" då vi tidigare hade 100/10 och det räckte utan problem.

När vi uppgraderade fick vi ett nytt modem, en Compal CH7284E. Den fungerar dock inte alls lika bra som det gamla modemet. Det finns bara 2 LAN portar istället för 4 samt att signalstyrkan på WiFi är rätt kass 10 meter från modemet med en vägg mellan så får jag ofta "din internetanslutning är ostabil" på mobilen. Detta har aldrig hänt med det gamla modemet.

Till frågan
Vad ska jag köpa för att skaffa fler portar och bättre signalstyrka? Först tänkte jag leta efter typ en accespunkt med "inbyggd switch" men sen kom jag på att borde det inte att bara fixa en router, en bra sådan, med stark signalstyrka och fler portar? Om inte, vad behöver jag?

Någon kanske har ett tips på en router som de gillar?

Tack för er tid!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

skaffa en bra router och sätt comhem modemet i bridge mode.
själv kör jag netgears prylar och är nöjd med dom. annars kan du ju kolla på tex linksys.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.