AOC G2460PG senast ut med Nvidia G-Sync

Permalänk
Discokungen
Skrivet av tvelander:

"värt"

Vet faktiskt inte.
Men ja tyckte den va sjukt nice älska bezel och va bra färger 8 bit TN och fett go G-SYNC och 144Hz

Just att bezelen var så tunn var rätt beast. Den var lite för mycket TN i betraktningsvinklarna bara. Det är jobbigt på en så stor skärm.

Skrivet av tvelander:

För du är gammal <3

Ja. Säkerligen! Sjukt skönt att slippa köpa skärmar där man måste ha lägre upplösning, sämre betraktningsvinklar och sämre färger.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Testat asus skärmen ROG 2560x1440 144Hz G-SYNC på DH jag kan säga.
Det är som att bli born again.
HELT SJUKT va bra G-SYNC är speciellt i SLI

Låter lovande! Då kanske det är dags att öppna upp plånboken och byta ut min 7år gamla trotjänare.

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluff3:

källor på det??

Enabling G-Sync does have a small but measurable performance impact on frame rate. After the GPU renders a frame with G-Sync enabled, it will start polling the display to see if it’s in a VBLANK period or not to ensure that the GPU won’t scan in the middle of a scan out. The polling takes about 1ms, which translates to a 3 - 5% performance impact compared to v-sync on. NVIDIA is working on eliminating the polling entirely, but for now that’s how it’s done.

http://www.anandtech.com/show/7582/nvidia-gsync-review

"A somewhat surprising impact of G-Sync is that it also causes a slight performance hit. The exact impact varies but between 3-5% of performance is lost compared to using V-Sync. Generally this should in theory be more than made up for by the overall smoother experience: 55 fps with G-Sync should be much better than 58fps with V-Sync. "

http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2013/12/23/nvidia-g...

"G-Sync looks super-smooth even across variable frame-rates, while v-sync off looks terrible in comparison. However, we did note a small performance hit in some scenarios."

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-nvidia-...

Rekommenderar starkt att läsa alla artiklarna. I den sista artikeln kan man läsa att G-sync långt ifrån är perfekt vid stora fps variationer (40-60fps).

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

OT, men jag vill ha G-sync i tvn!

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem

Om en liknande skärm kommer ut med IPS panel så skulle jag bli intresserad

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

Han syftade på de Boldade bokstäverna, vilket bildar TN

Got it bro. ^^

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Älskar det faktum att jag var med dig när du testade och jag tyckte inte det var så värst speciellt, förutom typ effekten G-sync gav. Dina 120Hz-skärmar kändes inte så speciellt.

Du måste ge 120Hz en rättvis chans. Testa att spela med en 120Hz skärm i 10-30 timmar (helst ett FPS-spel), efter det så kan du göra en ny bedömning. Jag är ganska säker på att du kommer att ändra din tidigare åsikt.

För mig själv tog det några veckor innan jag kunde urskilja skillnaden mellan 120Hz vs 60Hz. Idag har jag "lärt" mig hur en 120Hz skärm känns, och jag blir lite illamående (bildligt) när jag spelar i 60Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Kul för dom som bryr sig men återigen idioti, 144hz när det som är mest intressant är att se det på tyngre upplösningar när bildrutor per sekund är under 60.

Det skall även eliminera ghosting skapa en mera CRT kännsla

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Kul för dom som bryr sig men återigen idioti, 144hz när det som är mest intressant är att se det på tyngre upplösningar när bildrutor per sekund är under 60.

Du kanske tycker det, men faktum är att denna skärm verkar perfekt i FPS som QL där du gärna vill ha minst 120hz (med 125fps), gsync, snabb responstid och utan ghosting.

Permalänk
Avstängd

Inte så farligt pris faktiskt. Jag gav 2500 för min 3 år gamla TN 120hz-are. Otroligt mjukt flyt. Kan bara undra hur 144 hz och g-sync kommer vara, måste vara en ren dröm.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon179444:

När får vi en 28:a då?

Vad ska du med en 28 tums till, en sån här skärm har man för att spela. Eller du spelar på 28 tums ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minthon:

Var Swift bra? Färgerna?
Är sjukt sugen på en sådan, har velat ett tag att gå upp i 1440 och 27 tums.

Jag har själv en 27 tums 1440p. Det enda som är bra är upplösningen och detaljrikedomen, men det är inte lönt att spela på en 27 tums. Möjligtvis singleplayerspel men inget annat, alldelles för stort.

Permalänk
Medlem

Grejen med G-sync är att det gör som mest skillnad om det implementeras på en 'billig' 60hz skärm och ett kasst grafikkort/högre inställningar än datorn klarar av.

Att det används på en 144hz skärm där fördröjningen mellan uppdateringarna redan är kort kommer att ge en minimal skillnad.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av furuliden:

Du måste ge 120Hz en rättvis chans. Testa att spela med en 120Hz skärm i 10-30 timmar (helst ett FPS-spel), efter det så kan du göra en ny bedömning. Jag är ganska säker på att du kommer att ändra din tidigare åsikt.

För mig själv tog det några veckor innan jag kunde urskilja skillnaden mellan 120Hz vs 60Hz. Idag har jag "lärt" mig hur en 120Hz skärm känns, och jag blir lite illamående (bildligt) när jag spelar i 60Hz.

Absolut! Det tror jag också! Problemet är ju att jag inte riktigt vill vänja mig vid det för då måste jag köpa ny skärm och sånt. Föredrar faktiskt upplösning framför uppdateringsfrekvens, det hade varit jobbigt att välja. Det hade varit jobbigare om det kostar dubbelt så mycket för en skärm som har båda...

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

Grejen med G-sync är att det gör som mest skillnad om det implementeras på en 'billig' 60hz skärm och ett kasst grafikkort/högre inställningar än datorn klarar av.

Att det används på en 144hz skärm där fördröjningen mellan uppdateringarna redan är kort kommer att ge en minimal skillnad.

Du har fortfarande tearing på en skärm utan G-sync/Adaptive sync även om det förmodligen knappt är märkbart mellan 120-144Hz.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Skrivet av Rajat:

1
Man skall aldrig jämföra specifikationer på något, dessa är bara siffror som saknar verklighet

Ja... I själva verket är det ingen 24 tummare som specarna säger utan en 27 tummare... eller en 32 tummare.
Så tolkar jag det du säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Du har fortfarande tearing på en skärm utan G-sync/Adaptive sync även om det förmodligen knappt är märkbart mellan 120-144Hz.

Fast tearing kommer du ju få när det diffar för mycket. Alltså kommer det teara när du ser nåt extra tungrenderat såväl som lite smått då och då hela tiden. Din fps kommer ju aldrig ligga helt stadigt kring 120-strecket utan alltid röra sig lite runt. Visst adaptive V-sync och pressa så att fps ALLTID ligger över 120/144 funkar säkert också men orka.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hyperträd:

Ja... I själva verket är det ingen 24 tummare som specarna säger utan en 27 tummare... eller en 32 tummare.
Så tolkar jag det du säger.

Du tolkar alltså lika bra som Radiotjänst

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Så. Är AOC ett märke värt att köpa? Kvalitet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rsw:

Så. Är AOC ett märke värt att köpa? Kvalitet?

Jag har en AOC skärm som är över 2 år nu, funkar hur bra som helst, inget att klaga på.
En billig IPS skärm som håller måttet helt klart.

Permalänk
Medlem

Frågan är ju kommer man kunna ställa in färgerna på skärmen i menyn eller måste man göra det i nvidiakontrollpanel. Vad jag har läst så försvinner färg menyn totalt på asus vg248qe efter man har hett in chippet.

Visa signatur

/ 9700k / Z390-F / Dom Plat Rog 3200@3333mhz / 2070s / Seasonic Prime 1000w T / Define-S / Custom loop / acer predator xb270hu