Hjälp med installation av Vista efter hårddiskbyte (saknar installationsmedia)

Permalänk
Medlem

Hjälp med installation av Vista efter hårddiskbyte (saknar installationsmedia)

Hallå gott folk!

Behöver lite hjälp, min hårddisk krashade häromdagen, ny är insatt. Den gamla hade ju Windows Vista Home Premium inlagt vid köpet - men nu har jag ju bytt och behöver ladda ner Vista igen - men hur myckt jag än letar hittar jag ingen länk!? Hjälp!! (fick ju ingen cd med vid köpet - men har ju naturligtvis nyckeln)

Med otroligt vänliga hälsningar/ Andreas

Förtydligad rubrik
Permalänk
Hedersmedlem

Se reglerna och ändra vänligen trådrubriken snarast:

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

Edit: Jaha, tydligen var en annan moderator snäll och ändrade åt dig, men tänka på reglerna i fortsättningen, för din och andras trevnad.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Oj, förlåt - och tack! =D

Permalänk
Medlem

Vista är gammalt och verkar Ms har ingen ISO för nedladdning.
Asså jag har Windows Vista Home Premium Sve men jag kan inte ge dig.

Du kan ladda ner win7 iso och win8 filer här:
http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/upgrade-product-...

Permalänk
Medlem

Om det är 32Bit svensk versionen av Vista som du vill ha så testa att googla på "Vista Home Premium x86 SP2 swe svensk".

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andsman:

Hallå gott folk!

Behöver lite hjälp, min hårddisk krashade häromdagen, ny är insatt. Den gamla hade ju Windows Vista Home Premium inlagt vid köpet - men nu har jag ju bytt och behöver ladda ner Vista igen - men hur myckt jag än letar hittar jag ingen länk!? Hjälp!! (fick ju ingen cd med vid köpet - men har ju naturligtvis nyckeln)

Med otroligt vänliga hälsningar/ Andreas

Var ett tag sedan jag installerade vista senast, men jag har för mig de har specifika nummerserier för butiksköpt OEM resp tillverkar-OEM. Du behöver då Vista Home Premium OEM specifikt för Acer/Asus/Dell/HP eller någon annan.
Någon med färskare kunskaper kan kanske bekräfta eller dementera. I vilket fall, det skadar inte att veta till vilken dator det är.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren, om det hjälper är det en Samsung NP-R522.

Mvh/ Andy

Permalänk
Medlem

Fick hjälp av intel2000, så nu funkar den gamla häcken bra igen! "the hope for mankind has been restored!"

Case closed!

Mvh/ Andreas