AKG k618 trasiga efter 2 månader!

Permalänk
Medlem

AKG k618 trasiga efter 2 månader!

Tjena! Jo jag köpte ett par AKG k618 Dj hörlurar på teknikmagasinet för ca 2 månader sedan och för 2 dagar sedan gick de sönder där de kan "snurra" Själva 360 modulen som de kallar den. Så ena hörluren hänger bara löst i sladden å inte i plasten. Jag har varit sjukt försiktig med dem och detta hände när jag skulle ta på mig dem! De bara gick av å flög plastbitar! :S

Iaf jag gick till teknikmagasinet och de säger att garantin inte gäller då det är "jag själv som haft sönder dem" Men ett par hörlurar ska inte gå sönder av att man tar på sig med, var inte ens med våld utan helt normalt. Hur ska jag göra? De kostar 800 nya å haft de i 2 månader... Man kan inte använda de som de är nu då ena hörlurar hänger i sladdarna som tidigare nämt. Ska jag skriva till AKG eller hur ska jag ta mig tillväga? Köpa nya???

Här är en bild iaf

Dold text

större bild
http://i.imgur.com/Ka7E3WL.jpg
Mvh

Permalänk
Medlem

Du har alldrig tappat dem? såg ju skumt ut ta kontakt med konsument ombudsmannen i din kommun de kanske kan hjälpa dig?

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Jag är ganska säker på att om du googlar lite så hittar du många som har brutits på samma ställe, ganska känt problem vad jag vet.
Enligt reklamation ska butiken, inom de första 6 månaderna, bevisa att det verkligen är du som tagit sönder dem. Hur pass mycket/bra de ska bevisa det vet jag dock inte.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Det borde du absolut få reklamerat.

Uppstod liknande fel med mina jag hade, likadana, men dem sprack i plasten i "skarven" typ där dem flexar ut och in för att passa bra. Jag köpte dem på Elgiganten och fick ett par nya dagen efter när dem kontaktat AKG.

Visa signatur

Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev 1.3 | G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Intel Core i5 2500K @ 4,2GHz | Gigabyte GeForce GTX 670 2gb OC @ 1100 | Samsung SSD EVO 840-Series 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Corsair HX 750W 80+ Silver Modulär.

Battlefield 3 profil: Brexour

Permalänk
Medlem

Hur kan de säga rakt av att du skulle förstört dem? Det är ju onekligen så att de gått av men om du haft sönder dem eller om det är ett resultat av dålig kvalitet kan man inte bara avgöra så lätt. Kräv att de byter ut dom eller bevisar att du haft sönder dom.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Ska åka dit igen till teknikmagasinet när deras chef är dör någon gång under veckan. OM det inte blir bytt då så får jag väll maila AKG eller gå vidare med det hela

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagis2k:

Du har alldrig tappat dem? såg ju skumt ut ta kontakt med konsument ombudsmannen i din kommun de kanske kan hjälpa dig?

Nej! Helt ärlig att de gick sönder när jag satte på mig dem :/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tazk3n:

Nej! Helt ärlig att de gick sönder när jag satte på mig dem :/

Tyvärr inte ovanligt, du kan ju visa Teknikmagasinet vad folk på Prisjakt tycker (finns många som har samma problem).
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1201473

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Skumt att dom har gått sönder så lätt. Har själv just K618DJ och jag har inte varit notoriskt försiktiga med dom, haft dom i regn och snö etc och dom ser som nya ut. Dom är över 1 år gamla, 16månader för att vara exakt.
Så jag tycker onekligen det läger som att du fått ett defekt par, dessvärre är det ju det som är det svåra att bevisa för säljaren.
Har du provat att ta kontakt med AKG själva?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av tazk3n:

Tack för alla svar! Ska åka dit igen till teknikmagasinet när deras chef är dör någon gång under veckan. OM det inte blir bytt då så får jag väll maila AKG eller gå vidare med det hela

Hur gick det?
Mina gick precis sönder också när jag satte på mig dem.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Också intresserad av en follow-up

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem