Permalänk

Diablo 3, värt?

Hej alla glada. Jag och polaren tänkte köpa d3 men jag undrar om ni som spelar det tycker det är värt pengarna. Det ser ju helt sjukt ut =D
Vi laddar ner demon atm men som jag förstått det så ingår inge online alternativ där.

Värt? Ja/nej Varför inte?

Mvh Nooben

Permalänk
Medlem

Spenderat många goa timmar i det spelet, klart värt det för mig iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av KungenAvNoobs:

Hej alla glada. Jag och polaren tänkte köpa d3 men jag undrar om ni som spelar det tycker det är värt pengarna. Det ser ju helt sjukt ut =D
Vi laddar ner demon atm men som jag förstått det så ingår inge online alternativ där.

Värt? Ja/nej Varför inte?

Mvh Nooben

Jag tycker att det suger! Alldelles för enkelt. När du väl klarat spelet ska du springa samma rundor hela hela tiden bara för att hitta en del som är lite bättre än din förra. Förstår inte alls hur andra kan älska det, men det är ju uppenbarligen många som gör det.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

För det första så finns det ett helt forum för D3: http://www.sweclockers.com/forum/134-diablo-iii/

Sen är det ju självklart så värt man själv tycker att det är värt.

Jag tycker fortfarande spelet är ganska skoj och har spelat sen release. Men det är många som har droppat av nu då man har fått så pass bra gubbar och det är ju lite upprepning hela tiden.

Men det är ett bra tidsfördriv och spelar man med någon och snackar skit under tiden så blir det skoj.

Jag kan slå ett slag för Hardcore sen också när ni lärt er spelet lite.
Det har för mig livat upp spelet lite. Hardcore = Dör du med gubben får du börja om på nytt.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Jag tycker att det suger! Alldelles för enkelt. När du väl klarat spelet ska du springa samma rundor hela hela tiden bara för att hitta en del som är lite bättre än din förra. Förstår inte alls hur andra kan älska det, men det är ju uppenbarligen många som gör det.

Har du inte klarat dig igenom spelet på Hardcore i Torment 6 kan du inte säga att det är för lätt
Och när man väl klarat spelet så lägger man kampanjen bakom sig och kör bounties eller rifts, låter som att du inte spelat sedan innan expansionen.
Uppenbarligen gillar du inte genrén om du inte gillar idén med att farma items så att du inte gillar D3 isf är inga konstigheter, alla spel passar inte för alla!

Till TS så kan jag bara säga att om du gillar ARPGs så är det helt klart värt ett köp!

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Har du inte klarat dig igenom spelet på Hardcore i Torment 6 kan du inte säga att det är för lätt
Och när man väl klarat spelet så lägger man kampanjen bakom sig och kör bounties eller rifts, låter som att du inte spelat sedan innan expansionen.
Uppenbarligen gillar du inte genrén om du inte gillar idén med att farma items så att du inte gillar D3 isf är inga konstigheter, alla spel passar inte för alla!

Till TS så kan jag bara säga att om du gillar ARPGs så är det helt klart värt ett köp!

Gillar att farma stuffs, farmade som en dåre på d2, men jag är inte bra på builds..

Permalänk
Medlem
Skrivet av KungenAvNoobs:

Gillar att farma stuffs, farmade som en dåre på d2, men jag är inte bra på builds..

Då tycker jag att du ska ge det ett försök, så länge man inte förväntar sig att det ska vara en remake av D2 så har iaf de flesta jag snackat med varit nöjda.
Se till att du inte startar på Normal bara för det är enormt trist även när man är helt utan gear Hard eller Expert gäller om man startar helt från början och har erfarenhet av genrén imo.

Builds gör man utefter det gear man hittar, medans du levlar är det bara å testa de olika skillsen du får så du vet vad de gör då du kan byta fritt mellan dessa.
Edit: gillar ni spelet så skulle jag helt klart rekommendera att införskaffa expansionen ganska omgående då det är stor skillnad i "endgame" mellan de 2.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*
/Moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Eller inte. Spelade mängder med D2, hatar PoE...

TS: Ja, det är värt det, helt klart. Även om man måste farma så finns det ändå en tjusning i det. Har spelat mycket det senaste halvåret efter ett långt break då jag tröttnade. Sedan patchen Loot 2.0 innan RoS släpptes så har spelet blivit mycket bättre.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Ja, det är absolut värt det OM du köper tillägget Reapor of Souls. Tips, använd amerikanska shoppenhttps://us.battle.net/shop/en/product/diablo-iii-reape... och gifta RoS till dig själv så betalar du $40 istället för €40

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Gillar du genren allmänt: troligen värt det.
Gillar du inte repetativt nötande och slumpmässiga belöningar: inte värt det.
Är du inbiten D2-fan: troligen inte värt det.

Sedan beror det i och för sig lite på hur många timmar du förväntar dig att få ut av det för att det ska vara värt pengarna. Det krävs trots allt inte många timmar av andra nöjen som kostar pengar - andra dataspel undantaget - för att det ska "vara värt det".

Själv har jag plöjt ner på tok för många timmar i det och finner det fortfarande underhållande, men huvudsakligen på grund av att jag inte sitter och lirar det solo särskilt mycket. Spelade en hel del solo direkt efter launch, men då tröttnade jag efter ett par månader. Så, har du någon att lira med, ja då kan jag rekommendera det ... eller för all del vilket annat flerspelarlir som helst.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy Ferret:

Är du inbiten D2-fan: troligen inte värt det.

Jodå, jag är/var inbiten D2-fan, vet inte hur många tusen timmar jag la ner på det spelet men tycker D3 med expansionen är bra mycket bättre.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Jodå, jag är/var inbiten D2-fan, vet inte hur många tusen timmar jag la ner på det spelet men tycker D3 med expansionen är bra mycket bättre.

Ja, det finns ju alltid undantag. De flesta jag sett som blivit besvikna är just gamla D2-nötare, men det beror ju, som du tidigare påpekade, självklart på vad man förväntar sig av spelet. Förväntar man sig ett nytt D2, ja då tror jag att man troligen besviken.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zache_:

Jag tycker att det suger! Alldelles för enkelt. När du väl klarat spelet ska du springa samma rundor hela hela tiden bara för att hitta en del som är lite bättre än din förra. Förstår inte alls hur andra kan älska det, men det är ju uppenbarligen många som gör det.

Folk älskar det eftersom att D3 blir ett substitut till att få någonting gjort. När man väl har hittat ett gear så känner man att man åstadkommit något när man egentligen inte har gjort de. Folk som inte gör så mycket i sina liv brukar få en sån här känsla av spel. Jag spelade mycket i min ungdom och kände samma sak, men nu när jag åstadkommer diverse saker i mitt riktiga liv så spelar jag inte mycket längre. Spelar bara 1 timme om dagen och det är inget hardcore-farmande spel. Detta är inget hatinlägg mot spelare, utan det är så här det ligger till, jag har själv varit i samma position. Tänk efter om det ligger till såhär innan ni kommenterar mitt inlägg med hat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Folk älskar det eftersom att D3 blir ett substitut till att få någonting gjort. När man väl har hittat ett gear så känner man att man åstadkommit något när man egentligen inte har gjort de. Folk som inte gör så mycket i sina liv brukar få en sån här känsla av spel. Jag spelade mycket i min ungdom och kände samma sak, men nu när jag åstadkommer diverse saker i mitt riktiga liv så spelar jag inte mycket längre. Spelar bara 1 timme om dagen och det är inget hardcore-farmande spel. Detta är inget hatinlägg mot spelare, utan det är så här det ligger till, jag har själv varit i samma position. Tänk efter om det ligger till såhär innan ni kommenterar mitt inlägg med hat.

Har aldrig funderat över det men det ligger nog väldigt mycket i det du säger, intressant analys! Ska inte säga att jag har åstadkommit väldigt mycket i mitt snart 22-åriga liv, men jag har alltid klarat av de mål jag sätter upp som enligt mig är rätt så höga. De vänner jag har som spelar mycket är hur goa & trevliga som helst, men de har nog faktiskt aldrig uppnått något som de själva tycker är en prestation. Så visst kan man dra den slutsatsen. Blir man förbannad av att någon drar den parallellen så tror jag man ska se över sin självbild snarare än att hävda att du har fel.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Känslan är mer utav en Hollywood experience nu än den råa känslan som D2 gav. Precis som det nya Wolfenstein. Men det är jävligt mycket roligare att springa runt och slakta på högre nivåer i D3 efter att du varvat spelet än det var i D2 eftersom det finns så mycket större variation på fienderna och alla skills. Specialeffekterna är förresten absolut top-notch i D3. Varje ny skill jag testar ser bättre ut än den förra. Man tappar hakan ibland.

Permalänk
Medlem

Så jävla huvudet på spiken det som Alibaba123 säger! Tummen upp.

Visa signatur